Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balou_k schreef:Monody schreef:Wat enorm zonde van zo’n duur zadel Balou_k..
Ja ik kan wel janken. En dat dus x 2 want mijn zusje heeft het zadel van mijn man en mij gehad.
Celebi schreef:Als het een nieuw product is die nog niet heel lang in gebruik is en duidelijk niet passend is kun je een zadelmaker in gebreke stellen en het geld terug vragen. Heb ik uiteindelijk ook gedaan met het zadel dat 4 kopijzers te klein was aangemeten (eerste paard, weinig ervaring, veel vertrouwen in de professionals) en het passende kopijzer paste er niet meer in dan had ik een breder type nodig. Heb dus een officiële brief gestuurd en gemaild dat ik de koop ongedaan wilde maken omdat me een niet passend product verkocht was wat wel passend had moeten zijn en daadwerkelijk schade bracht aan mijn paard. Heb toen alles behalve de 2 consult kosten terug gekregen gelukkig.
Flubberboot schreef:Celebi schreef:Als het een nieuw product is die nog niet heel lang in gebruik is en duidelijk niet passend is kun je een zadelmaker in gebreke stellen en het geld terug vragen. Heb ik uiteindelijk ook gedaan met het zadel dat 4 kopijzers te klein was aangemeten (eerste paard, weinig ervaring, veel vertrouwen in de professionals) en het passende kopijzer paste er niet meer in dan had ik een breder type nodig. Heb dus een officiële brief gestuurd en gemaild dat ik de koop ongedaan wilde maken omdat me een niet passend product verkocht was wat wel passend had moeten zijn en daadwerkelijk schade bracht aan mijn paard. Heb toen alles behalve de 2 consult kosten terug gekregen gelukkig.
Vriendin van mij had hetzelfde. Zadelmaker ging ertegenin en ze heeft uiteindelijk niks terug gekregen omdat het volgens de zadelmaker een apart systeem was en die bleef volhouden dat het zadel bij moment van aanmeten gepast heeft. Was 3 boommaten te groot…
Nora1202 schreef:Dit kan echt niet.
Dit zadel lijkt op de foto niet correct te liggen.
Als ze recent is geweest en niet met een oplossing komt zou ik een geschil aanmelden bij de geschillencommissie van de vztd. Dit is de beroepsgroep waar grazioso is bij aangesloten.
https://vztd.nl/geschil/
Succes ben benieuwd naar de voortgang