Lindsey_99 schreef:Miiej schreef:Ze zet het paard op dit moment toch ook op nummer 1 of ga jij in dit weer ook zonder jas buiten staan?
Wat een non-argument.
Echt he..
Leer en lees je in over de paardenvacht en de mensen huid...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jolliegirl schreef:Niets mis met een nat paard met dikke vacht.
Tevens is het nu al te laat om wintervacht tegen te gaan.
Ik zou de fase sloopgedrag lekker afwachten.
Alles wijst erop dat het voor jouw gemak is en niet voor je paard.
Kies voor je paard.
Marije_jiplover schreef:Je kunt het zoeken in een deken die onsloopbaar is, of anderszins zorgen dat slopen niet kan, of de zoektocht aangaan waarom dit gesloopt wordt en zoeken naar een deken die dit gedrag niet oproept.
Een paard in de sloopfase zou ik juist van verwachten dat die ook de dekens van zijn weidemaatjes sloopt.
Als die alleen zijn eigen dekens sloopt, zou ik toch heel kritisch kijken naar pasvorm, soort voering of andere zaken waarin dekens verschillen van elkaar.
Hem nu zonder zetten zou ik niet als eerste oplossing zien.
Maar slopen om het slopen is iets wat ik ook niet zomaar zonder meer zou willen geloven, eerlijk gezegd.
Puppetje schreef:In die fase zit mijn paard nu Elisa2. Hij is jong en alles moet kapot of minimaal met de benen bewerkt worden. Er staan wel eens menwagens achter hem met opzadelen en hij gaat gewoon met zijn achterbenen proberen om op die menwagen te staan. Benen in emmers zetten is ook een hit.
Emmers rondslingeren en kapot maken ook.
Het scheuren van de dekens is nu een leuk tijdverdrijf geworden. Vorige winter was er niets aan de hand, maar hij heeft het ontdekt met de vliegendekens deze zomer in het land.
Ik zal eens naar een New Zealand deken kijken. Hij moet een sterke binnenkant hebben aangezien die kapot gemaakt wordt. De buitenkant laat hij heel. Ook de dekens van de paarden waar hij mee buiten staat laat hij heel. Het gaat echt om de binnenvoering en dan die witte vulling eruit trekken.
Elisa2 schreef:Niet in die woorden nee, maar paard niet op 1 zetten, niet luisteren naar het paard komen regelmatig voorbij. Terwijl dat imo dikke squatsch is.
Ken wel paarden hoor die liever geen deken op willen, maar die laten dat merken bij het deken opdoen en niet door de deken uittrekken.
Elisa2 schreef:Niet in die woorden nee, maar paard niet op 1 zetten, niet luisteren naar het paard komen regelmatig voorbij. Terwijl dat imo dikke squatsch is.
Ken wel paarden hoor die liever geen deken op willen, maar die laten dat merken bij het deken opdoen en niet door de deken uittrekken.
Myfairytale schreef:En los van TS:
Maar eigenlijk is het te bizar dat wij ze dingen op willen leggen en als zij aangeven dat ze dat niet willen we ze de mogelijkheid ontnemen door zelfs hun mond normaal te gebruiken door zo'n anti-dekenbijt ding op te doen.
Als het medisch noodzakelijk is, ok.