rien10 schreef:Ik heb een keer van de zadelmaker de tip gekregen: Leg je zadel ondersteboven op oude handdoeken en giet olie in alle openingen die open vallen. Dus rokje, naden, kieren, zweetblad etc.
Hier, op Bokt, werd het mij afgeraden. Maar toen had ik het al gedaan. Bovendien was die tip van de zadel maker waar ik het zadel nieuw had aangeschaft. Na twee keer gegoten te hebben binnen 2 weken was ik van het gekraak af.
Maar dan is het goed toch? Maar dat wil niet zeggen dat dit ook geadviseerd wordt door een andere verkoper?
Ik werk bij een groothandel, en wij verkopen een bepaald soort machine.....
Er zijn ook andere groothandels, die ook machientjes verkopen, soms van een ander merk, soms niet eens....Maar ook die adviseren echt wel eens andere dingen dan dat wij adviseren.
En aangezien je garantie altijd moet halen daar waar je het gekocht heb, adviseer ik altijd om dus ook daar om informatie te vragen.
Want als de mensen met onze machines doen, wat de andere groothandel adviseert....dan is de kans aanwezig dat de totale garantie vervallen is omdat ze zelf aan de machine hebben gesleutelt....