Show je Biothane tuig/producten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Re: Show je Biothane tuig/producten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 00:37

Afbeelding

Ik ben erg tevreden van By Baukje. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Voor mij is gestikt een must

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 08:01

Ook ik raad een gestikt hoofdstel van bybaukje aan.
Super kwaliteit onverwoestbaar mooi en hele mooie kopstukken

Onyks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 08:35

Heeft er iemand ervaring met Horsebeads?
Ik zit eraan te denken om daar een kaptoom/sidepull te bestellen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 08:49

Ik bestel trouw bij Horsebeads, altijd mooie producten :j

Onyks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 02:20

Heb een bestelling geplaatst, een kaptoom en sidelull in een met teugels in bijpassende kleur (lila). Ben benieuwd

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 23:19

Weet iemand of je stipjes op een teugel kan laten zetten? Niet voor een martingaal, maar voor je handen, zo elke 15cm?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 00:05

Ik weet dat ByBaukje Biothane bedrukt. Wellicht dat ze ook wel stipjes kan maken op teugels.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 06:31

Afbeelding
Ik heb deze combi ooit op marktplaats gekocht. met aparte bitclips, speciale bandjes om als sidepull of als kingekruist te dragen en gewoon als halster. Iemand enig idee van wie die kan zijn? Ik ben er echt blij mee en mijn paard ook. De bitclips gebruik ik alleen in de winter als er sneeuw ligt dan kan hij als draver nog weleens vergeten waar zijn rem is.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 08:28

Dat lijkt op een marylot van Goedhard!

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 08:53

Ik volg even! OK heb van die safety tags van bybaukje, ophangriemjes en een longeerkoord

Tot nu toe zeer tevreden!

Onyks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 15:41

Ik heb mijne kaptoom binnen van Horsebeads. Heel blij met het resultaat!

Afbeelding
Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:00

Ohh nu dit topic toch weer een nieuw leven ingeblazen heeft gekregen: ik kreeg een verzendbevestiging van mijn longeerlijn en lange teugels. Kan niet wachten. <3

Die paarse kleur hierboven is ook prachtig!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:23

Ik wilde op de site van By Bauke kijken maar ik vind die site zo onpraktisch dat ik heb weg geklikt :=

Ik vind het wel leuk om zoiets te hebben in de toekomst.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:36

Afbeelding

Mag trouwens ook naar een nieuw baasje :+ Mijn paard past er met zijn dikke hoofd niet meer in :)) is een full :P

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:46

Earth schreef:
Ik wilde op de site van By Bauke kijken maar ik vind die site zo onpraktisch dat ik heb weg geklikt :=

Ik vind het wel leuk om zoiets te hebben in de toekomst.

Eh ja die website kan wel een beetje extra gebruiksvriendelijkheid gebruiken zeg is als UX Designer. :+

Maar als je eenmaal een beetje weet waar alles staat werkt het prima. Vind haar spullen zo mooi.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 13:55

Even twrug wat leven wekken ipv een nieuw topic te opened :j

Wie heeft ooit al eens zelf tack proberen te maken? Of zijn jullie voorstander van biothane producten gewoon te kopen?

Ik had ergens op bokt gelezen dat biothane kan snijden als een paard gaat hangen/trekken?

Ik wil eigenlijk eens proberen om het zelf te maken. Ik maak mijn touwhalsters al zelf.

Want he hebt mensen zoals dabo design en bybaukje maar ik kan daar niet direct iets vinden wat ik leuk vind.

Er is een tack maker in amerika die leuke western tack van biothane maakt, maar dat laten overvliegen kost een arm en een been.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:14

Ik denk dat het prima zelf te maken is. Heb het ook wel eens overwogen omdat ik graag creatief bezig ben (heb ook halsbanden van paracord zelf gemaakt bijvoorbeeld). Om het mooi te doen is het denk ik alleen wel een investering. Je moet voldoende van het Biothane hebben, de holnietjes, fournituren, iets om de holnietjes mee vast slaan, een gaatjestang en als je het wat meer bijzonder of netjes wilt afwerken met bijvoorbeeld gestikt garen dan heb je ook best een goede naaimachine nodig om er doorheen te komen. En je moet je de technieken nog eigen maken dus om alles mooi en passend te krijgen zul je in het begin best wat materiaal verspillen denk ik. Maar als je die investering ervoor over hebt en je het leuk vindt om te maken dan kan het zeker. :j

Ik vind Biothane verder niet scherp ofzo, maar eraan blijven hangen zal nooit comfortabel zijn.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:37

Uit nieuwsgierigheid, wat is het voordeel van dit materiaal ten opzichte van bijv. leren materiaal?
Behalve natuurlijk de leuke kleurtjes?

Hoe zit het met levensduur en hoe verzorg je dit materiaal?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:47

Het vervormd niet, is makkelijk schoon te maken, vergt amper onderhoud en blijft sterk. Bij degelijke kwaliteit gaat het heel lang mee. 10 jaar zonder noemenswaardig onderhoud en het is nog keurig.

Je maakt het simpel schoon met een sopje.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:49

Sentir schreef:
Wie heeft ooit al eens zelf tack proberen te maken?

Ja, ikke. Van biothane en andere materialen. Bij gebrek aan paard al een tijd niks geknutseld. Wie weet in de toekomst weer eens.

Snijden als het paard gaat trekken heb ik nooit iets van gemerkt. Of je moet heel hard trekken bedoelen, zoals in een noodgeval. Het verschil met leer is dat leer breekt als er te veel kracht op staat. Om die reden zet je ook het best een paard met een leren halster op de trailer. Kunststof, zoals biothane of nylon, geeft niks mee waardoor je paard er letsel door kan oplopen. Maar met gewoon een hoofdstel moet dat wel raar lopen, je zet je paard althans hopelijk niet aan het hoofdstel vast.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:19

Balou_k schreef:
Uit nieuwsgierigheid, wat is het voordeel van dit materiaal ten opzichte van bijv. leren materiaal?
Behalve natuurlijk de leuke kleurtjes?

Hoe zit het met levensduur en hoe verzorg je dit materiaal?

Het is onderhoudsarm en oersterk. Na het rijden gewoon even afspoelen en om schoon te maken gebruik je een sopje.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:24

Daarnaast is het ook heel dun en daardoor licht van gewicht (wat ik persoonlijk voor teugels niet prettig vind, heb graag iets in mijn handen. Daarom heb ik springteugels gemaakt. Met van dat dikkere spul waar je de teugels vasthoudt).

Maar bij voorbeeld om een klein ponyhoofdje is het veel minder bulky dan een dikker, leren hoofdstel.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:30

Koper schreef:
Daarnaast is het ook heel dun en daardoor licht van gewicht (wat ik persoonlijk voor teugels niet prettig vind, heb graag iets in mijn handen. Daarom heb ik springteugels gemaakt. Met van dat dikkere spul waar je de teugels vasthoudt).

Maar bij voorbeeld om een klein ponyhoofdje is het veel minder bulky dan een dikker, leren hoofdstel.

Je hebt toch verschillende diktes en breedtes? Ik heb ook teugels en die voelen erg fijn aan en ik ervaar die niet echt als licht (qua gewicht) noch te smal of te dun. Met leidsels net zo.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:55

Lukasje schreef:
Koper schreef:

Je hebt toch verschillende diktes en breedtes? Ik heb ook teugels en die voelen erg fijn aan en ik ervaar die niet echt als licht (qua gewicht) noch te smal of te dun. Met leidsels net zo.

Je hebt verschillende breedtes. Het biothane wat ik heb (van verschillende merken) is allemaal even dun.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:58

Ik ben juist weer heel blij met de minder zware teugels. Maar het is wel afhankelijk van wat voor werk je doet en hoe je ze wil gebruiken. Ik vind het vooral fijn dat er niet zo veel extra aan het paardenhoofd hangt.

En dat smallere vind ik ook mooi. Speciaal daarom heb ik voor Roos voor de keuring destijds een donkerbruin biothane halster gekocht. Zij heeft zo'n fijn hoofdje dat ik er geen grove brede dingen om wil hangen.