Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roodvos schreef:Voor een ieder die tevreden is met de gewone beugels maar toch meer veiligheid wil en/of een goedkope oplossing zoekt: er zijn ook veiligheidsclips die je tussen je beugel en je riem kan bevestigen.
Het waren mijn allereerste "veiligheidsbeugels" toen ik als arme student ruim 30 jaar geleden mijn inmiddels overleden maar toen 3-jarige ging inrijden. Ik heb nog de originele Swiss Clips. Ik zie dat Waldhausen inmiddels ook een variant op de markt heeft.
Een paar jaar terug in een topic over veiligheidsbeugels werd een (Youtube?) filmpje gepost met testen van veiligheidsbeugels op een rodeostier. De enige veiligheidsbeugel die 100% scoorde waren deze veiligheidsclips.
Mijn ervaring van 30 jaar geleden: in het begin merk je dat er een extra "stug" stukje aan je beugel zit. Ik ben ook niet zo groot (1.63 m) dus in verhouding tot mijn beugellengte is dat stukje plastic bij mij ook vrij lang. Maar na een paar keer rijden merkte ik het niet meer.
Ondertussen al weer bijna 13 jaar tevreden met mijn SafeStyle beugels. Ook al een paar keer onbedoeld getest en ze doen hun werk uitstekend.
sevke schreef:DuoPenotti schreef:Ik heb al 30 jaar de quick outs en piepen niet.
2 paar gehad en geen van beide piepte.
Maar met het zadel poetsen onderhield ik ook de beugels, dus even afwassen en het systeem paar keer open en dicht doen.
Dit dus. Bij mij zijn ze ook nog nooit ongewenst open gegaan.
prugelpiet schreef:DuoPenotti schreef:Ik heb al 30 jaar de quick outs en piepen niet.
2 paar gehad en geen van beide piepte.
Maar met het zadel poetsen onderhield ik ook de beugels, dus even afwassen en het systeem paar keer open en dicht doen.
Kwik-outs klapt het hele voet bed mee, dus die gaan inderdaad niet zomaar open. Maar ik vind wel dat ze echt bar weinig grip hebben op het voetbed. Ik ken mensen die er echt met volle tevredenheid mee rijden, maar ik merk bij mezelf dat ik echt sneller grip kwijt ben dan bij andere beugels. Vooral bij gekke capriolen. En dan wil ik toch wel erg graag mijn voeten nog netjes in de beugels hebben als we weer netjes met alle voeten op de grond staan![]()
Overigens ken ik geen enkel piepend paar kwik-outs.
Iris_Casper schreef:Volgens mij voldoen de rid up beugels aan al je wensen. Deze klappen niet open, maar de beugels klikken er helemaal af. Ik vind ze fantastisch. Rijd er nu een jaar mee.
[ [url=m/C8EKrr.png]Afbeelding[/url] ]
Muze schreef:Ik heb wel beugels die ik prettig vind, m’n huidige compositi cheapy kunststof beugels..
Dus ik twijfel wel echt nu, haha..
Je voelt t dus echt niet? Ook niet onhandig bij webbers/ enkele riemen? Ik ben maar klein/ korte benen..
Zoeken op Duitse en Engelse info levert wel op dat mensen ze kwijtraken met springen? Geen idee hoe stabiel ze dus zijn? Wil niet al met een beetje balans verlies Oid ze kwijt zijn