veiligheidsbeugels goede grip en kantelend voetbed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:42

Waidida schreef:
LiannePuthzy schreef:
Ik rij zelf alleen maar met een springzadel, gaat prima alleen je hebt natuurlijk heel weinig steun

Hoe bedoel je weinig steun?
Het is natuurlijk ook enkel maar voor op wandeling, zolang dat er iets van wrong zit zou het normaal wel moeten lukken. Hij is ook niet hel plat dus het gevoel dat ik er langs achter ga afschuiven zou moeten meevallen

Met weinig steun bedoel ik dat je bij een springzadel vaak inderdaad een wat vlakkere zit hebt en minder wrong, wat je bij een dressuurzadel natuurlijk wel hebt

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 19:10

LiannePuthzy schreef:
Waidida schreef:

Hoe bedoel je weinig steun?
Het is natuurlijk ook enkel maar voor op wandeling, zolang dat er iets van wrong zit zou het normaal wel moeten lukken. Hij is ook niet hel plat dus het gevoel dat ik er langs achter ga afschuiven zou moeten meevallen

Met weinig steun bedoel ik dat je bij een springzadel vaak inderdaad een wat vlakkere zit hebt en minder wrong, wat je bij een dressuurzadel natuurlijk wel hebt

Die van wintec heeft een vrij diepe zit nog, en mss dat het verwisselbare wrongen heeft. Zolang ik niet het: ik zot dubbelgeplooid en ga er elk moment vanaf vallen gevoel heb denk ik dat het kan. Het dressuurzadel is geen optie meer voor wandelen. Ik heb er te veel pijn door en dat zie ik echt niet meer zitten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 02:05

Waidida schreef:
Daphara schreef:
Ik zie vooral heel veel spanning in je lijf op deze foto’s, maar zoals je zegt, ze zijn al 3 jaar oud…

Heb je wel eens met een barebackpad gereden?
Ik ben namelijk heel benieuwd wat jouw knieën doen zonder beugels. En als jij de enige bent die met dit zadel moet rijden, dan zou ik als ik jou was toch uitkijken naar een zadel dat je iets beter past. Liever een te groot zadel (voor de ruiter) dan te klein, maar dit zadel is wel heel erg ruim voor jou.

Verder heb je op deze oude foto’s geen stoelzit, je hebt ook geen lepel of wrongen die je in een houding drukken, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Het zadel ligt op deze foto’s net wat te ver naar voren, maar niet zoveel dat jouw zwaartepunt naar achteren in het zadel komt te zitten, dus daar ligt het ook niet aan.

Ik denk dat je knie proberen niet van je type beugels komen, maar van de spanning in je lijf. Vandaar dat ik ook benieuwd ben hoe het gaat met een barebackpad.

Ik heb een tijd willen met een barebackpad rijden, alleen is het opstappen een ding. Ik vind het erg moeilijk om erop te geraken zonder beugels en zij wordt enorm snel boos als ze iets niet kent en omdat ik ook maar weer niet kon beslissen wat ik zou kopen en haar hoge schoft het er niet makkelijker op maakt heb ik het uiteindelijk maar zo gelaten. Ik wou ook geen miskoop doen en ik kende niemand met een bbp waarbij ik het even kon proberen.
Ik heb ook getwijfeld voor een boomloos zadel te nemen maar ik kreeg veel reactie dat die erg breed zaten en mensen last kregen van hun heupen, dus wou ik het er niet op gokken omdat ik echt gewoon verschrikkelijke gewrichten heb.

over de maat van het zadel: voor mij voelt het prima aan en dit is al een 16 inch. dus kleiner kan letterlijk niet of ik moet aan de ponyzadels maar dat wordt helemaal niks met mijn lange benen en groot rond paard.

ik leg het zadel idd nu ook al meer naar achteren dan daar. en ik had toen denk ik ook extra spanning omdat het voor foto's was en ik wou dat het er echt goed uit ging zien. failed there...

In heb Shires, dus opstappen met een barebackpad is ook wel een dingetje. Ik zette mijn paard naast een stal, hoog trapje er naast, rechter been er over (knie lag dan net bijna haaks over de schoft), met rechter hand de tralies van de stal vast pakken en mezelf zo omhoog op de rug trekken.

Was even uitzoeken wat het beste werkte, maar dit was voor mij het makkelijkste.

Je kunt natuurlijk ook eerst proberen de beugels van je zadel kruislings over de schoft te leggen als je er op zit en gewoon zo eens een tijdje te rijden en te kijken wat er gebeurt met je knieën.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 12:09

Daphara schreef:
In heb Shires, dus opstappen met een barebackpad is ook wel een dingetje. Ik zette mijn paard naast een stal, hoog trapje er naast, rechter been er over (knie lag dan net bijna haaks over de schoft), met rechter hand de tralies van de stal vast pakken en mezelf zo omhoog op de rug trekken.

Was even uitzoeken wat het beste werkte, maar dit was voor mij het makkelijkste.

Je kunt natuurlijk ook eerst proberen de beugels van je zadel kruislings over de schoft te leggen als je er op zit en gewoon zo eens een tijdje te rijden en te kijken wat er gebeurt met je knieën.

Ik denk dat mijn merrie dan heel boos wordt haha. Ze is altijd heel argwanend over dingen die ze niet kent. misschien dat ik er deze zomer maar eens mee aan de slag ga als dat nat en koud lekker weg is. De vorige eigenaar zou erop gezeten hebben zonder zadel maar hoe ze dat gedaan heeft weet ik niet (ik vertrouw haar ook niet zo heel hard in alles wat ze zegt moet ik eerlijk zijn)

Ik heb een krukje besteld bij de ikea die 50cm hoog is, dat is al hoger dan veel andere bankjes. Alleen die echt hele grote zoals voor bv met bbp op te stappen kosten een rib uit je lijf.

Ik heb ook echt een enorm dure smaak voor bbps alles van grandeur en de iberica christ vind ik mooi maar die zijn dan ook stiepelduur.
En mijn instructrice zei dat die iberica op brede paarden wel niet altijd zo comfortabel zat omdat je dan enorm breed moet gaan zitten.

zonder beugels rijden wil ook weer vaker gaan doen wanneer ik weer effectief kan rijden. Bij dressuur valt de pijn in mijn knieën best mee, het is vooral bij buitenritten heel erg.