Daphara schreef:In heb Shires, dus opstappen met een barebackpad is ook wel een dingetje. Ik zette mijn paard naast een stal, hoog trapje er naast, rechter been er over (knie lag dan net bijna haaks over de schoft), met rechter hand de tralies van de stal vast pakken en mezelf zo omhoog op de rug trekken.
Was even uitzoeken wat het beste werkte, maar dit was voor mij het makkelijkste.
Je kunt natuurlijk ook eerst proberen de beugels van je zadel kruislings over de schoft te leggen als je er op zit en gewoon zo eens een tijdje te rijden en te kijken wat er gebeurt met je knieën.
Ik denk dat mijn merrie dan heel boos wordt haha. Ze is altijd heel argwanend over dingen die ze niet kent. misschien dat ik er deze zomer maar eens mee aan de slag ga als dat nat en koud lekker weg is. De vorige eigenaar zou erop gezeten hebben zonder zadel maar hoe ze dat gedaan heeft weet ik niet (ik vertrouw haar ook niet zo heel hard in alles wat ze zegt moet ik eerlijk zijn)
Ik heb een krukje besteld bij de ikea die 50cm hoog is, dat is al hoger dan veel andere bankjes. Alleen die echt hele grote zoals voor bv met bbp op te stappen kosten een rib uit je lijf.
Ik heb ook echt een enorm dure smaak voor bbps alles van grandeur en de iberica christ vind ik mooi maar die zijn dan ook stiepelduur.
En mijn instructrice zei dat die iberica op brede paarden wel niet altijd zo comfortabel zat omdat je dan enorm breed moet gaan zitten.
zonder beugels rijden wil ook weer vaker gaan doen wanneer ik weer effectief kan rijden. Bij dressuur valt de pijn in mijn knieën best mee, het is vooral bij buitenritten heel erg.