Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8184
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:27

Die covalliero leek me wel wat. Helaas ga ik daar niet in passen. Mensen met een grotere maat hebben blijkbaar geen koude benen…

Waidida
Berichten: 778
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 12:29

xSCWx schreef:
Helden! *\o/* Ik heb de Covalliero rijrok maat 40 (ze schijnen klein te vallen) besteld bij Divoza. Zo te zien gelijk de laatste want hij staat nu op uitverkocht := maat 34 is er nog wel

dan ga ik me moeten haasten haha, denk dat ik idd eerst maar even die koop. als het dan tegenvalt heb ik niet heel veel geld verspeeld, en als het meevalt kan ik alsnog een lange wollen versie kopen. ik heb contact met iemand op fb die er zelf maakt, dat scheelt alweer 30 euro in verzendingskosten

Maflinger_S
Berichten: 12191
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:40

Ik rij bij kou met een suede rijbroek of met suede westernchaps over mijn spijkerbroek.

Celebi
Berichten: 3935
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 13:03

Vind het wel echt leuk dat zoveel mensen aan de rijrok gaan. <3

Amdw
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 15:27

Blijft zo'n rijrok wel liggen? Waapert niet op? Hoe zit dat vast?

Zoveel vragen :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 28025
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 15:30

Amdw schreef:
Blijft zo'n rijrok wel liggen? Waapert niet op? Hoe zit dat vast?

Zoveel vragen :D



https://www.facebook.com/klesarven.no/v ... 5687274307

En nee hij gaat echt geen kant op. Het is letterlijk zware kwaliteit, met een pasvorm speciaal gemaakt om te blijven liggen én om naast het paard ook goed mee te kunnen lopen. Misschien bij een hele harde windvlaag van opzij dat ie opwaait, maar het is mij nog nooit gebeurd. :n

pol013

Berichten: 9040
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 15:50

Oke, jullie hebben mij overtuigd!
Meteen besteld :o

Heb het met rijden eigenlijk al snel bloedheet maar wel koude billen/bovenbenen. Te paard merk ik het dan nog niet eens zo zeer. Maar tegen de tijd dat ik dan klaar ben met opruimen en voeren krijg ik het ijskoud door die koude benen als ik naar binnen ga.
En goede kleding helpt echt vreselijk goed om gemotiveerd te blijven. Ieder jaar vind ik wel iets waar ik van denk +:)+ dat helpt!!! En daar ben ik dan zo blij mee dat ik het makkelijker vind om mijn warme huisje te verlaten en aan de slag te gaan.

Wollen sokken waren mijn hulpstuk van dit jaar. Rijlaarzen met (echt) wollen voering iets van een paar jaar terug. Maar dit klonk zo logisch dat ik dit niet kan laten gaan.

Rij normaal nooit met een uitrijdeken maar toevallig laatst toch even met een wollen deken. En het voelde zo weldadig toen ik die om mijn benen sloeg <3
En mijn lange jas vind ik een draak om fanatiek mee te rijden + zodra we losgewerkt zijn moet dat kreng uit want dan komt de stoom uit mijn kraag. Dus dit klinkt perfect: jas uit, benen toch warm. Ben benieuwd.

En ook benieuwd hoe dit combineert met een springzadel......

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 09:18

Waidida schreef:
Captain schreef:
Bontje op het zadel en een rijrok!
[ [url=m/tNL6MN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oeeKld.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw! dat bontje <3 heb je dat hoofdstel en de rijrok vandaan? ik denk alleen dat dat bontje op mijn dressuurzadel moeilijk gaat passen.


Bontje past prima op dressuurzadel! Ligt hier op een 18". :j
Hoofdstel is door iemand gemaakt die gestopt is met leerwerk. Rijrok heb ik ook door iemand laten maken. Ze heet snowlove op Bokt. :)

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 09:33

Jarenlang gereden met een dikke gevoerde rijbroek die je over je rijbroek kon doen (klitteband aan de zijkanten) en ook jaren een wollen legging onder mijn rijbroek gedaan. Beiden hielpen maar die dikke over broek vergelijkbaar met ski broek maar dan met kunstleren bibs en binnenbenen vanwege het paardrijden die vond ik echt fantastisch en heb ik tot de draad toe versleten. Zo warm en ik ben een echte kou kleum.

ElfBeau_067

Berichten: 2014
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 09:56

Ik had ooit een winter rij broek van de decthatlon (geen idee hoe je dat spelt) met vulling aan de binnenkant en de buitenkant is regenbestendig. Weet alleen niet of de die nu nog verkopen. Verder misschien een maillot onder je rij broek doen en daar overheen 2 lagen sokken. Ik hoop dat dit je een beetje helpt!

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 09:58

ElfBea die nepleren?

Die hebben ze nog steeds in blauw en zwart. Hele fijne broeken maar was mij met de Oostenwind van laatst nog te koud

Niello
Berichten: 825
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 10:27

Gladijs schreef:
Neopreen chaps van KiTT ik zweer er bij! En eventueel als die nog bestaat, de Bucas Leg Warmer uitrijdeken.

Enig idee waar je de KITT chaps nog kan kopen?

Niello
Berichten: 825
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 10:34

Heb hier voor de liefhebber nog een goed als nieuwe KITT chaps maat S van mijn dochter liggen. Zoek voor mijzelf maat L, maar weet niet waar deze nog te koop is.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8406
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 10:43

pluisje88 schreef:
Die covalliero leek me wel wat. Helaas ga ik daar niet in passen. Mensen met een grotere maat hebben blijkbaar geen koude benen…


Hoezo? De grote maat is maat 40/46 verstelbaar dus. Nu heb ik 44/46 qua broeken maar is mijn middel een M maat en bij mij zit de middelband dan ook op zijn strakst. Durf wel te zeggen dat dames met een maatje meer rond de middel er ook prima in passen.

henshem
Berichten: 1139
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 11:21

Hier nog een keukleum. Met de winterrijbroeken red ik het niet, ook niet met de kipwarm van decathlon. Een rijrok van uhip is een aanrader en verder heb ik ook een warme overbroek van Kramer. Die kruipt soms wel een beetje op bij het rijden.

ElfBeau_067

Berichten: 2014
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:18

Lynn_Nikita schreef:
ElfBeau die nepleren?

Die hebben ze nog steeds in blauw en zwart. Hele fijne broeken maar was mij met de Oostenwind van laatst nog te koud


Ja die bedoelde ik denk ik. Ik plak wel even een foto
Afbeelding

DDDara
Berichten: 1038
Geregistreerd: 30-11-11

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:05

Kan iemand het juiste linkje plaatsen van de rijrok van divoza? Ik wil ook een 34/38 als hij er nog is. Lijkt me heerlijk. Maar kan hem niet vinden.

Sure_lee

Berichten: 10452
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:08

Je kunt hem niet vinden omdat hij is uitverkocht. Ben benieuwd hoeveel bokkers hem de afgelopen dagen hebben gekocht haha

xSCWx

Berichten: 7100
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:41

Ik heb hem binnen, nog niet mee gereden (was net te warm vandaag). Zal wel even wennen worden denk ik, in ieder geval met lopen moest ik er al aan wennen :') is best zwaar nog, mooie kwaliteit zeker. Doen jullie hem pas aan als je gaan rijden of ook al tijdens het uitmesten en opzadelen enzo? Ik vraag me eigenlijk ook wel af of dit gaat matchen met mijn airbag, die aan de voorkant van mijn zadel vast zit

Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:53

Hier gewoon winterrijbroeken van softshell materiaal. En als het echt koud wordt trek ik mijn rijoverall aan.

Kaatje_S

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 00:27

Een skibroek over m'n rijbroek.
En heb de 3-in-1 jas van uhip en dat ie lang is scheelt al veel gewoon tijdens stilstaan of klusjes, maar tijdens het rijden is het ook gelijk over je benen. De mouw verlenging is ook heerijk voor je handen.

Of idd een rijoverall

Anastasia24

Berichten: 2745
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 00:37

Goh. Eh. Plastic zakjes om je voeten heb ik ooit als tip gelezen hier en werkt perfect. vind het zelf vreselijk maar voor de koukleumen onder ons.
Verder doe ik een termolegging onder m'n rijbroek aan. Ik rij maar voor 15 minuten dus zo koud heb ik het zelf nooit.
Paar jaar terug een fleece uitrijdeken, meer voor mezelf dan voor het paard.

Celebi
Berichten: 3935
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 01:27

xSCWx schreef:
Ik heb hem binnen, nog niet mee gereden (was net te warm vandaag). Zal wel even wennen worden denk ik, in ieder geval met lopen moest ik er al aan wennen :') is best zwaar nog, mooie kwaliteit zeker. Doen jullie hem pas aan als je gaan rijden of ook al tijdens het uitmesten en opzadelen enzo? Ik vraag me eigenlijk ook wel af of dit gaat matchen met mijn airbag, die aan de voorkant van mijn zadel vast zit


Gaat prima met een airbag! Doordat de rok korter is van voor kan je het koortje van je zadel er mooi langs halen. :j

Ik doe hem pas aan met rijden omdat ik heel klein ben en dat ding dus ietwat te lang is om comfortabel mee te lopen voor langere tijd. Wel jammer eigenlijk.

pluisje88

Berichten: 8184
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 02:06

Muiz schreef:
pluisje88 schreef:
Die covalliero leek me wel wat. Helaas ga ik daar niet in passen. Mensen met een grotere maat hebben blijkbaar geen koude benen…


Hoezo? De grote maat is maat 40/46 verstelbaar dus. Nu heb ik 44/46 qua broeken maar is mijn middel een M maat en bij mij zit de middelband dan ook op zijn strakst. Durf wel te zeggen dat dames met een maatje meer rond de middel er ook prima in passen.


Nou als ik hier mensen hoor zeggen dat ze maat 40/42 hebben en de rok niet heel groot vinden dan hoef ik hem met 46 of 48, afhankelijk van het model niet te gaan passen..

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 07:22

KITT chaps de lange versie en als het echt koud is draag ik daar mijn lange jas over. Heb het nooit koud mbt benen! Ben nogal een kou kleum