Wederom bedankt voor alle meedenkende en begripvolle berichten!! Echt heel fijn!
Deuber Amarant heb ik helemaal geen ervaring mee; mag hier gewoon mee gestart worden bij de KNHS?
Graziozo heb ik nu al zo vaak (ook via PB) voorbij zien komen, ga ik verder naar kijken!
@ Boemel en Farjen: ik heb de Bates Artiste uitgeprobeerd waarbij inderdaad zowel de wrong als beugelophanging aangepast kon worden. Dat geeft in de details zeker verschil, probleem met dat zadel was dat de zit niet passend was: ik kon er niet met een neutrale stand bekken in zitten.
@ Bowo: je opmerking heeft me aan het denken gezet, thanks!! Als ik er zo over na denk, dan zijn er op dit moment maar weinig zadels waarbij de zit wel goed is (ook al benoem ik overal de wrongen). Dat is sowieso bij mijn Amerigo eventingzadel, en qua dressuur evt ook de Jeffries en misschien ook de Erreplus. Bij de laatste was de twist smal genoeg, maar de zit wat aan de smalle kant (mogelijk omdat het zadel te groot was, dus kan ook best zijn dat ik daardoor net verkeerd kwam te zitten met mijn zitbeenknobbels).
Ik moet mezelf ook even verbeteren richting de Harry Dabbs Evolution. Ik kreeg last vanuit de wrong, maar de twist van dit zadel (in ieder geval de variant die ik gisteren heb geprobeerd) is te breed waardoor ik ga compenseren en vervolgens komt de wrong me in de weg te zitten. Heb het eens opgemeten en deze Harry Dabbs is zo'n 4 cm breder dan mijn Amerigo..

Eind deze week kan ik bij mijn zadelmaker op de bok proefzitten op een aantal zadels met dubbel zweetblad om eens te voelen. Ook kan ik via een kennis een Kingsley proberen. Daarnaast ga ik verder kijken richting een Amerigo dressuurvariant en Graziozo, Erreplus Freestyle, Albion, Acavallo.. Er zijn in ieder geval nog opties