.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:25

:? Maar de lengte en pasvorm zijn toch inherent aan elkaar? :\

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:26

user8 schreef:
Dreamboy schreef:
Ik heb een hoop eigenwijze types voorbij zien komen hier maar jij spant wel de kroon.
Als een zadel te lang is kan de pasvorm gewoon nooit goed zijn. En nee, een zadel hoort niet te schuiven, nooit! Als jij zegt dat je andere, professioneel aangemeten zadels dat ook doen dan zou ik de professionaliteit van die zadelmakers maar eens goed onder de loep nemen want er zitten een hoop kwakzalvers tussen. Zelf ooit een paard gekocht met een speciaal op maat gemaakt zadel. Dat arme dier heeft gewoon met pijn rond gelopen omdat dat zadel dus helemaal niet goed bleek te passen.

Even om het helemaal duidelijk te maken. MIJN VRAAG WAS OVER DE LENGTE. Niet over de pasvorm, en het zadel is voor zover JIJ weer helemaal niet te lang aangezien je de foto nooit hebt gezien. Het zadel schuift alleen zonder ruiter Omdat Het lichaam van het paard slecht gebouwd is. Dat zou bbei iederzadel zo zijn…..

Klopt, ik heb de foto niet gezien maar ik heb wel genoeg ervaring om te weten dat een te lang zadel nooit goed kan passen. Mensen als jij zouden ze moeten verbieden om paarden te houden. Arm dier.

Dreamboy

Enzo_Ollie schreef:
:? Maar de lengte en pasvorm zijn toch inherent aan elkaar? :

Dit dus.

fleurtjeuh

user8 schreef:
Dreamboy schreef:
Ik heb een hoop eigenwijze types voorbij zien komen hier maar jij spant wel de kroon.
Als een zadel te lang is kan de pasvorm gewoon nooit goed zijn. En nee, een zadel hoort niet te schuiven, nooit! Als jij zegt dat je andere, professioneel aangemeten zadels dat ook doen dan zou ik de professionaliteit van die zadelmakers maar eens goed onder de loep nemen want er zitten een hoop kwakzalvers tussen. Zelf ooit een paard gekocht met een speciaal op maat gemaakt zadel. Dat arme dier heeft gewoon met pijn rond gelopen omdat dat zadel dus helemaal niet goed bleek te passen.

Even om het helemaal duidelijk te maken. MIJN VRAAG WAS OVER DE LENGTE. Niet over de pasvorm, en het zadel is voor zover JIJ weer helemaal niet te lang aangezien je de foto nooit hebt gezien. Het zadel schuift alleen zonder ruiter Omdat Het lichaam van het paard slecht gebouwd is. Dat zou bbei iederzadel zo zijn…..

Het punt is dat mensen het hier niet mee eens zijn.
Een zadel zou prima passend te maken zijn zodat het niet schuift. En het schuiven impliceert dus dat de pasvorm niet optimaal is

user8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 14:27

.
Laatst bijgewerkt door user8 op 16-11-22 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Flubberboot

Re: .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:29

Dus jij twijfelt zelf al aan het kunnen van jouw zadelmaker? Want een te lang zadel kan niet passend gemaakt worden en jij vraagt je af of het te lang is. Terwijl je zweert dat die perfect is aangepast

user8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 14:30

.
Laatst bijgewerkt door user8 op 16-11-22 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:33

Een goed passend zadel schuift niet. Als ie schuift past ie niet goed, of ie nou te kort of te lang is maakt dan niks meer uit.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:38

user8 schreef:
maar het is een zadel wat zich aanpast aan de rug van ieder paard

Uitvinding van de eeuw! Nooit meer een zadelpasser of -maker erbij hoeven halen, fijn! Waar kan ik dat kopen? :+

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:55

user8 schreef:
.

Dat zou dan een wonderzadel zijn want dat bestaat simpelweg niet. Er kan bij sommige zadel iets gedaan worden aan de boom of de kussens en dan nog is het niet passend te maken op alle paarden. Maar een te lang zadel kan nooit korter gemaakt worden en andersom ook niet.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:55

Lieve ts. Dus als ik een mager, smal paardje naast een bijv super brede dikke tinker zet moet dat zadel op allebei goed zijn omdat het zich aanpast? Was het maar waar.
Een zadel is net zo persoonlijk als schoenen. Iemand anders kan dezelfde maat hebben als jij maar die schoenen die diegene draagt kan jij vreselijk vinden zitten en kan zelfs pijn doen omdat het niet lekker past. Zo is dat met een zadel ook.
Er kan wel meer aan een zadel niet passen dan alleen de lengte. Je kunt er beter door een professional naar laten kijken dan zelf tobben. Een paard laat namelijk niet zo snel ongemak zien en dalijk zit je met een paard waarvan zijn rug stuk is en je er nooit meer op kan. Want dat kan het wel aanrichten. Dat is wat je niet wil natuurlijk. Je kan dan beter zonder zadel wat gaan rijden tot de zadelmaker geweest is. :)

user8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 14:57

Eretria schreef:
Lieve ts. Dus als ik een mager, smal paardje naast een bijv super brede dikke tinker zet moet dat zadel op allebei goed zijn omdat het zich aanpast?

Ja

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:57

Aangezien de beginpost is verwijderd plaats ik hier een slotje voor overleg.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 19:36

Bedankt voor de reacties en voor de TeMs. TS heeft beginpost en ook veel andere berichten verwijderd waardoor het topic niet meer te volgen is. We gaan het topic permanent sluiten.