Close contact (mono) beugelriemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:06

Ik heb al een drietal jaar de Wintec Webbers en geen problemen met slijtage of wegschuivende hoesjes. Super tevreden van! Je moet inderdaad wel de juiste maat halen zodat het T-stukje netjes onderaan zit.

sasika

Re: Close contact (mono) beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:17

Ook al aantal jaren de Webbers van Wintec. 1 paar haalde ik elke keer van mijn zadel af maar daar werden de lusjes een beetje gaar van. Nu laat ik de Webbers aan mijn zadel zitten en blijven ze netjes. Rekken ook minder snel uit dan de leren versies van beugelriemen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:37

Ik heb voor €20 Vantiaggo (Ooteman) mono beugelriemen gekocht in de aanbieding. Heb ze nog niet gebruikt, maar zien er goed uit.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 14:43

Ik heb de Anatomica’s, mijn eerste paar zo’n 7 jaar intens gebruikt. Springen of crossen deed ik er niet mee. Wel op buitenrit en op de galopbaan.
Ik heb nu een nieuw paar gekocht met black friday maar eigenlijk was het nog niet nodig. Nog niet uitgerokken of beschadigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:43

Cchanny schreef:
Ik ben heel blij met mijn Hrimnir mono beugels. Alles blijft op zijn plek zitten waar het hoort

https://www.hetilperveld-webshop.nl/a-6 ... escription

[ [url=m/pNb7EB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZF0zuZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Off topic, maar wat ligt jouw zadel mooi!

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:35

Ondanks een ouder topic, misschien heeft iemand het antwoord.

Deze beugelriemen heb ik op het oog, maar weet iemand hoe je hier de beugels opsteekt? Het brede gedeelte lijkt me niet bedoeld om te buigen zoals bij gewone beugelriemen.https://www.drunensruiterhuis.nl/beugel ... EALw_wcB#2

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 16:11

Die zou ik er gewoon afhalen. Ik steek nooit beugels op, haal ze er altijd af. Blijft mijn zadel nog beter van ook. Sommige mensen gooien ze gewoon over zadel heen naar de andere kant, dat kan ook nog.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 16:22

Ik steek mijn beugels in een dubbele ovenwant. Waardoor het niet schuurt op mijn zadel, maar het wel netjes blijft en de beugels niet tegen mijn schenen aan knalt.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 17:09

Connaisseur schreef:
Ondanks een ouder topic, misschien heeft iemand het antwoord.

Deze beugelriemen heb ik op het oog, maar weet iemand hoe je hier de beugels opsteekt? Het brede gedeelte lijkt me niet bedoeld om te buigen zoals bij gewone beugelriemen.https://www.drunensruiterhuis.nl/beugel ... EALw_wcB#2

Die kan je niet opsteken helaas, je kan 3 dingen ermee doen.
1: Telkens eraf halen (zou ik te lui voor zijn)
2: over het zadel kruisen(maar dan zit als je je beugels niet in zakjes doet weer met grotere kans op beschadigen en zakjes is leuk tot je beugels vies en nat zijn van de blub bv)
3: gewoon naar benenden laten hangen aan je zadel

Ik zou ze zelf dus niet praktisch vinden, want ik voel nu al spontaan de blauwe plekken opkomen bij mn schenen als als ik met die riemen aan mn zadel moet gaan lopen van mn zadelkast naar de poestplaats :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 17:31

Opsteken duurt langer als eraf halen, dus dat eraf is juist makkelijker als je luo bent :')

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:10

Ik doe de beugels in zakjes en kruiselings over mijn zadel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:39

Ik doe mijn beugels kruislings over het zadel als ze droog zijn.
Wel eerst de zadelhoes erover en dan de beugels eroverheen kruisen.
Als ze vies en nat zijn, haal ik de beugels van de riemen af en veeg de riemen droog met een doek en spoel mijn beugels af en laat ze drogen buiten mijn kast.
Ik wissel sowieso van beugels tussen dressuur en bos en niet van riemen, dus het eraf halen doe ik toch al heel vaak.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:56

Ik ga voor optie 3, laat mijn beugels gewoon hangen.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:50

Brede beugelriemen kun je oprollen ipv opsteken. Naar binnen toe oprollen zodat het gewicht van de beugel zorgt dat het niet uitrolt. Zadelhoes eroverheen en het gaat nergens heen :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:43

Ik liet de beugels gewoon bungelen hoor. Maar als je ergens ringetjes hebt achteraan je zadel, kun je ze ook met iets daar aan vast maken :)

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:29

Tomorrow schreef:
Brede beugelriemen kun je oprollen ipv opsteken. Naar binnen toe oprollen zodat het gewicht van de beugel zorgt dat het niet uitrolt. Zadelhoes eroverheen en het gaat nergens heen :Y)

Ah dat zou wel een oplossing zijn. Vind de andere oplossingen ook niet echt ideaal

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:50

dieseltje09 schreef:
2: over het zadel kruisen(maar dan zit als je je beugels niet in zakjes doet weer met grotere kans op beschadigen en zakjes is leuk tot je beugels vies en nat zijn van de blub bv)

Er is nog een vierde optie. De beugels aan de achterkant van het zadel hangen. Ik heb even geen foto bij de hand van hoe dat er opgestoken uit ziet, maar je maakt gewoon de beugel vast aan het lusje/haakje of wat je dan ook aan de achterkant van je zadel hebt gehangen

Afbeelding

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:44

Dorine92 schreef:
dieseltje09 schreef:

Er is nog een vierde optie. De beugels aan de achterkant van het zadel hangen. Ik heb even geen foto bij de hand van hoe dat er opgestoken uit ziet, maar je maakt gewoon de beugel vast aan het lusje/haakje of wat je dan ook aan de achterkant van je zadel hebt gehangen

[ [url=m/yrWa4b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klopt, maar dan moet die ring er wel zijn haha. En zolang je geen ijslander, barok of bv een endurance zadel hebt is het on waarschijnlijk dat je die extra ringen hebt :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:53

dieseltje09 schreef:
Dorine92 schreef:

[ [url=m/yrWa4b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klopt, maar dan moet die ring er wel zijn haha. En zolang je geen ijslander, barok of bv een endurance zadel hebt is het on waarschijnlijk dat je die extra ringen hebt :D

Als je zadel die niet heeft houdt het wel op idd

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 20:20

Mijn zadel heeft helaas geen ophang_ring dus ik steek ze het liefst op :D
Verder nog geen nieuwe riemen gevonden/gekocht dus aanraders nog steeds welkom :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 08:59

Op deze manier berg ik mijn stijgbeugels op.
Geen beschadigingen aan het monozweetblad en geen blauwe schenen meer.

Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 09:51

Farjen schreef:
Verder nog geen nieuwe riemen gevonden/gekocht dus aanraders nog steeds welkom :)

Childeric heeft er hele fijne, alleen zijn ze strontduur en duurt het 6 weken alvorens je ze hebt.

Algemeen: ik laat mijn stijgbeugels gewoon hangen. Ik weet niet hoe jullie je zadel dragen, maar nog nooit blauwe schenen gehad.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:27

Ik laat ze ook hangen. Ik draag het zadel altijd met de achterkant op mn heup en de kamer in mn hand zo aan de zijkant en dan bungelen de beugels naast je niet tegen je schenen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:41

https://www.agradi.nl/harrys-horse-beug ... t-80cm.htm

Ik heb deze. En ben er tevreden genoeg mee.

Ik ben zelf 1.70 met gemiddelde beenlengte en heb voor dressuur maat 80cm en voor springen en crossen maat 60cm.
Dan valt het haakje onder mijn zadel en zijn er geen beschadigingen. Niet aan mijn zadel en niet aan mijn laars. Het hoesje is inderdaad te kort en blijft niet super zitten. Maar een ander hoesje aanschaffen kan natuurlijk altijd nog en kan dan langer meegaan dan de beugelriemen.
Maar inderdaad wel lastig als een langer iemand ze wil gebruiken want je zit wel vrij ver op het einde van de beugelriem.

Ik heb mijn eerste set vervangen na 4,5 jaar. Toen hingen de rafels er wel echt aan. Maar aangezien ze van binnen van webband zijn was dat vooral vanwege cosmetische redenen.

Dus voor mij is prijs kwaliteit wel in orde.

Ik gooi ze gewoon over mijn zadel heen. Nat of niet. Dat zadel is een gebruiksvoorwerp imo en er komen wel meer krasjes op. Daar wordt ze veel mee gesleept.
Al heb ik nog nooit echte beschadigingen gezien van die beugels eigenlijk.

Ik ben wel echt een mono fan merk ik. Want ik krijg al rillingen als ik hier zie dat er zadels voorbij komen waar dat haakje ter hoogte van het zweetblad zit :+

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:30

petitparis schreef:
Farjen schreef:

Childeric heeft er hele fijne, alleen zijn ze strontduur en duurt het 6 weken alvorens je ze hebt.

Algemeen: ik laat mijn stijgbeugels gewoon hangen. Ik weet niet hoe jullie je zadel dragen, maar nog nooit blauwe schenen gehad.

Inderdaad, mooie prijs :D Maar qua "model" wel het type dat ik zoek :j

Hoe bepalen jullie de maat? Mijn oude riemen zijn perfect qua maat maar na 6 jaar is de maat weggesleten.
Ik had ze opgemeten en in die maat dezelfde besteld maar ze zijn toch veel te lang. Opsturen was een gedoe, dus allemaal gaatjes zelf erbij geknipt maar dat is niet ideaal :o