Zadel veilig buitenrijden zonder beugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 11:41

LyonaHorse schreef:
Maak je maar niet teveel zorgen over dat je te weinig steun hebt met een bbp. Mijn nichtje rijdt heel fanatiek buitenritten met een bpp zonder enige vorm van steun, ook springen en lange stukken rengalop. Zelfs kleine bospaadjes kan gewoon in galop blijkbaar.
1 keer is pony op hol geslagen (achterna gezeten door hond) en dat was een flink wild stuk rengalop met de bbp.
Ze is er bijna nooit afgevallen ondanks dat de pony soms gekke dingen doet. (bokken, schrikken, onverwachte bewegingen)
En ze begon al met rijden op de bpp toen ze nog niet de beste zit/balans had, is altijd goed gegaan.
Later toen ze met zadel ging rijden vond ze de bpp toch veel steviger en fijner zitten :+

Dus als je een bbp neemt met veel steun komt het zeker weten goed!

Nog een tip, als je een halfpad met inlages onder je bpp doet heeft je paard iets meer schoft/ruggengraat vrijheid. Is net nog wat beter voor de rug.

Bedankt voor de tips allemaal! Zo’n halfpad met inlages zitten gelukkig al in de ride on physio support ingebouwd.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:48

En een ghost buttera bbp? Daar zitten de meeste mensen erg vast in. Ik heb zelfs een ghost mandriana bbp, omdat ik het vaste van de buttera niet zo prettig vond, dat gaf me net een te opgesloten gevoel. Ik rij mijn paard met deze bbp buiten, op wandel. Hierbij hang ik hier wel stijgbeugels aan, aangezien mijn paard nogal van de plotse zijwaartse noodsprongen is als ze van iets schrikt. Ik hang deze beugels echter opzettelijk wat te lang, zodanig dat ik er niet voortdurend in steun, maar ze me wel 'opvangen' als paardlief opzij springt en ik ook opzij zwaai. Misschien is dat ook een optie voor je? Met of zonder stijgbeugels, ik zit zeker even stabiel in mijn mandriana bbp als ik vroeger in mijn dressuurzadel zat. De buttera zou dus nog stabieler zijn, dan zit je nog veel meer opgesloten.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 12:15

goldyc schreef:
En een ghost buttera bbp? Daar zitten de meeste mensen erg vast in. Ik heb zelfs een ghost mandriana bbp, omdat ik het vaste van de buttera niet zo prettig vond, dat gaf me net een te opgesloten gevoel. Ik rij mijn paard met deze bbp buiten, op wandel. Hierbij hang ik hier wel stijgbeugels aan, aangezien mijn paard nogal van de plotse zijwaartse noodsprongen is als ze van iets schrikt. Ik hang deze beugels echter opzettelijk wat te lang, zodanig dat ik er niet voortdurend in steun, maar ze me wel 'opvangen' als paardlief opzij springt en ik ook opzij zwaai. Misschien is dat ook een optie voor je? Met of zonder stijgbeugels, ik zit zeker even stabiel in mijn mandriana bbp als ik vroeger in mijn dressuurzadel zat. De buttera zou dus nog stabieler zijn, dan zit je nog veel meer opgesloten.

Bedankt voor de tip! Misschien eentje om uit te proberen mocht de barefoot ride on physio support niks zijn.

Nala

Re: Zadel veilig buitenrijden zonder beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 11:48

Het barebackpad is EINDELIJK aangekomen, dus ik ben heel benieuwd!
Helaas kan ik het pas na 5 uur uit gaan testen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 10:07

Wat een geweldig ding! Stap, draf, galop, bergop, bergaf… alleen nog geen rare sprongen kunnen proberen uit te zitten haha. Maar geen grijntje pijn! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Hij zou alleen zwart zijn, nou dat is ie dus echt niet _O- misschien ooit, maar volgens mij heeft hij heel veel zon gezien 8-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:16

Poeh hee ik vroeg me ook al af wat daar in hemelsnaam mee gebeurd is, het ligt niet aan de foto dus :=

Maar fijn dat hij zo goed bevalt, dat is het belangrijkst +:)+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:18

Vind m eigenlijk wel leuk staan zo met je pony en je rijbroek. :D
Fijn dat het goed bevalt!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:56

Weet niet of je het kan verven? Maar hij ziet er goed uit!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 14:33

Ach, het heeft wel wat ruigs 8-) kan ik misschien toch nog wat “stoerder” met haar naar buiten ipv zo dressuurmiepig als we meestal uitzien. Western style here we come, daar voel ik me toch het prettigst bij <3

Nymphaea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:47

Vind 'm wel mooi zo! :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 17:13

Afbeelding

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:17

Ziet er heel goed uit!

En leuk paard heb je! Merens?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 23:30

Klopt inderdaad!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 10:39

In ons nieuwe zadel heb ik ook geen last van mijn knieën, gelukkig, dus mag mijn barebackpad een ander huisje gaan zoeken! Mocht je op zoek zijn, let me know!