Dressuurzadel 3 singelstoten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 18:38

Ik zou niet je zadelmaker maar Jeffries saddlery rechtstreeks mailen met de foto’s.
Vind jouw zadel heel erg verschillen met het voorbeeld..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 18:40

kamsel schreef:
Ik zou niet je zadelmaker maar Jeffries saddlery rechtstreeks mailen met de foto’s.

Daar ben ik het mee eens, Jeffries wil vast antwoord geven op eventuele twijfels :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 18:42

germie schreef:
Zit Jeffries in de society of masters saddlers? Dat kan ik niet vinden op de website namelijk, of ik kijk er overheen.

Waarschijnlijk omdat ze aangesloten zitten bij Vale Brothers Ltd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 23:20

kamsel schreef:

Heb ik ook al gedaan ;)

Mars

Re: Dressuurzadel 3 singelstoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 23:20

Er zitten idd wel veel verschillen in! Heel benieuwd wat ze bij Jeffries ervan zeggen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 23:21

Azmay schreef:
kamsel schreef:

Daar ben ik het mee eens, Jeffries wil vast antwoord geven op eventuele twijfels :j

Ik niet. Waarom zoveel wantrouwen naar de zadelmaker? Die zal normaal gesproken echt wel uitleg kunnen en willen geven waarom het geleverde zadel anders is dan het paszadel. Verder lijkt het mij niet meer dan normaal om degene bij wie je het zadel hebt gekocht de kans te geven om e.e.a. uit te leggen en indien nodig op te lossen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 01:15

Zadelmaker geeft toch ook maar gewoon een bestelling door aan de zadel fabrikant?
Als zij dan (bijvoorbeeld ) niet weten dat het met ander soort singel ophanging komt kunnen zij me toch ook geen uitleg hierover geven?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 06:26

Heb reactie van zadelmaker terug

Het demo-zadel is met klittenband, behalve de zitmaat en de opties zoals bij jou : de welting en carbon lepel, wordt dan een kopie gemaakt van het demo-zadel.

Dit wordt dan inderdaad nergens expleciet genoteerd omdat dit standaard is.

Standaard vragen wij altijd 3 singelstoten, je mag het zadel inrijden met de eerste singelstoot (en altijd de laatste V-strap singelstoot)

Tijdens de controle beslist de zadelpasser in samenspraak met jou welke singelstoot mag blijven, de andere wordt afgenomen maar de webbing blijft hangen, zodanig kan er later opnieuw een singelstoot aangenaaid worden indien nodig

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:01

Standaard namaak dus?

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:10

Klittenband is echt een keuze, ik heb een schutte zadel gekocht, zelf gekozen voor klittenband. Ziet er ook gewoon mooi uit en geen haartjes die er tussen blijven zitten. Enige verschil is dat Schutte het niet standaard doet, je kiest er zelf voor.

Maar duidelijk verhaal over die singelstoten, was voor jou misschien duidelijker geweest als ze dat met afleveren had verteld :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:13

Bij Jeffreys is klitteband ook en optie, geen standaard. Maar dat is dus waarschijnlijk miscommunicatie.
3 stoten is inderdaad normaal, er zijn nog maar weinig merken waar je de voorste echt nog apart erbij moet bestellen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:34

Nielojram schreef:
germie schreef:
Zit Jeffries in de society of masters saddlers? Dat kan ik niet vinden op de website namelijk, of ik kijk er overheen.

Waarschijnlijk omdat ze aangesloten zitten bij Vale Brothers Ltd.

Maar in het zweetblad staat toch echt 'society of masters saddlers' gestanst.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:38

Voor zo'n duur zadel vind ik het er erg goedkoop uitzien onder het zweetblad. Ook de singelstoten die niet helemaal zwart leder zijn, maar enkel geverfd. Dit zie je aan de gaatjes, deze zijn wit aan de binnenkant. Maar ook de afwerking, de stiksels .. past niet bij zo'n bedrag... vind ik
De foto van internet die je plaatste, hoort er meer bij..
ik heb ook mijn twijfels of dit wel klopt..

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:58

Ik was hier niet mee akkoord gegaan. Dit zaakje stinkt. Heb je Jeffries zelf ook bericht gedaan?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:31

Absolem schreef:
Ik was hier niet mee akkoord gegaan. Dit zaakje stinkt. Heb je Jeffries zelf ook bericht gedaan?

Ik denk dat het wel degelijk een Jeffries is, maar niet het model zoals besteld.
Helaas zijn sommige merken ook van het sneller verdienen en gaan opeens goedkopere materialen gebruiken. Dat lijkt hier ook zo te zijn.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:40

germie schreef:
Absolem schreef:

Ik denk dat het wel degelijk een Jeffries is, maar niet het model zoals besteld.
Helaas zijn sommige merken ook van het sneller verdienen en gaan opeens goedkopere materialen gebruiken. Dat lijkt hier ook zo te zijn.

Maar dan betaal je nog steeds niet voor wat je besteld hebt. En dit is niet alleen het materiaal. Ook de gehele afwerking wijkt af.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:49

henshem schreef:
Mijn zadel heeft er ook 3. Gewoon tussen de andere 2 naar beneden door het flapje van de singel halen. Nb ik heb een andere singel waarbij de singelstoten niet apart zitten.
Het zijn er 3 zodat je een reserve hebt, mocht er ooit een afbreken.

Dat is niet helemaal waar. Het gaat ook om waar de singelstoot aan het zadel bevestigd zit. De voorste gaat meestal naar het kopijzer toe. De middelste zit iets verder naar achteren.
Aan de hand van de bouw van je paard zou je dan kunnen kijken hoe je het zadel het beste kan aansingelen.
Bij mijn vorige paard trok je het zadel met de voorste singelstoot op de schoft, waardoor het zadel ging kantelen en ze geen schoudervrijheid meer had.
Daarom heeft mijn zadelmaker mijn zadel (euroriding) toen uit elkaar gehaald en een extra singelstoot eraan gemaakt. (op de plek waar bij dit zadel de middelste zit) toen lag het zadel wel goed en stabiel.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:43

Desi_2409 schreef:
Voor zo'n duur zadel vind ik het er erg goedkoop uitzien onder het zweetblad. Ook de singelstoten die niet helemaal zwart leder zijn, maar enkel geverfd. Dit zie je aan de gaatjes, deze zijn wit aan de binnenkant. Maar ook de afwerking, de stiksels .. past niet bij zo'n bedrag... vind ik
De foto van internet die je plaatste, hoort er meer bij..
ik heb ook mijn twijfels of dit wel klopt..

Zwart leer wat vanbinnen wit is bij singelstoten geeft juist aan dat het een kwaliteitszadel is. Deze stoten gaan veel langer mee dan standaard tuigleer. Ze zijn ook stugger in gebruik en dikker. Goedkopere stoten zijn juist van zwart of bruin leer.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 12:39

Nou topic wordt ook nog leerzaam :D

Ik wist dat dus ook niet over dat wit aan binnenkant van de gaatjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:43

Leer wordt geverfd, dus dat gaat mank.
Structuur van het leer is een veel betere indicatie of het leer van goede kwaliteit is.
Een zadel van goed leer wordt ook nog eens netjes aan de randen afgewerkt.
Soms wordt er een sierrand langs de omtrek gelegd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:16

Absolem schreef:
Maar dan betaal je nog steeds niet voor wat je besteld hebt. En dit is niet alleen het materiaal. Ook de gehele afwerking wijkt af.

Dat klopt. Ik ben alleen bang dat Jeffries gewoon op een goedkopere bouwwijze is overgegaan. En dat het dus wel een echte Jeffries is, maar nu eenvoudiger uitgevoerd.
Dat klopt dan natuurlijk nog steeds niet, maar de fout hoeft helemaal niet bij de verkoper te liggen.
Ik hoop dat het duidelijk wordt wat er aan de hand is.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:36

Zit er wel een ring aan de V-strap zodat het bewegen kan?
Of zit de singelstoot aan dat driehoekje genaaid?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 17:33

Van jeffries ook een bericht terug :)

Hi Marijke, Thanks for getting in touch. We have different knee block options available, to which your saddle has the adjustable velcro blocks so that they can be moved around. The one shown on our website has a fixed block, which is an option you can order but wouldn't be adjustable. The girthing arrangement shown on the website is an old photo, as you have on your saddle is the current way that we fix this to the saddle. Hope this helps. If you have any further queries, we can try to assist or you could discuss with your saddle fitter who should be able to provide you with some more information about your order. Thanks,

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 17:35

Nibbit schreef:
Zit er wel een ring aan de V-strap zodat het bewegen kan?
Of zit de singelstoot aan dat driehoekje genaaid?

Geen ring maar vierkante haak.
Beweegt heel vlotjes (heb ik wel getest haha)

Zo:

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:50

Oké het is dus wel een echte. Nou dat is ook fijn om te weten natuurlijk.