Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Earth schreef:Ik zat er ook al aan te denken, waarschijnlijk is er iets in de darmen waardoor hij voedingsstoffen niet goed opneemt. Dat kunnen verschillende dingen zijn. Ik heb bijv een paard bijna net zo mager als deze zien aankomen door een behandeling van de osteopaat. Maar er zijn ook paarden die door maagzweren, bacterieën of beschadigde darmwand voedingsstoffen niet goed kunnen opnemen. Ik denk dat alleen een dierenarts daar je mee kan helpen.
Desi_2409 schreef:En onbeperkt hooi neerzetten, wil niet zeggen dat hij het ook onbeperkt kan eten, met andere paarden om hem heen. Ook zou het beter zijn om je paard een wat rijker voordrooghooi te geven, dit kunnen ze prima aan.
Babootje schreef:Earth schreef:Ik zat er ook al aan te denken, waarschijnlijk is er iets in de darmen waardoor hij voedingsstoffen niet goed opneemt. Dat kunnen verschillende dingen zijn. Ik heb bijv een paard bijna net zo mager als deze zien aankomen door een behandeling van de osteopaat. Maar er zijn ook paarden die door maagzweren, bacterieën of beschadigde darmwand voedingsstoffen niet goed kunnen opnemen. Ik denk dat alleen een dierenarts daar je mee kan helpen.
Ja ik denk dat Earth wel gelijk heeft. Voordat je er vanalles ingooit is het beter om met een veearts eens te gaan kijken of en hoe hij wat beter in conditie kan komen. Hem onbeperkt hooi geven is dus blijkbaar niet de enige oplossing. Eerst vet op de botten en spieren kweken is het eerste.
CapeS schreef:Desi_2409 schreef:En onbeperkt hooi neerzetten, wil niet zeggen dat hij het ook onbeperkt kan eten, met andere paarden om hem heen. Ook zou het beter zijn om je paard een wat rijker voordrooghooi te geven, dit kunnen ze prima aan.
Hij staat samen met een schetje in zijn wei, hij is flink de baas van dat groepje, vooral als het om eten gaat
Babootje schreef:En onbeperkt hooi neerzetten, wil niet zeggen dat hij het ook onbeperkt kan eten, met andere paarden om hem heen. Ook zou het beter zijn om je paard een wat rijker voordrooghooi te geven, dit kunnen ze prima aan.
Ja maar gezien zijn schrale conditie is dat dus voor hem niet voldoende Dus wat ga je daar dan aan doen?
CapeS schreef:Avalanche schreef:Ik wacht normaal gezien geen maanden af.
Het is logisch dat aankomen wat tijd kost, maar ik wil wel binnen 4 weken verandering zien
Zo snel al? Mijn dierenarts zei dat we over 2 maanden verschil moesten gaan zien. Nu ongeveer 3weken in met zijn nieuwe voeding
Dees schreef:Terug naar het zadel: op het blote, broodmagere paard ligt dat dus netjes recht. Wellicht net iets te lang, twijfelgeval.
Maar boom en middelpunt lijken goed en de stijgbeugels hangen recht af.
Ik hoop dat je paard serieus zal verbeteren in lichaamsmassa (tip: pavo alfabeet). Maar zodra die herstelt is, hou er maar rekening mee dat de boom te smal zal zijn. Dat zie je op de eerdere foto's al terug met dat malle matras onder het zadel. Dan ligt het zadel al achterover.
Maar goed, dit paard heeft wel 2-3 maanden heel veel voer nodig zonder training voordat je weer kunt overwegen om het weer te zadelen. Sterkte!
Earth schreef:CapeS schreef:Zo snel al? Mijn dierenarts zei dat we over 2 maanden verschil moesten gaan zien. Nu ongeveer 3weken in met zijn nieuwe voeding
Paarden die zo mager zijn, daar kun je echt met een paar weken wel verschil zien