Ervaringen gevraagd met compressie sokken voor paarden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liannetje86
Berichten: 794
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:49

Hidez valt tegen, heb deze wel... Maar gebruik ze nooit meer...

Pak van Hidez vind ik wel fijn :') maar niet om wat ie zou moeten doen... (en nee, ook niet om hem schoon te houden, doordat ie ingepakt zit, voelt ie zich als een soort baby ingepakt dus veiliger, dus ontspant ie beter zeg maar...) Dat werkt weer positief. Alleen de sokken... tjah.. miskoopje ;)

Aatrox
Berichten: 399
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:50

Ik krijg mijn equicrown relatief simpel alleen om het been, beetje naar elkaar toe trekken en hij zit echt heel netjes. Gebruik hem niet zo vaak als ik zou willen maar tot nu toe wel tevreden.

salamaleque
Berichten: 1000
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:42

Aatrox schreef:
Ik krijg mijn equicrown relatief simpel alleen om het been, beetje naar elkaar toe trekken en hij zit echt heel netjes. Gebruik hem niet zo vaak als ik zou willen maar tot nu toe wel tevreden.



Goed om te horen! Ik had nl. Juist deze genomen omdat iedereen er zo tevreden over was. Ik wacht het af, in principe gaan ze iedere avond/nacht om vanaf het moment dat mijn paard weer erge stalbenen krijgt, in de ochtend gaan ze af.

Hoe hebben jullie het gebruik opgebouwd?

Malenka

Berichten: 7639
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Ervaringen gevraagd met compressie sokken voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:25

Ik heb ze gewoon omgedaan en niks opgebouwd. Toen ik ze kocht had nilay een ernstige peesblessure en stond daarom op stal rust. Ik deed ze een tijdje eigenlijk alleen af als we gingen wandelen en bij ons ging ook dat goed.

salamaleque
Berichten: 1000
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:01

Malenka schreef:
Ik heb ze gewoon omgedaan en niks opgebouwd. Toen ik ze kocht had nilay een ernstige peesblessure en stond daarom op stal rust. Ik deed ze een tijdje eigenlijk alleen af als we gingen wandelen en bij ons ging ook dat goed.



:D Top! Misschien dat ik dat ook maar doe. Mijn paard is niet heel moeilijk/gevoelig dus ik vermoed dat het wel losloopt.

salamaleque
Berichten: 1000
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 15:22

Afbeelding

Helaas, ik denk dat ook een grotere maat niet gaat passen. Uiteindelijk wel dicht gekregen met 2 man sterk maar aan de bovenkant kon ik er makkelijk 2 vingers tussen krijgen. Ik denk niet dat dit hem gaat worden :(

Aatrox
Berichten: 399
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Ervaringen gevraagd met compressie sokken voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:55

En als je hem hoger begint en dan een stukje naar beneden trekt over de Koot heen?

salamaleque
Berichten: 1000
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:29

Aatrox schreef:
En als je hem hoger begint en dan een stukje naar beneden trekt over de Koot heen?


Nee ik heb ales geprobeerd. Met veel moeite met zijn tweeën aangekregen maar eigenlijk zat de bovenkant dan te los daar kon ik makkelijk 2 vingers tussen doen. Ze zijn €99 per stuk dus het moet wel te doen zijn voor stal om ze om te doen.

Ik heb ze teruggestuurd en krijg mijn geld terug. Wel 2x terug moeten sturen en dat was voor eigen rekening.