Korte ruggetjes verzamelen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:30

Nandos schreef:
Mag ik vragen voor de mensen met ervaring met de wintec lite, hoe lang het draagvlak van het zadel ongeveer is? Was aan het zoeken in de zoekmachine, kwam toen dit topic tegen!
Sorry dat ik zo kom binnenvallen

Welke maat wil je graag het draagvlak van weten? Ik heb een 16" wintec lite GP, kan donderdag even voor je kijken?

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 08:20

Hier een hele korte PRE en ik heb echt minstens een 17,5" zadel nodig. Gekozen voor Harry Dabbs met open zit voor meer zitruimte. Door de franse kussens blijven we zo mooi binnen de marge.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:13

Ik had een D pony met een korte rug , rondgeribt en weinig schoft. Echt alles schoof. Met een custom zadel en een fairfax singel was het gelukkig opgelost!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit zadel ligt nu op mijn fries
Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:28

ik volg graag

heb zef een oudere haflinger van 22 jaar. korte rug, rond geribt. En heb al jaren de bates dressage zadel.

Ook heb ik een 2.5 jarige met korte rug. Wat ik vooral lastig vind.. Een goede zadelmaker.

Zadelmakers die mijn aanspreken kwa fisie hebben vaak maar een paar merken.. zoals wintec/bates. Maar ik ben van mening dat 1 merk niet op alle paarden past. Dus zoek ik eigenlijk ook een zadelmaker die meerdere merken heeft en betaalbaar.

Volgend jaar wil ik misschien een zadel aanlaten meten voor mijn jonge haflinger. Maar ik ga geen 2000€ aan uitgeven met een paard wat nog zo groeit. Als hij beetje is uitgegroeid wil ik best inversteren

Ik hoop stiekum dat bij hem ook wintec past.

ik zelf heb ook korte benen en heb echt en inch nodig van 17.5

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:56

melrovers schreef:
Hier een hele korte PRE en ik heb echt minstens een 17,5" zadel nodig. Gekozen voor Harry Dabbs met open zit voor meer zitruimte. Door de franse kussens blijven we zo mooi binnen de marge.

Wat een mooi zadel. Houd dit merk in gedachten voor als mijn puppy haflinger is uitgegroeid. Voor nu volstaat mijn aanpasbare Wintec Isabell.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:04

laughterline schreef:
Nandos schreef:
Mag ik vragen voor de mensen met ervaring met de wintec lite, hoe lang het draagvlak van het zadel ongeveer is? Was aan het zoeken in de zoekmachine, kwam toen dit topic tegen!
Sorry dat ik zo kom binnenvallen

Welke maat wil je graag het draagvlak van weten? Ik heb een 16" wintec lite GP, kan donderdag even voor je kijken?

Ik pas zelf in een 16,5 dus als jij kan meten komt dat al heel dicht in de buurt! :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:41

Nandos schreef:
Ik pas zelf in een 16,5 dus als jij kan meten komt dat al heel dicht in de buurt! :)

Ga ik voor je kijken :) als het goed is staat het al op het zadel op een stickertje.

Normaal heb ik ook een 16,5, maar mijn pony kon niet veel groter dan 16”, omdat ik er prima in zat toch voor de 16 gegaan. Het zitvlak van de Wintec lite is heel ‘vergevend’ als je dat zo kunt zeggen. De zitvlakken zijn iets groter, maar het zadel blijft lekker kort.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:11

laughterline schreef:
Nandos schreef:

Ga ik voor je kijken :) als het goed is staat het al op het zadel op een stickertje.

Normaal heb ik ook een 16,5, maar mijn pony kon niet veel groter dan 16”, omdat ik er prima in zat toch voor de 16 gegaan. Het zitvlak van de Wintec lite is heel ‘vergevend’ als je dat zo kunt zeggen. De zitvlakken zijn iets groter, maar het zadel blijft lekker kort.

Lief van je, bedankt!
Wil graag iets om wat veelzijdiger aan de slag te kunnen met mijn Ijslander en wintec Lite leek me wel iets om naar te kijken. Het zou ook korter zijn dan andere Wintec modellen heb ik begrepen,maar op internet kan ik heel weinig over de Lite vinden! Misschien niet zo'n populair model?

Cemlys

Re: Korte ruggetjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:44

Mijn tinker van 1.40m en net 4 jaar oud (dus nog vol in de groei) ligt een 17' freemax westernzadel op, een short versie. In verhouding heeft hij best lengte, alleen door zijn stokmaat beperkt.Afbeelding

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:45

Ik heb zelf momenteel een Hidalgo 17 inch met kussens van 42 cm dacht ik. Wil zelf over op een heather moffett dus de Hidalgo gaat te koop. Misschien dat een van jullie er blij van wordt?
Afbeelding

En hebben jullie ervaringen met de flexxee HM op paarden met een korte rug?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:43

BrechtCarlos schreef:
Ik heb zelf momenteel een Hidalgo 17 inch met kussens van 42 cm dacht ik. Wil zelf over op een heather moffett dus de Hidalgo gaat te koop. Misschien dat een van jullie er blij van wordt?
[ [url=m/ZpCcsJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Flexee 17 inch is al best lang. Is bijna 50cm lang. Wel wat vergevingsgezinder dan een boomzadel omdat het vrij flexibel is waardoor niet extreem veel druk op de voor/achterkant komt.

Ik heb hem wel op een paard met een kortere rug liggen maar is allemaal net acceptabel, had beter een 16 inch kunnen hebben.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:12

Daphneeeej schreef:
BrechtCarlos schreef:
[ [url=m/ZpCcsJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Flexee 17 inch is al best lang. Is bijna 50cm lang. Wel wat vergevingsgezinder dan een boomzadel omdat het vrij flexibel is waardoor niet extreem veel druk op de voor/achterkant komt.

Ik heb hem wel op een paard met een kortere rug liggen maar is allemaal net acceptabel, had beter een 16 inch kunnen hebben.

Ik zit echt niet meer lekker in een 16 inch. Moet maar even kijken. 18 inch flexxee heb ik geprobeerd was wat te lang maar merkte geen weerstand. Kan natuurlijk wel op langere termijn. Ik ga de 17 maar gewoon proberen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:21

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Chanel, een Irish cob merrie van 1.43 en 13 jaar oud. Ligt nu een Kent en Master S-line dressuur op, 17.5 inch. Ze is erg gevoelig op de rug, ze reageert snel op te harde kussens. Vandaar dat er een pad onder ligt. De Kent en Master liep ze erg goed onder, heb een tijdje een Thorowgood gehad, maar die was voor haar eigenlijk te hard, liep ze net niet helemaal lekker onder.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:47

Cemlys schreef:
Mijn tinker van 1.40m en net 4 jaar oud (dus nog vol in de groei) ligt een 17' freemax westernzadel op, een short versie. In verhouding heeft hij best lengte, alleen door zijn stokmaat beperkt.[ [url=m/MLwd7e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je hier niet mee dat je paard niet kan buigen, ondat het zadel tegen de heup komt?

BenFan,

Bij mijne had ik ook een kent & master geprobeerd, die lag wel mooi maar was veel te lang! :')

De zachtheid van de kussens kun je toch gewoon bepalen door wat erin zit, of zeg ik iets vreemds.. :D
Ik heb mijn zadel opnieuw laten vullen met wol en dat is lekker zacht. +:)+

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:26

@MirandaMalik, En toch reageerd ze echt anders op de kussens van een Thorowgood. Is ze veel meer gespannen. We hebben er 1x een springzadel op gelegd, mijn god! ze kwam stijl omhoog. En dit was met dezelfde zadelmaker erbij. Ze is overgevoelig voor ongemak, en laat dit heel snel zien door paniekerig te gaan doen. Hele lieve pony verder, maar is super sensibel.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:52

Hier ook korte rug.
Heather mofett spreekt mij ook aan maar is zo onbekend, hoe weet je dan of t goed ligt...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:53

MirandaMalik schreef:
Cemlys schreef:
Mijn tinker van 1.40m en net 4 jaar oud (dus nog vol in de groei) ligt een 17' freemax westernzadel op, een short versie. In verhouding heeft hij best lengte, alleen door zijn stokmaat beperkt.[ [url=m/MLwd7e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je hier niet mee dat je paard niet kan buigen, ondat het zadel tegen de heup komt?

BenFan,

Bij mijne had ik ook een kent & master geprobeerd, die lag wel mooi maar was veel te lang! :')

De zachtheid van de kussens kun je toch gewoon bepalen door wat erin zit, of zeg ik iets vreemds.. :D
Ik heb mijn zadel opnieuw laten vullen met wol en dat is lekker zacht. +:)+

Nee dat gaat gewoon goed. Hij komt niet met zn bekken tegen het zadel aan en in principe ligt die pad er flexibel op en kan hij dus wel onderdoor bewegen. Hij is inmiddels weer wat veranderd dus aanpasser komt van de week weer controleren. Ik heb nog een wintec liggen, die gaan we ook nog even nakijken

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:58

Muze schreef:
Hier ook korte rug.
Heather mofett spreekt mij ook aan maar is zo onbekend, hoe weet je dan of t goed ligt...

Laten passen door flexibelezadels.eu

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:59

Maar die doen dit nu niet meer toch?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:48

plutolover schreef:
ik volg graag

heb zef een oudere haflinger van 22 jaar. korte rug, rond geribt. En heb al jaren de bates dressage zadel.

Ook heb ik een 2.5 jarige met korte rug. Wat ik vooral lastig vind.. Een goede zadelmaker.

Zadelmakers die mijn aanspreken kwa fisie hebben vaak maar een paar merken.. zoals wintec/bates. Maar ik ben van mening dat 1 merk niet op alle paarden past. Dus zoek ik eigenlijk ook een zadelmaker die meerdere merken heeft en betaalbaar.

Volgend jaar wil ik misschien een zadel aanlaten meten voor mijn jonge haflinger. Maar ik ga geen 2000€ aan uitgeven met een paard wat nog zo groeit. Als hij beetje is uitgegroeid wil ik best inversteren

Ik hoop stiekum dat bij hem ook wintec past.

ik zelf heb ook korte benen en heb echt en inch nodig van 17.5

Country Mill heeft een jonge paarden-traject, wellicht is dat wat?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:53

Benfan schreef:
@MirandaMalik, En toch reageerd ze echt anders op de kussens van een Thorowgood. Is ze veel meer gespannen. We hebben er 1x een springzadel op gelegd, mijn god! ze kwam stijl omhoog. En dit was met dezelfde zadelmaker erbij. Ze is overgevoelig voor ongemak, en laat dit heel snel zien door paniekerig te gaan doen. Hele lieve pony verder, maar is super sensibel.

Misschien ook vanwege de vorm en de drukverdeling.
Wel fijn evengoed dat je paard het duidelijk laat merken.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:58

Cemlys schreef:
Nee dat gaat gewoon goed. Hij komt niet met zn bekken tegen het zadel aan en in principe ligt die pad er flexibel op en kan hij dus wel onderdoor bewegen. Hij is inmiddels weer wat veranderd dus aanpasser komt van de week weer controleren. Ik heb nog een wintec liggen, die gaan we ook nog even nakijken

Het blijft toch altijd uitproberen wat werkt, als dit zo lekker gaat. :j

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 07:25

BrechtCarlos schreef:
Muze schreef:
Hier ook korte rug.

Laten passen door flexibelezadels.eu

En anders kunnen kitty van kifrahorse Of ella van Boomlooszadelpasservice(heeft zadel ook in assortiment) misschien ook wel helpen.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 08:41

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een merrie met een zeer korte rug voor een kwpn’er en ze is ook vrij rond. Ik ben uitgekomen op een deuber en dan de shorty. Als je eenmaal in dit zadel hebt gezeten wil je nooit meer anders <3 op de foto zaten mijn beugels nog net wat kort waardoor mijn billen er niet in vielen maar het was de eerste keer met dit zadel en dus nog even bekijken hoe lang de beugels moesten. Nu zit ik mooi in het zadel.

Voor veel is dit merk onbekend, maar er zit gewoon een boom in. De boom kan ook makkelijk versteld worden.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:42

Afbeelding

De deuber is voor mijne veel te lang en de zweetbladen ook voor mij.
Wel fijn dat je dat kan opzoeken, duidelijke informatie!