pumpina schreef:Heb je weleens een Z+ ruiter erop laten rijden? En doet ze het daarbij ook? Dan kun je het rijtechnische wat meer uitsluiten.
Als ze het blijkbaar bij bitloos ook doet, lijkt me een ander bit niet de oplossing.
Dit geprobeerd, geeft geen verschil in reactie
Instructie durft er niet op vanwege onvoorspelbaar gedrag dus moet het alleen doen.
Pommesfrites schreef:Een lage neusriem zorgt juist voor meer stabiliteit en een rustigere ligging van het bit
Vooral zonder neusriem en met lage neusriem was echt geen succes.
Elisa2 schreef:Hier goede ervaringen met een rotary bit, deze zijn dun en draaien zo dat ze steeds heel stabiel in de mond blijven liggen. Ideaal voor paarden met een klein mondje in combi met lage neusriem.
Verder ben ik zelf niet zo van het bitten wisselen, kan ook een aanleuningsprobleem zijn maar dat is moeilijk te beoordelen zonder beeldmateriaal.
Dank je wel!
Die ken ik nog niet. Ga ik eens opzoeken.
Letsdunit schreef:Onze Welsh C accepteerde na 2 gebroken kiezen gehad te hebben helemaal niks meer.
Mijn instructrice had nog een Beris stangetje met klein boogje liggen. Dit begint ze nu goed te accepteren.
[ [url=m/2mPfKf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dank je wel!
Ga ik eens opzoeken!
Tenno7 schreef:Als ze verder dus helemaal oké is, en ze het zonder bit ook doet. Zou ik idd eens rijtechnisch gaan kijken of je kan verbetern en een ongebroken bitje gaan proberen. De Mijne was heel onrustig op gebroken bitten. Alle soorten. Ongebroken was echt een uitkomst. Was direct van het probleem af.
Dank je!
LuffB schreef:Ik mis je nog steeds antwoord op de vraag of je ook les hebt? Als je het in je eentje probeert op te lossen zie je soms bepaalde dingen niet, daar kan een ander je soms goed bij helpen!
Ja ik krijg om de 2 a 3 maanden les.
kiki1976 schreef:Mocht je de Myler te duur vinden (al zijn er winkels waar je ze eerst mag proberen) heeft DC ruitersport een eigenlijn die lijkt er veel op.
Deze heb ik ook gekocht voor mijn paardje, en ze loopt er echt super op.
Allright
Dank je!