goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:47

Jet schreef:
Als je voor Amigo gaat kan je een regendeken kopen en er losse liners bij van 100, 200 en 300 gram. Ik zou dan kiezen voor de Amigo Bravo, die is het sterkst. Je kan er ook een losse, waterdichte hals bij kopen die je met klittenband door ogen aan de deken vast kan maken. Kijk anders even op de link die ik in een ouder bericht in je topic heb geplaatst, dan zie je vast wel wat ik allemaal bedoel.

Prince, de meeste liners die nu te koop zijn zijn eigenlijk voor de Rambo-dekens. Ze passen wel onder de Rhino en de Amigo, maar ze liggen mooier onder de Rambo. Voorheen hadden ze een wat goedkopere uitvoering voor onder de Rhino en Amigo, die paste er beter onder.

Ik vind de Horseware liners net zo goed liggen onder mijn Amigo als onder mijn Rambo, ik zag geen verschil :o.

LauravdHam

Re: goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 18:41

Bedankt allemaal! Heb nog even een vraagje, want hebben alle Amigo/Rhino dekens een liner systeem? Want ik weet nog niet of ik dat iets vind.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:42

LauravdHam schreef:
Bedankt allemaal! Heb nog even een vraagje, want hebben alle Amigo/Rhino dekens een liner systeem? Want ik weet nog niet of ik dat iets vind.

Nee, Amigo Hero heeft geen linersysteem. De rest allemaal wel voor zover ik weet.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:50

Ik zie ze hier nog niet voorbij komen maar ik heb alleen nog maar dekens van NIKA horseproducts. Mijn paarden staan altijd buiten en onder de 1680 denier blijven ze altijd droog.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:57

LauravdHam schreef:

Overal waar een losse hals aan kan heeft een optie voor liners.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:10

Hier een mix van shires tempest en horseware en dan de amigo bravo en een rhino.
Ik gebruik ze zowel met als zonder liners is maar net wat het weer doet en waar ik er 1 van heb liggen.
Hier staan mijn 2 shetten 24/7 buiten en nog nooit ellende gehad op mn gestolen rhino na dan die werd even van mn net geschoren pony afgejat 8)7

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:18

Ik heb via marktplaats altijd goede dekens.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:01

LauravdHam schreef:

Je hoeft dat liner systeem niet te gebruiken hoor, ze hebben ze in verschillende diktes. Als ze het liner systeem hebben, kan er sowieso een halsdeken aan vast gemaakt worden.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:53

Mijn vorige paard had de Hh thor. Waren goede dekens. Slijtvast, warm en goed waterdicht. Vond ze echt best wel goed. Mijn nieuwe paard past ze niet dus allemaal weg gedaan.

Bucas vind ik een waardeloze pasvorm hebben en ook de kwaliteit vind ik niet goed genoeg. Ken er meerdere die amper twee jaar oud zijn en van het ene uur op het andere zo lek als een mandje. Ze zakken ook altijd scheef.

Pagony heeft een ongelofelijk waardeloze pasvorm zie ik bij paarden om mij heen. Zakken altijd scheef. Kunnen elke ochtend en avond het paard opnieuw aankleden. Nika precies hetzelfde. Evenals Br en andere populaire mode merken.

Ik zweer zelf absoluut bij horseware. Nooit meer anders. In de pasvorm zit wel verschil in. De Rhino en Rambo hebben ongeveer dezelfde pasvorm. Amigo valt anders. Amigo ligt perfect op mijn paard. Rambo en Rhino ligt niet goed op haar. Ze heeft dan ook een beetje gekke bouw voor dekens. Erg breed in de schouders en korte borst met mega schoft.

Amigo is niet perse super goedkoop maar wel heel duurzaam en daardoor niet heel duur. Net mijn amigo Hero van minstens 8 jaar oud verkocht aan iemand met een sloper omdat de voering wat minder werd. Buitenstof is nog perfect. Mijn winterdeken (amigo bravo) mag volgend jaar ook naar een sloper (al ongeveer 12 jaar oud) of misschien dat jaar erop als ik geen afscheid kan nemen ;)
Liner systeem is ideaal. Makkelijker om te wassen en aan te passen aan het weer. Goedkoper dan losse winterdekens en ze allemaal te laten wassen. Ik wil nooit meer anders dan amigo. Heb letterlijk 1 andere deken: de Bucas buzz of rain. Ideaal voor mijn paard gezien de combi maar wat een bagger pasvorm.zakt scheef, knelt aan de randjes en kan niet langer dan twee dagen achter elkaar op wan dan loopt ze dr schoft kapot. Als ik dit in een amigo tegenkom dan is de bucas de eerste die vliegt ;) helaas nog geen betaalbaar en gelijkwaardig alternatief tegen gekomen.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:08

Laurievc schreef:
Call me crazy, maar mijn EJ dekens gaan het langs van allemaal mee... Hier verschillende dekens van 5 à 6 jaar oud, super slecht onderhouden en nooit opnieuw waterdicht gemaakt :+ Paarden staan er allemaal droog onder en passen mooi op verschillende types (1 smal met hoge schoft, 1 drachtig, 1 breed gebouwd)

Ja gaat bij mij net zo!!.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:26

pluisje88 schreef:
Heb letterlijk 1 andere deken: de Bucas buzz of rain. Ideaal voor mijn paard gezien de combi maar wat een bagger pasvorm.zakt scheef, knelt aan de randjes en kan niet langer dan twee dagen achter elkaar op wan dan loopt ze dr schoft kapot. Als ik dit in een amigo tegenkom dan is de bucas de eerste die vliegt ;) helaas nog geen betaalbaar en gelijkwaardig alternatief tegen gekomen.

Is dan de Amigo Bug Buster https://hypostore.nl/amigo-bug-buster-vliegendeken.html met deze regendeken:https://hypostore.nl/horseware-fly-rug-liner.html niet iets voor je?

Of deze: https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... qua-orange ?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:29

Ik heb die liner maar ben nog niet zo overtuigd van de meerwaarde tegenover een gewone regendeken. De liner is net zo groot als een normale winter liner namelijk.

Die laatste is zeker een optie! Al wil ik liever geen disc (disc en v sluiting ligt niet mooi op mijn paard)en wil graag eerst een tweedehandse om te proberen welke maat ze nodig heeft. Tweedehands zijn ze er bijna niet. Nog niet iig

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:36

Ik zweer bij Harry's Horse. Ik heb ook bucas en amigo, Amigo vind ik prijs/kwaliteit ook goed. Bucas durf ik niet gauw opleggen vanwege de prijs. Maar Harry's Horse dekens gaan hier op de een of andere manier nog steeds het best mee.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 00:35

pluisje88 schreef:
Mijn vorige paard had de Hh thor. Waren goede dekens. Slijtvast, warm en goed waterdicht. Vond ze echt best wel goed. Mijn nieuwe paard past ze niet dus allemaal weg gedaan.

Bucas vind ik een waardeloze pasvorm hebben en ook de kwaliteit vind ik niet goed genoeg. Ken er meerdere die amper twee jaar oud zijn en van het ene uur op het andere zo lek als een mandje. Ze zakken ook altijd scheef.

Pagony heeft een ongelofelijk waardeloze pasvorm zie ik bij paarden om mij heen. Zakken altijd scheef. Kunnen elke ochtend en avond het paard opnieuw aankleden. Nika precies hetzelfde. Evenals Br en andere populaire mode merken.

Ik zweer zelf absoluut bij horseware. Nooit meer anders. In de pasvorm zit wel verschil in. De Rhino en Rambo hebben ongeveer dezelfde pasvorm. Amigo valt anders. Amigo ligt perfect op mijn paard. Rambo en Rhino ligt niet goed op haar. Ze heeft dan ook een beetje gekke bouw voor dekens. Erg breed in de schouders en korte borst met mega schoft.

Amigo is niet perse super goedkoop maar wel heel duurzaam en daardoor niet heel duur. Net mijn amigo Hero van minstens 8 jaar oud verkocht aan iemand met een sloper omdat de voering wat minder werd. Buitenstof is nog perfect. Mijn winterdeken (amigo bravo) mag volgend jaar ook naar een sloper (al ongeveer 12 jaar oud) of misschien dat jaar erop als ik geen afscheid kan nemen ;)
Liner systeem is ideaal. Makkelijker om te wassen en aan te passen aan het weer. Goedkoper dan losse winterdekens en ze allemaal te laten wassen. Ik wil nooit meer anders dan amigo. Heb letterlijk 1 andere deken: de Bucas buzz of rain. Ideaal voor mijn paard gezien de combi maar wat een bagger pasvorm.zakt scheef, knelt aan de randjes en kan niet langer dan twee dagen achter elkaar op wan dan loopt ze dr schoft kapot. Als ik dit in een amigo tegenkom dan is de bucas de eerste die vliegt ;) helaas nog geen betaalbaar en gelijkwaardig alternatief tegen gekomen.

De amigo airflow is toch een vergelijkbare deken inplv de Bucas buzz of rain.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:33

L_Ruiterhuis schreef:
pluisje88 schreef:

De amigo airflow is toch een vergelijkbare deken inplv de Bucas buzz of rain.

Thanks!! Die kende ik nog niet!! Heb hem even opgezocht en zie inderdaad een soortgelijk model. Er staat alleen nergens in de beschrijving dat dat rugdeel waterdicht is. Ik lees de teksten als zomerdeken + vliegendeken niet als regendeken + vliegendeken. Kun je daar iets over zeggen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:40

Hier ook al jaren heel tevreden met Horseware Amigo Bravo. Doorstaat alle perikelen van mijn haflinger die vind dat alles stuk kan en blijft mooi waterdicht.

Heb ooit een keer een Rambo gekocht maar daarvan was de sluiting in no time stuk

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:55

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:21

Ik heb een rhino die inmiddels 10 jaar is en nog steeds waterdicht. Ik vind ze heel duur maar eigenlijk dus omgerekend meer dan hun geld waard. In heb een paar bucas gehad (Irish turnout) en die houden het minder lang vol.

Fedimax heb ik vorig jaar aangeschaft en gezien de sterkte van de stof en de waterdichtheid (kunnen. Veel meer hebben dam andere dekens) verwacht ik dat die ook lang mee zal gaan.

Ps. Mijn paard staat jaarrond 24/7 buiten dus niet snachts binnen om op te drogen of slechts een paar uur buiten. Waardoor ik echt wel sterkte dekens nodig heb want anderen lekken dan uiteindelijk toch door.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 06-10-20 08:36, in het totaal 2 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:31

_Nelleke_ schreef:
Hier ook al jaren heel tevreden met Horseware Amigo Bravo. Doorstaat alle perikelen van mijn haflinger die vind dat alles stuk kan en blijft mooi waterdicht.

Heb ooit een keer een Rambo gekocht maar daarvan was de sluiting in no time stuk

maar als ik die ga googlen kosten ze allemaal 100 euro of meer.
de vraag in het begin was voor betaalbare dekens.
dan vind ik deze wel flink aan de prijs.
of weet je een adresje waar ze goedkoper sijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:49

ellepel schreef:
_Nelleke_ schreef:

Dat ligt dus aan je definitie van betaalbaar.

Ik vind 100 euro voor een Amigo deken heel erg betaalbaar. De dekens zijn kwalitatief heel erg goed, en gaan makkelijk jaren mee (ik heb er 1 van 10 jaar oud). Ze hebben de mogelijkheid liners te gebruiken waardoor je maar één regendeken nodig hebt en de grams kunt wisselen naar gelang het weer. Liners zijn makkelijk te wassen en snel droog.

Vijf jaar lang ieder jaar een nieuwe deken van 50 euro is onder de streep duurder en heel veel minder duurzaam dan 1x een uitgave van 150 euro (1 x regendeken en een liner). De liners kun je ook heel goed 2e hands kopen, omdat ze goed te wassen zijn en kwalitatief heel erg goed.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:10

ellepel schreef:
_Nelleke_ schreef:

Er zijn bepaalde paardenwinkels die regelmatig 25% kortingsacties hebben..
Of de Engelse eBay..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:18

Bij agradi zijn ze ook regelmatig in de aanbieding. Gewoon goed zoeken en de kortingsacties afwachten.

lindy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:19

hier ook amigo bravo met liners, blijven prima liggen ook met rollen. Pony staat in een kudde 24/7 buiten, wordt maar heel zelden wat gesloopt, maar daarom heb ik er 2 liggen. Nog nooit zonder gezeten.
Vaak zijn het kleine dingen, een sluiting of een stikseltje, dat kan gemaakt worden. Als ze de eerste keer niet doorlekken (oftewel niet juist uit de winkel komen en dan kun je gelijk terug gaan) blijven ze heel lang waterdicht. Ook bij buien van langer dan 12 uur blijft je pony / paard gewoon droog.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:33

Vaak hangt het ook samen met pasvorm, als de deken fijn zit zal deze het ook langer uithouden is mijn ervaring.

Persoonlijk ben ik fan van Amigo en de freedomlijn van bucas. Betaalbaar en goed.
Amigo heeft een linersysteem, daar ben ik geen fan van, die gebruik dan ook niet, ik koop dekens liever in verschillende diktes. Als er eentje uitgeschakeld kan ik een alternatief opdoen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:38

Ik heb nu enkele dekens van Shires en ben daar eigenlijk wel erg tevreden van :j
Mooie pasvorm en ook leuke printjes :D