Mijn vorige paard had de Hh thor. Waren goede dekens. Slijtvast, warm en goed waterdicht. Vond ze echt best wel goed. Mijn nieuwe paard past ze niet dus allemaal weg gedaan.
Bucas vind ik een waardeloze pasvorm hebben en ook de kwaliteit vind ik niet goed genoeg. Ken er meerdere die amper twee jaar oud zijn en van het ene uur op het andere zo lek als een mandje. Ze zakken ook altijd scheef.
Pagony heeft een ongelofelijk waardeloze pasvorm zie ik bij paarden om mij heen. Zakken altijd scheef. Kunnen elke ochtend en avond het paard opnieuw aankleden. Nika precies hetzelfde. Evenals Br en andere populaire mode merken.
Ik zweer zelf absoluut bij horseware. Nooit meer anders. In de pasvorm zit wel verschil in. De Rhino en Rambo hebben ongeveer dezelfde pasvorm. Amigo valt anders. Amigo ligt perfect op mijn paard. Rambo en Rhino ligt niet goed op haar. Ze heeft dan ook een beetje gekke bouw voor dekens. Erg breed in de schouders en korte borst met mega schoft.
Amigo is niet perse super goedkoop maar wel heel duurzaam en daardoor niet heel duur. Net mijn amigo Hero van minstens 8 jaar oud verkocht aan iemand met een sloper omdat de voering wat minder werd. Buitenstof is nog perfect. Mijn winterdeken (amigo bravo) mag volgend jaar ook naar een sloper (al ongeveer 12 jaar oud) of misschien dat jaar erop als ik geen afscheid kan nemen

Liner systeem is ideaal. Makkelijker om te wassen en aan te passen aan het weer. Goedkoper dan losse winterdekens en ze allemaal te laten wassen. Ik wil nooit meer anders dan amigo. Heb letterlijk 1 andere deken: de Bucas buzz of rain. Ideaal voor mijn paard gezien de combi maar wat een bagger pasvorm.zakt scheef, knelt aan de randjes en kan niet langer dan twee dagen achter elkaar op wan dan loopt ze dr schoft kapot. Als ik dit in een amigo tegenkom dan is de bucas de eerste die vliegt

helaas nog geen betaalbaar en gelijkwaardig alternatief tegen gekomen.