Drukverlagende pad-Jason Horse (of alternatief hiervoor)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:39

HorsieLovar schreef:
Typisch en vrij kansloos dat een verkoper van Jason Horse zijn schuim pads wil verkopen via een forum. Mooi verhaal: vervaardigd in de bergen, schuim is schuim en het is niet anders dan wat andere aanbieders bieden alleen een stuk goedkoper.

Ook 'hogere SG-waarde' zonder de werkelijke waarde te benoemen vind ik altijd een goede. Wat is dan 'hoger'?

Nog steeds vind ik dan bij zo'n pad het raar dat je die elke 2 jaar moet vervangen, terwijl je gemiddeld 5 dagen per week hooguit een uurtje rijdt. Een matras gaat 10 jaar mee en daar lig je heel wat meer uren op. Waarin zit dan dat verschil? Zweet? puntbelasting? Als je dan 5 paarden per dag wilt rijden moet je elke 8 maanden vervangen?

Ik vind de verkoopverhalen altijd wel leuk om te lezen. En via een forum kun je zeker wel verkopen. De verdere uitleg over viscopore en dat het een dochterbedrijf is van Deron vind ik dan weer interessant. Hoef ik het zelf niet meer op te zoeken.
Dus ik ben het deels met je eens. Zwitsers staat echt niet altijd voor kwaliteit. Ook 'hogere SG-waarde' is eigenlijk loze informatie als je de SG waarde niet vermeldt. Maar andere info is zeker toevoegend en interessant. En een forum is een prima middel om je produkt te promoten.

Overigens even verder gezocht: Lima B.V. is ook gevestigd op hetzelfde adres. Nu zegt dat niets natuurlijk.

Anoniempje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:13

Het Jason pad is inderdaad erg duur. Plus als er een bontje onder moet dan is dat een teken dat je zadel niet goed past. Ik zou een goed zadel aan laten meten. Dat heb ik ook voor mijn paard gedaan en nu hoef ik geen duur pad te kopen wat zoals ik het lees nog wel eens van oude matrassen gemaakt kan worden. Dat verdient mijn paard niet. Ik vind het ook grappig dat de persoon van Jason hier meteen op reageert om reclame te maken en alle opmerkingen tegenspreekt. Beetje vreemd verhaal

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 16:59

Anoniempje20 schreef:
Het Jason pad is inderdaad erg duur. Plus als er een bontje onder moet dan is dat een teken dat je zadel niet goed past. Ik zou een goed zadel aan laten meten. Dat heb ik ook voor mijn paard gedaan en nu hoef ik geen duur pad te kopen wat zoals ik het lees nog wel eens van oude matrassen gemaakt kan worden. Dat verdient mijn paard niet. Ik vind het ook grappig dat de persoon van Jason hier meteen op reageert om reclame te maken en alle opmerkingen tegenspreekt. Beetje vreemd verhaal

Het verhaal dat je met een passend zadel nooit extra ondersteuning nodig kan hebben bij je paard kan ik niet helemaal volgen.
Volgens mij heb je dan mijn verhaal in de OP ook niet (goed) gelezen. Mijn paard heeft een goed passend zadel, aangemeten door een goede zadelmaker speciaal voor mijn paard, en door meerderen bevestigd dat het goed ligt.

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van gebruikers van die pad of mensen die met andere pads ervaring hebben. En dan dus niet over bontjes of dikke/corrigerende onderleggers.. het gaat in mijn geval om extra demping voor de rug en niet om een niet-passend zadel passend te krijgen.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 17:01

Capriootje schreef:
Ik heb een winderen test pad besteld. Ben erg benieuwd :)

Lees graag je ervaringen als je hem een tijdje hebt geprobeerd. Ik vind dat concept ook goed klinken en als je hier op het forum de ervaringen lees dan zijn die over het algemeen ook wel erg prima.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:47

TS wat is je eigen gevoel bij de informatie op de website?

Persoonlijk valt mij namelijk op dat je voor de dressuur al twee verschillende pads moeten aanschaffen, de zomer- en de wintereditie. Bij beide staat een temperatuurrange aangegeven. Het lijkt mij als ruiter lastig om hier steeds op in te gaan spelen. Bij de springpad is dit ineens niet meer het geval. Zou ook wel benieuwd zijn waar dit verschil vandaan komt.

JustLizz

Re: Drukverlagende pad-Jason Horse (of alternatief hiervoor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 22:03

Een website zegt mij eerlijk gezegd nooit zo heel veel.

Ik heb liever dat een product goed is en de website er niet zou zijn, dan bv een gelikte marketing campagne en dat het product bagger is. Dus in die zin hecht ik niet zo veel waarde aan een website :).

Ik heb nu een pad te leen/op proef van Jason en ik heb er nu een paar keer mee gereden en mijn paard reageert er wel prettig op. Had bv. ook een wheaterbeeta pad mogen gebruiken (die vergelijkbaar zou zijn met de Ogilvy pads volgens de reviews) en dat vond mijn paard bijvoorbeeld weer veel minder fijn.

Binnenkort heb ik nog een afspraak met ze gemaakt voor een check met mijn paard en dan zal ik ook eens vragen voor de zomer/winter variant en hoe vaak je ze zou moeten vervangen etc.

Vooralsnog sta ik er gewoon neutraal in al merk ik wel verschil bij mijn paard.

Zou een leuke test zijn om met nog meer verschillende pads (winderen, thinline, cellpad) te rijden om zo de verschillende effecten te beoordelen voor je paard, maar daar is het budget niet naar en heb ook geen zin om ze allemaal aan te schaffen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 01:06

JustLizz schreef:
Het verhaal dat je met een passend zadel nooit extra ondersteuning nodig kan hebben bij je paard kan ik niet helemaal volgen.
Volgens mij heb je dan mijn verhaal in de OP ook niet (goed) gelezen. Mijn paard heeft een goed passend zadel, aangemeten door een goede zadelmaker speciaal voor mijn paard, en door meerderen bevestigd dat het goed ligt.

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van gebruikers van die pad of mensen die met andere pads ervaring hebben. En dan dus niet over bontjes of dikke/corrigerende onderleggers.. het gaat in mijn geval om extra demping voor de rug en niet om een niet-passend zadel passend te krijgen.

Waarom heeft jouw paard extra demping nodig voor een zadel wat goed is aangemeten?