Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thokkadisje schreef:Mijn ervaring is dat brede en dikke singels niet goed passen op dikke/ronde paarden of paarden die de singelplek ver naar voren hebben, die lopen zich er op stuk. Bij mijn merrie lag de singel een stuk minder goed toen ze drachtig was. In het begin vormde de singel mee maar toen ze echt rond werd begon de hele zaak begon naar voren te schuiven.
Uitproberen kan altijd natuurlijk, maar ik vrees dat het niet helemaal de juiste singel is voor dat type paarden.
De singel ligt op mijn merrie ook een stuk verder naar achteren dan het paard van de TS, het is daarom bij die van mij ook geen probleem dat het middenstuk kort is omdat ze er niet tegenaan loopt.
Hier op mijn merrie (na de dracht), niet aangesingeld op de foto dus de singel zit 2 gaten hoger na het aansingelen.
[ [url=m/XINWYl.jpg]Afbeelding[/url] ]
MyChoice schreef:Celinee_ schreef:Hoe valt deze singel bij paarden met de singelplek ver naar voren? Trekt de singel dan het zadel ook mee naar voren?
Bij mijn paard met dat 'probleem' is deze singel de enige die het zadel op z'n plek laat.
SBravour schreef:Ahhh, problemen waren:
Zadel naar voren trekken over de schouder heen, naar links en rechts schuiven eender welke kant ik op reed. Continu stil moeten staan dus om weer te corrigeren. Strak aan moeten singelen om het maar te redden... Uiteraard symptoom bestrijding. En mijn merrie durfde ook te bijten naar de singel tijdens het rijden terwijl zij nooit geen singelnijd had..
Ik had voorheen ook kwalitatief goede singels, anatomische van MSFC, Fairfax...
Dus heel wat problemen, die als sneeuw voor de zon verdwenen met mijn veel te dure H-singel..
Phrono schreef:Ik heb de equisoft ook al een tijdje, ruim een jaar. Ik vind het echt een hele fijne singel. Mijn paard vind het aansingelen prettiger en ik heb het idee dat de combinatie singel plus mijn boomloze zadel haar enorme schouder echt alle ruimte geeft. Het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat het schoonmaken van de singel echt rotwerk is. Mijn paard heeft nogal wat huidvet dus na iedere keer gebruiken maak ik 'm schoon...