Stübben equisoft singel.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:34

Ik heb de equisoft ook al een tijdje, ruim een jaar. Ik vind het echt een hele fijne singel. Mijn paard vind het aansingelen prettiger en ik heb het idee dat de combinatie singel plus mijn boomloze zadel haar enorme schouder echt alle ruimte geeft. Het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat het schoonmaken van de singel echt rotwerk is. Mijn paard heeft nogal wat huidvet dus na iedere keer gebruiken maak ik 'm schoon... %)

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 14:19

Uhm, okee, een tester bestellen bij dochorse doe ik dus echt nooit meer. Ik verwacht geen nieuwe als test model, maar heb wel even het fatsoen om het ding te poetsen, bah :r

Afbeelding

Afbeelding

Zit gewoon onder de schimmel :r :r

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 14:41

Net wel een nette oplossing aangeboden gekregen van dochorse, het zou aan de nieuwe manier van verpakken vd tester liggen en ik krijg een gratis retourlabel toegestuurd, zodat deze kosteloos terug kan en ze sturen me ook meteen een propere terug, hopelijk 2de keer goede keer :')

jooosjefien

Re: Stübben equisoft singel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:57

Ik gebruik hem nu 6 maanden en mijn paard ervaart veel meer ruimte bij de schouders, ze loopt zichtbaar meer ontspannen

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:50

Hoe valt deze singel bij paarden met de singelplek ver naar voren? Trekt de singel dan het zadel ook mee naar voren?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:58

Celinee_ schreef:
Hoe valt deze singel bij paarden met de singelplek ver naar voren? Trekt de singel dan het zadel ook mee naar voren?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:17

Mijn ervaring is dat brede en dikke singels niet goed passen op dikke/ronde paarden of paarden die de singelplek ver naar voren hebben, die lopen zich er op stuk. Bij mijn merrie lag de singel een stuk minder goed toen ze drachtig was. In het begin vormde de singel mee maar toen ze echt rond werd begon de hele zaak begon naar voren te schuiven.

Uitproberen kan altijd natuurlijk, maar ik vrees dat het niet helemaal de juiste singel is voor dat type paarden.

De singel ligt op mijn merrie ook een stuk verder naar achteren dan het paard van de TS, het is daarom bij die van mij ook geen probleem dat het middenstuk kort is omdat ze er niet tegenaan loopt.

Hier op mijn merrie (na de dracht), niet aangesingeld op de foto dus de singel zit 2 gaten hoger na het aansingelen.
Afbeelding

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 22:55

Thokkadisje schreef:
Mijn ervaring is dat brede en dikke singels niet goed passen op dikke/ronde paarden of paarden die de singelplek ver naar voren hebben, die lopen zich er op stuk. Bij mijn merrie lag de singel een stuk minder goed toen ze drachtig was. In het begin vormde de singel mee maar toen ze echt rond werd begon de hele zaak begon naar voren te schuiven.

Uitproberen kan altijd natuurlijk, maar ik vrees dat het niet helemaal de juiste singel is voor dat type paarden.

De singel ligt op mijn merrie ook een stuk verder naar achteren dan het paard van de TS, het is daarom bij die van mij ook geen probleem dat het middenstuk kort is omdat ze er niet tegenaan loopt.

Hier op mijn merrie (na de dracht), niet aangesingeld op de foto dus de singel zit 2 gaten hoger na het aansingelen.
[ [url=m/XINWYl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is idd heel ver naar achter ja! Gewone singels liggen bij de mijne zowat tussenin, niet erg naar voren maar ook niet zo ver naar achter.. Ik denk dat ik de marjoman Xpand girth wel nog ga testen, die lijkt me iets meer geschikt qua model :j maar die tester was nu bij een andere klant dus even wachten.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:58

Afbeelding

Ik gebruik de singel ook bij een breed/rond paard.

Paard is extreem gevoelig op singelplek, misschien oude wond, dierenarts kan het ook niet zeggen.
Rij dressuur met equisoft en spring met een kentucky bont flap singel maar met de dressuur singel loopt hij fijner.
Paard is nooit boos met aanslingeren maar onder het rijden opeens pullen en draken. Dierenarts komt op singel probleem uit na grondig onderzoek

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:08

Celinee_ schreef:

Bij mijn paard met dat 'probleem' is deze singel de enige die het zadel op z'n plek laat.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 16:17

Wat me trouwens wel erg opviel met de Equisoft die ik van stalgenoot kon testen, is dat mijn zadel echt enorm scheef naar links trok :\ paard is ietsjes ongelijk bespierd langs de schoft, links net iets minder vol, word doelgericht aan gewerkt en is al stukken beter dan vroeger, maar nog een klein verschil dus Met mijn huidige mattes singel blijft hij gewoon netjes liggen..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:21

MyChoice schreef:
Celinee_ schreef:

Bij mijn paard met dat 'probleem' is deze singel de enige die het zadel op z'n plek laat.

Hier idem. Gebruik de singel ook op een rond paard zonder problemen.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:51

Bij mij was daar de oplossing een H-singel van Wow voor.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 16:56

SBravour schreef:
Bij mij was daar de oplossing een H-singel van Wow voor.

Oplossing voor wie? :D :+

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:53

Bij mij, dus bij mijn paard waar ik meestal op zit }:0

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 20:58

SBravour schreef:
Bij mij, dus bij mijn paard waar ik meestal op zit }:0

Haha nee ik bedoelde voor welk probleem :D aangezien ik een paar posts eerder sprak van scheef zakken, en anderen van naar voren trekken :+

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:41

Ahhh, problemen waren:
Zadel naar voren trekken over de schouder heen, naar links en rechts schuiven eender welke kant ik op reed. Continu stil moeten staan dus om weer te corrigeren. Strak aan moeten singelen om het maar te redden... Uiteraard symptoom bestrijding. En mijn merrie durfde ook te bijten naar de singel tijdens het rijden terwijl zij nooit geen singelnijd had..
Ik had voorheen ook kwalitatief goede singels, anatomische van MSFC, Fairfax...

Dus heel wat problemen, die als sneeuw voor de zon verdwenen met mijn veel te dure H-singel..

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 22:34

SBravour schreef:
Ahhh, problemen waren:
Zadel naar voren trekken over de schouder heen, naar links en rechts schuiven eender welke kant ik op reed. Continu stil moeten staan dus om weer te corrigeren. Strak aan moeten singelen om het maar te redden... Uiteraard symptoom bestrijding. En mijn merrie durfde ook te bijten naar de singel tijdens het rijden terwijl zij nooit geen singelnijd had..
Ik had voorheen ook kwalitatief goede singels, anatomische van MSFC, Fairfax...

Dus heel wat problemen, die als sneeuw voor de zon verdwenen met mijn veel te dure H-singel..

Oh okee! Mijn zadel schuift zeker niet naar voor, als hij al ergens heen gaat is het naar achter als ik te weinig aansingel (maar als ik gewoon netjes aansingel niet), als het zadel al ergens heen gaat is het naar links door lichtjes scheve bespiering langs de schoft. Met mijn mattes singel is het amper, met alle andere tot nu toe veel erger.. Ik zal die singel die jij noemt eens opzoeken ;)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 07:55

Ja kan je doen. Voorheen schoof mijn zadel ook altijd naar achteren, maar dat is tegenwoordig dus andersom. Hij hielp bij beide problemen.
Links-rechts schuiven is vrijwel altijd van scheve bespiering, dus ja, dat zal bij die van mij ook wel de case zijn :-)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:32

Phrono schreef:
Ik heb de equisoft ook al een tijdje, ruim een jaar. Ik vind het echt een hele fijne singel. Mijn paard vind het aansingelen prettiger en ik heb het idee dat de combinatie singel plus mijn boomloze zadel haar enorme schouder echt alle ruimte geeft. Het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat het schoonmaken van de singel echt rotwerk is. Mijn paard heeft nogal wat huidvet dus na iedere keer gebruiken maak ik 'm schoon... %)

Voor de liefhebber, mijn equisoft in tobacco 65 cm is te koop.
Mijn paard is dusdanig afgevallen dat ik een kortere nodig heb. Ruilen voor 55 cm is ook een optie.