Ervaring met Skyway zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:21

pollewopsie7 schreef:
mcjv schreef:
[ [url=m/fVkDvP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op deze foto zie je de slijtage van mijn beugelriemen wel. Alhoewel het enige is dat het leer glad is geworden.

Ik vind dat nog wel meevallen. Ziet er nog netjes uit. Het is natuurlijk logisch dat het leer gladder wordt als er steeds een beugelriem overheen beweegt.

Klopt inderdaad. Hij is voor de rest nog net nieuw. Ben er enorm blij mee. :) Heb hem sinds februari overigens.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:38

November108 schreef:
nouklime schreef:
Ik heb dit zadel nu 4 maanden en ben er nog steeds mega blij mee! Ja ik zie slijtage maar ik vind het zelf niet storend want leer slijt altijd in mijn ogen? En zeker met intens gebruik. Als je wilt kan ik wel een foto maken maar ik zelf vind het mininaal.

Oh ik ben wel benieuwd naar een foto :D

Zie nu de foto's van mcjv en dat heb ik ook dat het leer wat gladder wordt! Maar vind het zelf niet storend en denk dat je dat altijd zal houden ongeacht welk zadel. Ben nog steeds mega blij ermee wat heeft mijn paard sprongen gemaakt onder het zadel sinds ik deze heb!

MarjanB

Re: Ervaring met Skyway zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:50

Mijne is 5 maanden oud nu
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:02

Ik had als laatste wat geplaatst maar ben bang dat ik een nieuw zadel moet....

Ze is zo gegroeid en zadel is te smal geworden -O-

Afbeelding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:26

Ik moet op zoek naar een ander zadel en Skywalker spreekt mij zeker aan. Ook gezien de service aangezien we al wat ellende achter de rug hebben...
Mag ik vragen wat de kosten van een Skyway ongeveer zijn? Mag ook per pb. Ik vond alleen een vanaf prijs, maar dat is dan nogal een ruim begrip altijd. :o
Zie er overigens echt prachtige zadels tussen zitten!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:37

De mijne was 2de hands en kostte in mei /juni ergens rond de 1800 euro, zadel zou een jaar oud zijn.
Ik heb dat voor waar aangenomen en ben ook reuze tevreden met het zadel, hij zit zo super fijn en ligt heel stabiel op mijn tinkerpony (1.45 en korte , brede rug, gelukkig wel schoft)

Maar ik twijfel wel eens over de kwaliteit , het leer is super zacht, maar misschien wel te zacht. de monobladen lijkt op de plek waar de singelstoten vast zitten wel door te slijten. Dit hebben we heel simpel opgelost door er ducktape te plakken op die 2 plaatsen, maar bij een 2de hands zadel van 1800 zou dat eigenlijk niet moeten.

Maar ben super fijn geholpen door Bert van de Country Mill, zou er zo weer heen gaan.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:50

Ze hebben de zadels vernieuwd en verstevigd dus dat zou nu niet meer mogen gebeuren, maar het leer is nog steeds vrij zacht. Je kan ook kiezen voor het stuggere leer overigens, kost niks extra. Het zadel zit als een huis. Mijn nieuwe monoblad zonder extra opties kostte €2800.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:19

Tot nu toe geen gekke bedragen dus, althans, redelijk conform andere zadelmerken. :)
Heb je een foto van de jouwe november?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:40

mellamoshan schreef:
Tot nu toe geen gekke bedragen dus, althans, redelijk conform andere zadelmerken. :)
Heb je een foto van de jouwe november?

Precies! Voor een monoblad ben je dit wel kwijt. Niet dat ik daar per se naar op zoek was maar ik zit er zo ontzettend lekker in!

Ik zal je een per PB sturen, is een foto in de huiskamer :') zal deze week even foto te paard maken voor in het topic!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 14:03

Die van mij komt ook te koop was 2600 nieuw en nu half jaar oud. Heb geen monoblad en iets dikker kussen achter. 17,5 inch. Boommaat weet ik niet.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:46

Nou, ik neem mijn reacties allemaal terug :+
Heb vandaag mijn zadel teruggebracht (en overigens ook geld teruggekregen). Heb eerst een verkeerd leenzadel meegekregen, toen bleek mijn zadel te wijd aangemeten, toen is ie opgevuld, toen kwamen de drukplekken (en mijn rugpijn). Wat een ellende!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:44

Wat jammer voor je! Ik ben nog steeds heel tevreden over mijn zadel en mijn paard heeft er zoveel profijt van, van dit zadel!

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:38

Nog steeds hou ik internet in de gaten of er een skyway zadel in onze maat wordt aangeboden 2de hands. Nu staat er een 17 inch te koop met smalle boom. Ik ben alleen vergeten of dit zadel ook een aanpasbare of verwisselbare boom heeft kan iemand mij dat vertellen?

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:52

Oei durf ik niet te zeggen! Maar ik zou gewoon even een belletje wagen naar countrymill zij kunnen het je denk wel vertellen!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:25

Nee hebben ze niet. Wel kan een bredere boom smaller gemaakt worden met shims. BTM meting is dat.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:29

Je kunt eventueel ook aan Country Mill vragen of ze je kunnen contacten als ze een tweedehands Skyway hebben liggen in jouw maten.

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:31

Bedankt voor de reacties. Als het goed is brengt de Countrymill mij op de hoogte als er een tweedehands zadel binnenkomt dat ons zou passen. Maar ondertussen houdt ik zelf marktplaats ook wel in de gaten. Niet alles wordt daar ingeruild of gebracht verwacht ik.

Maar ik zal eens informeren hoe het precies zit met die boom. Ik meen me te herinneren dat er doormiddel van een schroefsysteem wel iets aan te passen was.