Het allerbeste vliegenmasker.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thokkadisje

Berichten: 2146
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 06:54

Ik heb het masker van Proffesionals Choice en Eefje is er heel blij mee :')

Afbeelding

Ze had eerder een Field relief, maar die werkt ze meteen af. Daarna een elastische vergelijkbaar met deze, die krijgt ze als ze wil heel makkelijk af maar afgelopen zomer heeft ze die laten zitten. Dus blijkbaar is dit voor haar een prettiger model.

En ik kon het niet laten meteen de allerhipste lelijkste te bestellen :D

Popstra
Berichten: 13984
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:06

Marije_1997 schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen, dus excuus als het al een keer genoemd is. Maar ik ben opzoek naar een "goedkoop" vliegenmasker met neusflap je die goed uv werend is. Heb een cremello en merk toch dat ie nu al wat velletjes krijgt rondom z'n neus. Wie weet er een?

Je kan beter investeren in een wat duurdere goede die goed past en waar je jaren mee doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:18

Popstra schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen, dus excuus als het al een keer genoemd is. Maar ik ben opzoek naar een "goedkoop" vliegenmasker met neusflap je die goed uv werend is. Heb een cremello en merk toch dat ie nu al wat velletjes krijgt rondom z'n neus. Wie weet er een?

Je kan beter investeren in een wat duurdere goede die goed past en waar je jaren mee doet.


Wil eerst graag kijken of het helpt en of ie het accepteert. Dan ga ik geen dure kopen natuurlijk. Straks heeft ie een gruwelijke hekel aan zo'n ding. Tsja dan is het echt weggegooid geld. En dat kan ik momenteel even niet gebruiken. Mijn budget is momenteel gewoon even niet zo hoog.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:45

Shires deluxe. Die staat verder van de ogen af.

Jessica_K

Berichten: 401
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:31

Vraagje m.b.t. de maatvoering van de Shires vliegenmaskers. Ik ben op dit moment ook op zoek naar een vliegenmasker voor mijn Friese merrie met een fijn, maar lang hoofd. Zouden jullie Cob of Full nemen?

LiannePuthzy

Berichten: 7011
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:34

Jessica_K schreef:
Vraagje m.b.t. de maatvoering van de Shires vliegenmaskers. Ik ben op dit moment ook op zoek naar een vliegenmasker voor mijn Friese merrie met een fijn, maar lang hoofd. Zouden jullie Cob of Full nemen?


Full

Saaams

Berichten: 13322
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:39

De QHP Combi.

Afbeelding

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:50

Hier al voor het derde jaar die van Pagony. Oren zijn ook lang genoeg bij de deze. Ik heb die met neusflap dus geen verbrande neus voor mijn blesmans.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:08

Jessica_K schreef:
Vraagje m.b.t. de maatvoering van de Shires vliegenmaskers. Ik ben op dit moment ook op zoek naar een vliegenmasker voor mijn Friese merrie met een fijn, maar lang hoofd. Zouden jullie Cob of Full nemen?


Zeker full. Voor mijn Haflinger heb ik ook full (ivm vrij wijd uitstaande ogen).

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:51

Citaat:
Wil eerst graag kijken of het helpt en of ie het accepteert. Dan ga ik geen dure kopen natuurlijk. Straks heeft ie een gruwelijke hekel aan zo'n ding. Tsja dan is het echt weggegooid geld. En dat kan ik momenteel even niet gebruiken. Mijn budget is momenteel gewoon even niet zo hoog.


Vaak zitten de goedkopere maskers niet fijn, dus is de kans groter dat je paard het niet fijn vindt. Dan kan het best dat een andere wel heel fijn blijft zitten. Mijn paard heeft ook al 3 maskers versleten, telkens kon ik ze uit de wei vissen. Totdat ik die van rambo probeerde, die laat ze gewoon netjes om.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:03

Rena100 schreef:
Citaat:
Wil eerst graag kijken of het helpt en of ie het accepteert. Dan ga ik geen dure kopen natuurlijk. Straks heeft ie een gruwelijke hekel aan zo'n ding. Tsja dan is het echt weggegooid geld. En dat kan ik momenteel even niet gebruiken. Mijn budget is momenteel gewoon even niet zo hoog.


Vaak zitten de goedkopere maskers niet fijn, dus is de kans groter dat je paard het niet fijn vindt. Dan kan het best dat een andere wel heel fijn blijft zitten. Mijn paard heeft ook al 3 maskers versleten, telkens kon ik ze uit de wei vissen. Totdat ik die van rambo probeerde, die laat ze gewoon netjes om.


Dat wilde ik net zeggen.

Ik heb 1 goedkope bij een paard mee gekregen, maar hoe zoiets zit kan je niet vergelijken met een betere kwaliteit.

In de kwaliteits maskers zit ook verschil en echt elk paard is anders, maar ik zou wel kijken naar comfort.

Ik heb een paar mooie, zat ook fleece aan binnenkant en toch gaan er 2 kapot van.

Mn andere ruin doet echt alles af. Ook de lycra modellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:05

Rena100 schreef:
Citaat:
Wil eerst graag kijken of het helpt en of ie het accepteert. Dan ga ik geen dure kopen natuurlijk. Straks heeft ie een gruwelijke hekel aan zo'n ding. Tsja dan is het echt weggegooid geld. En dat kan ik momenteel even niet gebruiken. Mijn budget is momenteel gewoon even niet zo hoog.


Vaak zitten de goedkopere maskers niet fijn, dus is de kans groter dat je paard het niet fijn vindt. Dan kan het best dat een andere wel heel fijn blijft zitten. Mijn paard heeft ook al 3 maskers versleten, telkens kon ik ze uit de wei vissen. Totdat ik die van rambo probeerde, die laat ze gewoon netjes om.


De mijne had z'n kop zelfs open door een vliegengordijntje, dus ik wil eerst proberen. Anders is het echt zonde geld. Want ze zijn niet goedkoop en zoveel geld heb ik nou ook weer niet. Tot nu toeis hij niet extreem verbrand en lijkt ook nergens last van te hebben, dus stel het zover mogelijk uit. Zodat ik misschien wel een dure kan kopen. Maar wil eerst kijken of het met een goede goedkopere (dus niet de aller goedkoopste ofzo, gwn normale prijs.) ook werkt. Ik heb straks wss weer een rekening van de da die niet goedkoop zijn + een nieuwzadel. En een revalidatieproces. Dus besteedt daar liever het meeste aan.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:11

Waarom heeft hij een vliegenmasker nodig dan?? Zitten er veel vliegen rond de ogen? Dan zou ik die wel goed beschermen, want daar problemen mee geven ook veel hogere kosten dan een vliegenmasker.

Of wil je een netje om de neus te beschermen??

Ik heb nu nog niks om en wacht zo lang mogelijk.

Maar wat dus wordt gezegd; ook als je geen geld hebt, is goedkoop, duur koop als het niet bevalt of af gedaan wordt, of stuk gaat etc.
Als je er nu eentje koopt van 20 euro en die is van slechte kwaliteit of zit niet lekker, heb je dus 20 euro weggegooid. En je weet nog niet of je paard ene goede wel laat zitten.

Dan zou ik de ogen goed schoon houden en een laagje uierzalf smeren. Werkt bij mijn ene zwarte die alles af doet ook goed. Dat af doen is ook niet super veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:14

superpony schreef:
Waarom heeft hij een vliegenmasker nodig dan?? Zitten er veel vliegen rond de ogen? Dan zou ik die wel goed beschermen, want daar problemen mee geven ook veel hogere kosten dan een vliegenmasker.

Of wil je een netje om de neus te beschermen??

Ik heb nu nog niks om en wacht zo lang mogelijk.

Maar wat dus wordt gezegd; ook als je geen geld hebt, is goedkoop, duur koop als het niet bevalt of af gedaan wordt, of stuk gaat etc.
Als je er nu eentje koopt van 20 euro en die is van slechte kwaliteit of zit niet lekker, heb je dus 20 euro weggegooid. En je weet nog niet of je paard ene goede wel laat zitten.

Dan zou ik de ogen goed schoon houden en een laagje uierzalf smeren. Werkt bij mijn ene zwarte die alles af doet ook goed. Dat af doen is ook niet super veilig.


Hij heeft wat vervelling van wss de zon rondom z'n ogen en neus. Heb je helaas snel met cremello's. Ik heb zonnebrandcreme staan. Maarja kan moeilijk elke 3 uur zelf staan smeren hahaha vandaar een vliegenmasker die wel goed uv werend is. Om hem de zonnebrand te besparen. Vliegen heeft ie rondom z'n ogen geen last van, denk ik. Wel rondom de rest van z'n lichaam, maar daarvoor heb ik al een simpel vliegendeken gehaald.

Ik gooi nu liever 20 euro weg aan een vliegenmasker dan dat ik er een van 60 euro koop terwijl ie het misschien helemaal niet fijn vind.dat scheelt toch wel wat geld namelijk.

LiannePuthzy

Berichten: 7011
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:17

Marije_1997 schreef:
superpony schreef:
Waarom heeft hij een vliegenmasker nodig dan?? Zitten er veel vliegen rond de ogen? Dan zou ik die wel goed beschermen, want daar problemen mee geven ook veel hogere kosten dan een vliegenmasker.

Of wil je een netje om de neus te beschermen??

Ik heb nu nog niks om en wacht zo lang mogelijk.

Maar wat dus wordt gezegd; ook als je geen geld hebt, is goedkoop, duur koop als het niet bevalt of af gedaan wordt, of stuk gaat etc.
Als je er nu eentje koopt van 20 euro en die is van slechte kwaliteit of zit niet lekker, heb je dus 20 euro weggegooid. En je weet nog niet of je paard ene goede wel laat zitten.

Dan zou ik de ogen goed schoon houden en een laagje uierzalf smeren. Werkt bij mijn ene zwarte die alles af doet ook goed. Dat af doen is ook niet super veilig.


Hij heeft wat vervelling van wss de zon rondom z'n ogen en neus. Heb je helaas snel met cremello's. Ik heb zonnebrandcreme staan. Maarja kan moeilijk elke 3 uur zelf staan smeren hahaha vandaar een vliegenmasker die wel goed uv werend is. Om hem de zonnebrand te besparen. Vliegen heeft ie rondom z'n ogen geen last van, denk ik. Wel rondom de rest van z'n lichaam, maar daarvoor heb ik al een simpel vliegendeken gehaald.

Ik gooi nu liever 20 euro weg aan een vliegenmasker dan dat ik er een van 60 euro koop terwijl ie het misschien helemaal niet fijn vind.dat scheelt toch wel wat geld namelijk.

Dat zou ik bucas of shires nemen

Anoniem

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:21

Welke maat zou ik van Shires moeten nemen? . Hij heeft qua halster hoofdstel afhankelijk van merk tussen cob en full in.

LiannePuthzy

Berichten: 7011
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:23

Marije_1997 schreef:
Welke maat zou ik van Shires moeten nemen? . Hij heeft qua halster hoofdstel afhankelijk van merk tussen cob en full in.


Ik heb voor mijn pony maar cob, halster en hoofdstel heeft ze ook afwisselend full en cob

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:24

LiannePuthzy schreef:
Marije_1997 schreef:
Welke maat zou ik van Shires moeten nemen? . Hij heeft qua halster hoofdstel afhankelijk van merk tussen cob en full in.


Ik heb voor mijn pony maar cob, halster en hoofdstel heeft ze ook afwisselend full en cob


Dus ze vallen wel vrij ruim zeg maar? Want dan neem ik cob.

LiannePuthzy

Berichten: 7011
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:27

Ik weet niet zo zeer of ze ruim vallen, maar ik zou dan inderdaad cob nemen, als t masker te kort is (die neusflap) kan je altijd nog omruilen naar een grotere maat

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:28

Marije_1997 schreef:
Welke maat zou ik van Shires moeten nemen? . Hij heeft qua halster hoofdstel afhankelijk van merk tussen cob en full in.


Ow, cremello....Ja, dan zou ik wel een goede bedekkende kiezen. Maar ook weer niet te strak dat het gaat irriteren.

Kijk eens bij ej....die hebben sale en zitten niet te gekke prijzen tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:30

superpony schreef:
Marije_1997 schreef:
Welke maat zou ik van Shires moeten nemen? . Hij heeft qua halster hoofdstel afhankelijk van merk tussen cob en full in.


Ow, cremello....Ja, dan zou ik wel een goede bedekkende kiezen. Maar ook weer niet te strak dat het gaat irriteren.

Kijk eens bij ej....die hebben sale en zitten niet te gekke prijzen tussen.


Ja lastig die cremello's hahaha. Ik was wel van plan om met rijden in de felle zon in te smeren. Misschien zelfs nu al met het aan de hand stappen hahaha

Zag het idd. Moet alleen even wachten op m'n salaris.

Maar dan denk ik toch dat ik voor de zekerheid full neem. Dan kan ie niet te klein zijn.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:32

Sinds ik vorig jaar het fly guard masker van Busse ontdekt heb, wil ik niks anders meer. Deze is achter de oren te verstellen en dit is het eerste masker wat mijn paard laat zitten. Eerder liep ik elke dag wel een paar keer de wei af te zoeken naar het masker, maar deze laat ze zonder problemen zitten.

Afbeelding

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:35

Marije_1997 schreef:
Ja lastig die cremello's hahaha. Ik was wel van plan om met rijden in de felle zon in te smeren. Misschien zelfs nu al met het aan de hand stappen hahaha

Zag het idd. Moet alleen even wachten op m'n salaris.

Maar dan denk ik toch dat ik voor de zekerheid full neem. Dan kan ie niet te klein zijn.


Hoe staat ie? Als er veel beschutting is bijv, komt ie misschien niet vol in de zon? Maar dan heb je misschien weer beestjes.

Als het echt heet is en er is geen beschutting, kan je kijken naar een tropenrooster.

Als je full neemt, kan je soms ook nog wel met een paar steekjes wat inkorten of innemen. Een cob groter maken is lastiger.

Maar ligt ook aan het model van je paard. Ik heb quarters, dus dikke kaken, maar niet veel lengte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:39

superpony schreef:
Marije_1997 schreef:
Ja lastig die cremello's hahaha. Ik was wel van plan om met rijden in de felle zon in te smeren. Misschien zelfs nu al met het aan de hand stappen hahaha

Zag het idd. Moet alleen even wachten op m'n salaris.

Maar dan denk ik toch dat ik voor de zekerheid full neem. Dan kan ie niet te klein zijn.


Hoe staat ie? Als er veel beschutting is bijv, komt ie misschien niet vol in de zon? Maar dan heb je misschien weer beestjes.

Als het echt heet is en er is geen beschutting, kan je kijken naar een tropenrooster.

Als je full neemt, kan je soms ook nog wel met een paar steekjes wat inkorten of innemen. Een cob groter maken is lastiger.

Maar ligt ook aan het model van je paard. Ik heb quarters, dus dikke kaken, maar niet veel lengte.


Hij staat bij het water, wel beschutting/schaduw. Maar dus sowieso veel beestjes. Tropenrooster zet de staleigenaresae in zodra her echt warm word. Dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Ja daarom, m'n moeder is wel handig dus dat komt wel goed.

Ik heb een barok paard (wss spaans) dus ook niet een groot hoofd. Hij is ook maar 153 ongeveer.

Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:59

Marije_1997 schreef:
Welke maat zou ik van Shires moeten nemen? . Hij heeft qua halster hoofdstel afhankelijk van merk tussen cob en full in.


Volgens mij valt Shires best groot :j
Ik heb in elk geval veel gelezen dat mensen met IJslanders zelfs een maat pony ervan hebben.