'Platte' zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:25

Qimm schreef:
Ik had een kn symfonie welke ook behoorlijk vlak zat

Deze heb ik ook op mijn paard liggen en op de haflinger van een leerling. Mijn leerling heeft hem voor 150 euro via marktplaats kunnen kopen, die van mij is al 25 jaar van mijn moeder. Het geld waard dus om eens te proberen.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 10:31

welshfan97 schreef:
Qimm schreef:
Ik had een kn symfonie welke ook behoorlijk vlak zat

Deze heb ik ook op mijn paard liggen en op de haflinger van een leerling. Mijn leerling heeft hem voor 150 euro via marktplaats kunnen kopen, die van mij is al 25 jaar van mijn moeder. Het geld waard dus om eens te proberen.

Dat is zeker waard om het te proberen.
Zadels van 7/800 word hem gewoon helaas niet omdat ik er 2/3 moet hebben en er ook nog een zadelpasser bij moet hebben.

lotje5lotje

Re: 'Platte' zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:03

tekna icelandic

blokfluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:38

Strada zadels zijn ook plat.

vica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:54

_Penotti schreef:
SpikkelFire schreef:
Ik heb een wat ouder model Passier zadel, deze heeft idd een vrij vlakke zitting en ook weinig wrong :j

Maar hebben die dan ook niet een smal tussen kanaal?

miss wat laat maar las het in deze topic, de oudere zadels hebben meestal ene smal tussenkanaal van amper 2 vingers breed. een paard/ pony heeft een rugwervel van tussen de 2-4 vingers breed.
Het tussenkanaal is o zo belangrijk als de boom en vorm van je zadel.
Helaas rijden er nog veel ruiters met de klassieke zadels met smal tussen kanaal, moogt daar 20 wolletjes onder leggen zal niet beter zijn :)

je hebt nu ook wel de klassieke modellen in een nieuw jasje met een breder tussenkanaal maar soms onder een andere modelnaam.

germie

Re: 'Platte' zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:54

Ik heb een oude Lemetex liggen. Die is vlak en heeft een breed kussenkanaal. Voor het mooie zou er een nieuwe vulling in moeten, maar omdat de vulling gewoon glad is doe ik dat niet en rij er zo mee. Het is een fijn zadel, geen wrongen, maar echt een puur dressuurzadel. Naar zoiets zou je moeten zoeken denk ik.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:11

Ik weet niet of hij al genoemd is maar de Bates Icelandic! Momenteel zelf aan het testen en wat een heerlijk ( en kort ) zadel. Dit zadel heeft tevens verplaatsbare stijgbeugelhaken.

Afbeelding
Afbeelding

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:29

Hulsebos dynamic 3 misschien? Die is ook redelijk vlak.
Heb je intussen al een zadel gevonden?