Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janneke2 schreef:...en Ernest van Loon stelde "dat ieder paard nageeft op een bijzetteugel" (correct afgesteld en liefst met elastiek).
Nageven als in: het ontspannen van nek en kaak in een soort van natuurlijke houding.
ynskek schreef:Elisa2 schreef:In duitsland worden de pony's gereden met een bijzetje zodat kinderen gelijk leren uit de mond te blijven, ze kunnen focussen op hun eigen zit en de pony over de rug blijft lopen en de juiste spieren blijft gebruiken en dus geen rug pijn krijgt van het lopen met een weggedrukte rug. Ik vind dat zo slecht nog niet.
Dit is precies wat ik bedoel... Ik ben hier absoluut niet tegen mits correct afgesteld
ynskek schreef:Elisa2 schreef:In duitsland worden de pony's gereden met een bijzetje zodat kinderen gelijk leren uit de mond te blijven, ze kunnen focussen op hun eigen zit en de pony over de rug blijft lopen en de juiste spieren blijft gebruiken en dus geen rug pijn krijgt van het lopen met een weggedrukte rug. Ik vind dat zo slecht nog niet.
Dit is precies wat ik bedoel... Ik ben hier absoluut niet tegen mits correct afgesteld
maralyn schreef:Er zijn maar weinig die echt weten wat correct afgesteld is.
Daarnaast, in één houding lopen is ook nog zo florissant nog niet...
Vind heel veel paarden helemaal niet over de rug lopen en paarden die in de krul worden gezet krijgen uit eindelijk meer last, dan paarden die niet in de krul worden gezet.
Maar, nogmaals... Dat ben ik.