Door de regen de regendekens niet meer zien...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:50

Ik heb enkel Amigo of dekens van EJ. Altijd onder de 70 euries
De 0gr regendekens gaan al een jaar of 5 mee denk ik. Nog steeds waterdicht :Y)
En als ze gaan lekken, gooi ik ze gewoon weg :+

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:38

_San87_ schreef:
Cheminee schreef:
Ik vind het wel grappig dat jij zegt dat de harry horse doorlekken. Ik zweer bij de harry horse dekens! 1x per maand insprayen met HG impregneerspray en ze gaan jaren mee!

1x per maand insprayen? Mijn Bucas en Horseware hoef ik nooit in te sprayen en de oudste is 15 jaar oud _O-.

Ik wil dan wel weten welke jij hebt.. alle bucas dekens die ik gehad heb waren na een jaar lek..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:39

Cheminee schreef:
_San87_ schreef:

1x per maand insprayen? Mijn Bucas en Horseware hoef ik nooit in te sprayen en de oudste is 15 jaar oud _O-.

Ik wil dan wel weten welke jij hebt.. alle bucas dekens die ik gehad heb waren na een jaar lek..

De Bucas smartex rain, die is nu 5 jaar oud, of vier, weet t zo niet, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad qua waterdichtheid.

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:44

ik blijf hier bij bucas en amigo zijn wel prijsig maar zekker hun geld waard

now way dat ik naar harry horses ga snel kapot
en eigen ej merk past 9 van de 10 kier niet op welsh a van hier

Femke_Tweety

Re: Door de regen de regendekens niet meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:10

Slechte ervaringen met Nika en Bucas hier.

Gemiddelde ervaring met amigo

Goede ervaringen met Harry's horse.

Zeer goede met de huismerken van Divoza, Pagony en Baseline.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:26

Marije_jiplover schreef:
Ik ben fan van Weatherbeeta dekens.
Passen niet in jouw budget, maar de mijne loopt er in de winter 12 uur per dag mee buiten en blijft er altijd droog onder, ze hebben voor hem een fijne pasvorm en ik heb de eerste nu al bijna 4 jaar in gebruik zonder dat ik daar slijtage aan zie.

Die van Amigo die ik eerst gekocht had, was kwa pasvorm maar zozo en na 1x flink stoeien zat daar een enorme winkelhaak in.
In de Weatherbeeta's wordt ook geregeld gehapt enzo, maar die blijven wel heel.
En lekken ook niet door.

Ik ben nu ook aan het kijken voor een weatherbeeta. Ik zie dat ze schoftkussens hebben. Mijn ervaring is dat bij paarden zonder schoft (zoals de mijne) dat dit maakt dat de deken aan de voorkant een beetje open komt te staan en daardoor in regent. Heb jij daar ook ervaring mee?

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:30

Def schreef:
Marije_jiplover schreef:
Passen niet in jouw budget, maar de mijne loopt er in de winter 12 uur per dag mee buiten en blijft er altijd droog onder, ze hebben voor hem een fijne pasvorm en ik heb de eerste nu al bijna 4 jaar in gebruik zonder dat ik daar slijtage aan zie.

Die van Amigo die ik eerst gekocht had, was kwa pasvorm maar zozo en na 1x flink stoeien zat daar een enorme winkelhaak in.
En lekken ook niet door.

Ik ben nu ook aan het kijken voor een weatherbeeta. Ik zie dat ze schoftkussens hebben. Mijn ervaring is dat bij paarden zonder schoft (zoals de mijne) dat dit maakt dat de deken aan de voorkant een beetje open komt te staan en daardoor in regent. Heb jij daar ook ervaring mee?

Ik zweer ook bij weatherbeeta. Fantastische dekens en blijven waterdicht, zelfs na een dag op. Ook voor bredere paarden ideale dekens, vallen bij mijn iets wat brede paard perfect.

Mijn paard heeft ook geen schoft en ook met zo’n kussentje blijft hij aan de voorkant droog en sluit het goed aan!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:32

Dankjewel Buffelduke voor je ervaring! Dat is fijn om te weten!

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:55

Mijn bucas dekens gaan toch al jaren mee, heb zowel de freedom, als de smartex rain en de smartex extra.. nog nooit lek geweest hoor en spray ze nooit in. Wel was ik ze met het speciale bucas spul.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:11

Def schreef:
Marije_jiplover schreef:

En lekken ook niet door.

Mijn pony die de meeste Weatherbeeta dekens heeft, heeft wel schoft.
Heb er ook 1 voor m'n oude pony die veel minder schoft heeft.
Bij beiden geen last van dat ze open staan.
Zijn beide haflingers, niet al te smal maar ook zeker niet super breed.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:26

Marije_jiplover schreef:

En lekken ook niet door.

Ik ben nu ook aan het kijken voor een weatherbeeta. Ik zie dat ze schoftkussens hebben. Mijn ervaring is dat bij paarden zonder schoft (zoals de mijne) dat dit maakt dat de deken aan de voorkant een beetje open komt te staan en daardoor in regent. Heb jij daar ook ervaring mee?[/quote]
Mijn pony die de meeste Weatherbeeta dekens heeft, heeft wel schoft.
Heb er ook 1 voor m'n oude pony die veel minder schoft heeft.
Bij beiden geen last van dat ze open staan.
Zijn beide haflingers, niet al te smal maar ook zeker niet super breed.[/quote]

dankjewel

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:27

Ik heb voor mijn volbloedmerrie altijd weatherbeeta gehad, dat zijn inderdaad fijne dekens. En zeer sterk.

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 23:42

Ik heb pas een amigo regendeken gekocht in de aanbieding omdat ik mijn bucas nog te warm vond. Bevalt tot nu toe goed en vandaag goed waterdicht. 60 euro met verzendkosten bij hypostore.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 13:24

Vanmorgen bij de welkoop een 0 grams regendeken voor mijn paard gekocht ,hij zit prima nog wel extra ingesprayd . Die van de pony heb ik gewassen en behandeld eigenlijk was die wel goed dus hopelijk houden beiden het zo even uit. In principe hebben ze weinig de dekens op ik doe ze niet bij elke bui op maar op dagen dat het de hele dag miezerd of regen dan vind ik het voor mijn eigen gevoel fijn dat ze niet doorweekt worden :o

Nogmaals heel erg bedankt voor alle reacties +:)+ ook per pb.