Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Met opstappen alles links...Dus gok dat ik ze daarna ook nog links heb. Geen idee eigenlijk. Gaat automatisch ik denk er nooit over na heb dus geen idee.
Edit: in profiel gespiekt en idd linksen dan aan de bovenkant.
Nouvel schreef:Lusitana,
Even voor mijn beeldvorming, dan zou dit dus ‘fout’ omdat je je hand zo niet goed kunt houden?
Ik ben dan wel verbijsterd dan echt nog nooit iemand hier iets van heeft gezegd...
Lusitana schreef:Apart dat daar dan tegenwoordig in de les geen aandacht meer aan besteed wordt?
Hoe heb je in hemelsnaam je handen als je het over je teugel kunt laten gaan?
Die staan dan toch naar buiten ofzo, of plat?
Bij een correcte teugelvoering valt het uiteinde vanzelf tussen de teugels, nooit over.
Ik kan er echt niet bij dat het anders zou kúnnen.
Nouvel schreef:Ik doe er dus niks actiefs voor, ze vallen gewoon zo.
Vanavond heb ik ze er onder gedaan om dat te proberen, dat moet ik dus wel echt doen.
Ik doe blijkbaar dus echt iets verkeerd... nooit geweten...
Ik zal het eens een tijdje proberen eronder, kijken of het dan vanzelf gaat...
Lusitana schreef:Nouvel schreef:Ik doe er dus niks actiefs voor, ze vallen gewoon zo.
Vanavond heb ik ze er onder gedaan om dat te proberen, dat moet ik dus wel echt doen.
Ik doe blijkbaar dus echt iets verkeerd... nooit geweten...
Ik zal het eens een tijdje proberen eronder, kijken of het dan vanzelf gaat...
Je pakt dan toch de teugels verkeerd op (en ik zit me suf te piekeren hoe dan, ik zou het niet voor elkaar krijgen om ze vanzelf over de teugels te laten vallen, maar ik zal het morgen even in de praktijk proberen, maar volgens mij moet je ze dan onderste boven houden), anders vallen ze echt aan de binnenkant.
Geinig hoe je daar mee bezig kunt zijn, hè.
SusanH schreef:Met opstappen alles links...Dus gok dat ik ze daarna ook nog links heb. Geen idee eigenlijk. Gaat automatisch ik denk er nooit over na heb dus geen idee.
mooney schreef:Links onderlangsSusanH schreef:Met opstappen alles links...Dus gok dat ik ze daarna ook nog links heb. Geen idee eigenlijk. Gaat automatisch ik denk er nooit over na heb dus geen idee.
Jij hebt ze in je profiel toch gewoon netjes onderlangs zitten? Wilde zien hoe bovenlangs toonde haha
Jessix schreef:Ik heb dat als kind geleerd. Kan me nog herinneren dat er bewust aandacht aan besteed is, ook aan hoe je je handen moet houden. Bij verschillende instructeurs is dit ook herhaalt, helemaal met het rijden van een tweede teugen zoals stang en trens.