eventing/cross zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 12:39

weet niet precies waar dit randje in de kussens zit, maar de drukplekken zitten achter op de rug. Ik heb een kruising draver dus inderdaad een hele rechte rug. Vraag me ook af of het aanpasbaar is, maar ben vooral erg teleurgesteld dat niet meteen bij het aanschaffen en aanmeten van het zadel gezegd/gezien werd dat dit gewoon niet past, het is toch een behoorlijke aanschaf. Heb over de jaren meerdere zadels gehad voor haar, maar nog nooit drukplekken. Paard liep er overigens over het algemeen wel goed mee, al is het een merrie met verschillende stemmingen, wat het soms moeilijk meetbaar maakt of het ligt aan de dag, humeur, of dat er echt iets niet klopt haha.
Heb geen foto van de drukplek, ben vrij snel gestopt met rijden zodra ik grijze haren tevoorschijn zag komen en het is momentel ook niet goed zichtbaar door haar gigantische dikke warrige wintervacht. Ze staat nu 24/7 buiten op rust

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 22:04

Heb het zadel te koop gezet op bokt markt, twijfel nog een beetje over de verkoop, want het is echt een heel mooi zadel en vind hem zelf heel prettig rijden, maar ik twijfel of we ooit weer (cross) kunnen rijden met de situatie waar we nu in zitten, en twijfel ook of die drukplekken te verhelpen zijn, dus toch maar even te koop gezet om te kijken wat mensen er eventueel voor willen geven.
Mochten mensen dus interesse hebben, hij is te vinden op bokt markt

Anoniemdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:26

Ik heb een bates vzh zadel voor mijn C pony. Bates is altijd op maat te maken want de hele kussens kunnen bewerkt worden door het cair systeem! :) Alleen natuurlijk niet als het tussenkanaal te smal of te breed is. Wel heeft mijn pony witte plekken maar dat heeft hij altijd gehad door zijn vorige zadel dat verkeerd aangemeten was :n hij had daar gewoon bijna een kneuzing van. Over het cair systeem is ook een beetje een fabel heb ik gehoord van meerdere goede zadelmakers. Wel hebben paarden vaak last met een winter of bates zadel omdat mensen denken we kunnen het toch wel aanpassen maar voor die aanpassing moet een zadelmaker er natuurlijk eerst naar kijken en dat doen de mensen dan niet := ik zelf ben dan ook een grote fan van bates op mijn pony maar dat is per paard natuurlijk anders. Wat jammer dat jullie nu niet kunnen crossen hoop voor jullie dat dit in de toekomst weer wel mogenlijk is