Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Femke_Tweety schreef:Kent en master (of thorowgood)
Heeft veel modellen, die ook allemaal redelijk uitgebreid aan te passen zijn.
Wellicht is een ander k&m model (of thorowgood) wél geschikt.
Let bij het aanpassen op dat hij niet per se goed hoeft te liggen bij stilstaan aan de hand
Het is veel belangrijker dat het zadel past tijdens het werk, dus wanneer de buikspieren aangespannen zijn, en de rug veel minder hol.
Succes met de zoektocht. Is een knappe puzzel.
Rizette schreef:Kan hier geen chocola van maken dus als er ergens iemand is die het duidelijk op een rijtje heeft staan hoe het passen en de ligging van een boomloos zadel hoort te zijn dan hou ik mij aanbevolen.
roosjuh17 schreef:Hoi allemaal
Binnekort komt de zadelmaker opnieuw voor ons paard. Hij heeft een nogal speciale bouw. Vrij hol, hoge smalle schoft. Kort draag vlak..we willen graag een springzadel.
Wat niet evident is, want door de Holle rug hebben we dikke hieronder kussens nodig. Iets wat Springzadels vaak niet hebben.
roosjuh17 schreef:Beste rizette.... Ook in stap draf Gallop stilstand rengallop springen ondersteboven achterste voren heb ik nog geen passend zadel gevonden. Dus je opmerking over dat in stap de rug gebruiken is even een heel ander onderwerp.
Sonja_vR schreef:Rizette schreef:Kan hier geen chocola van maken dus als er ergens iemand is die het duidelijk op een rijtje heeft staan hoe het passen en de ligging van een boomloos zadel hoort te zijn dan hou ik mij aanbevolen.
Check het centrale boomloze Zadel topic
Bakken vol info en links
(Ik reed boomloos, huidige paard Met boom , Ben niet Perse pro het 1 of ander)