Ik heb 11 jaar lang met plezier op mijn KN victoria gezeten helaas een nieuw paard waar een kleiner zadel op moest en pas na een half jaar het over mij hart verkregen om mijn oude zadel te verkopen haha. Heb nu een Kent&master S-line maar toch kan die niet op tegen mij oude KN.
Malenka
Geplaatst: 25-01-19 14:34
Ik heb heel veel goede zadels gehad.
Mijn meest fijne zadel was een Gaston Mercier Dune. Een dressuur/endurancezadel met een zit waar je altijd in wilt blijven. Echt mijn droomzadel qua zit.
Mijn meest fijne westernzadel was een Freemax.
Nu heb ik een Pegaso sport. Fijn zadel. Maar qua zitcomfort komt hij niet in de buurt van de Faston Mercier.
Verder heb ik nog twee westerzadels gehad waarvan ik zo het merk en type niet meer weet, een bates caprilli dressuur(goede houding en vrijheid, weinig comfort), wintec vzh 500 (gewoon handig zadel. Niets bijzonders), Torsion boomloos (heerlijk zacht, maar erg breed),Continental Equiflex 131 (goede houding, vrij hard), vaquera zadels (heel comfortabel, totaal andere manier van rijden nodig).
Wow zadels, zitten zo fijn. Met monoblad, veel contact met je paard.
En aanpasbaar voor het paard, ook erg fijn.
JanneJ2001
Geplaatst: 25-01-19 14:39
Op mijn groninger merrie heb ik een hele tijd met een wintec 500 gereden. Op het begin was dit best te doen. maar naarmate ze meer sprong begon mee te nemen in het galopperen merkte ik dat ik steeds minder stevig zat. zodra er iets gebeurde lag ik er af. Daarom toen overgestapt naar een Wintec Isabell Werth. En er ging een wereld voor me open. Ik kon weer heerlijk rijden en als ze een keertje bokte of wegrende kon ik weer blijven zitten. Het zadel gaf me echt weer veilig gevoel.
Nu is helaas een aantal weken geleden mijn Groninger merrie gestorven. En heb op het moment een Fries die ik rijdt. Deze heeft een Fryso zadel. Daar dit ik ook echt als een huis is en is ontzettend zacht!
blokfluit
Geplaatst: 25-01-19 17:56
Ik vond Wow juist vreselijk zitten.
stefje
Geplaatst: 25-01-19 18:06
Mijn 25 jaar oude KN-dressuurzadel Symphonie. Dure aanschaf maar wat een fijn zadel. Een zadelmaker zei ooit 'die moet je nooit wegdoen, die maken ze niet meer van die kwaliteit'. rijd (wel met seatsaver)
Laatst bijgewerkt door stefje op 25-01-19 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt
xJennifx
Geplaatst: 25-01-19 18:09
Ik heb ook de KN symphonie! Goede kwaliteit en zit heel ongedwongen (wat ik juist fijn vind)
Ik mis mijn KN Symphonie echt, dat was echt een gevoel van thuiskomen.
Mijn Barefoot Cheyenne zit ik ook heerlijk in. Bates vind ik eveneens erg lekker zitten.
Voor mij minder geslaagd zijn Prestige (weet niet waarom, maar zit er niet fijn in), oude Kieffers (hard) en WoW (kreeg ik veel pijn in). Verder zit ik in alles wel redelijk fijn zolang het niet van die kuipen met megazweetblad zijn, dat wringt me teveel in een houding waardoor ik pijn krijg.
M'n wows en m'n passiers,lekkere vlakke zadels waar je mooi zelf je balans in kan houden. En waar je voldoende ruimte in hebt om je hulpen te geven
Art_Ificious
Geplaatst: 25-01-19 18:49
Heb een jeffries Jump, Een zadelmerk wat ik nog nooit eerder gezien had. Eigenlijk heeft mijn paard aangegeven dit zadel het prettigst te vinden toen we passessie deden met de zadelmaker. Ook vond ik het goed zitten en voelde me veiliger in dat zadel dan in een ander zadel dat we getest hebben.
Denk dat het in Nederland en België best een redelijk onbekend merk is? Heb er wel 10 weken op moeten wachten maar is dan ook op maat gemaakt voor paardje zijn korte rug.
voorheen lag er op de tinker die ik nu rijd een KN symphonie, vond ik niks. je zit veel te gedwonden in het zadel door de wrongen, nu ligt er een kent en masters dressuurzadel op waar ik de wrongen vanaf heb getrokken, zit veeeeel beter.
Dennis
Geplaatst: 25-01-19 18:52
Mijn ruim 15 jaar oude Wintec 500!
De andere zadels die hier langs gekomen zijn in de jaren is er niet eentje geweest die zo fijn zat. Een oude JC was ook wel fijn, maar niet zo fijn als mijn oude platte Wintecje.
Gizeppie
Geplaatst: 25-01-19 19:00
Benfan schreef:
Heb een kent en masters S-line. Zit heerlijk. Mijn paard is best gevoelig op de rug, vond bij andere zadels snel de kussens niet lekker zitten.
Ik heb een seabis vigo pro! Zit als een huis. Hiervoor een Wintec 500 wide gehad vond ik ook lekker zitten. Maar mijn seabis... Heel blij mee, maar dat mag ook wel wat je moet betalen.
Lindor92
Geplaatst: 25-01-19 19:07
Ik heb de Esta (msfc) Professional. Fijn zadel
Wilde eerst de kent en masters s line, maar die lag teveel op de schouders.
Ilse
Geplaatst: 27-01-19 13:46
Ik heb een Ruiz Diaz Jessica en een Euroriding Diamant, de Euroriding moet ik helaas verkopen omdat die niet goed meer past maar dat is qua zit echt wel mijn favoriete zadel De Ruiz Diaz zit ook niet verkeerd maar die is toch voornamelijk aangeschaft voor de pasvorm op de paardenrug..
Ik heb 4 jaar met een Wintec Isabelle Werth gereden en zweer echt bij dat ding. In lederen zadels kan ik gewoon niet langer als een uur zitten, dat doet zo'n pijn. Ik moet nu voor mijn nieuwe paard opzoek naar een ander zadel (erg korte rug én erg breed) dus dat wordt nog een uitdaging.