Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sanet schreef:Mousmous schreef:Nou, dan mopperen ze maar , teveel gemopper met een grote mond of gedoe, uitsluiten, heel simpel.
Maar die rechten heb je niet als ringmeester.
Maar jij bent vaak ringmeester geweest merk ik, nooit schreeuwende mensen voor je gehad dat zij later moeten starten want “bla bla bla”.
Mousmous schreef:Stephen Clarke heeft te maken met de 'grote jongens' , wat absoluut geen excuus zou moeten zijn. Maar je kan toch echt wel in ieder geval een poging doen om het door te geven aan de federatie vertegenwoordiger als je misstanden ziet he. In Drunen heb ik een paar jaar geleden het ook doorgegeven dat er een paard doorgespoord en bebloed was. Of ze er verder iets aan hebben gedaan, geen idee, was toen al weer naar huis. Maar ik heb in ieder geval de poging gedaan om er iets aan te laten doen.
magda_90 schreef:Juist de niet-ringmeester-mensen zien wel de oplossingen hier... Tot nu toe zijn er geen consequenties geweest waardoor men verwend is geraakt. Het is niet voor niets dat ik amper nog reguliere wedstrijden fotografeer omdat ik plaatsvervangend pijn kreeg bij het gros van de ruiters.
Janine1990 schreef:magda_90 schreef:Juist de niet-ringmeester-mensen zien wel de oplossingen hier... Tot nu toe zijn er geen consequenties geweest waardoor men verwend is geraakt. Het is niet voor niets dat ik amper nog reguliere wedstrijden fotografeer omdat ik plaatsvervangend pijn kreeg bij het gros van de ruiters.
Van die niet-ringmeesters heb ik het idee dat ze uberhaupt nog nooit op een concoursterrein zijn geweest. Laat staan in aanraking zijn geweest met dit type paardenmens.
En ik kan je op een blaadje geven dat je het meeste commentaar krijgt van mensen die niets te vrezen hebben. Pure spanning en zenuwen.
Gini schreef:Ik vind het heel wat om het beginnetje dan maar bij de ringmeester te leggen. Een vrijwilliger zonder macht die geen beslissingen kan nemen.
De mentaliteit van de paardensport moet gewoon veranderen, maar of de 2 minuten voordat je de ring binnen gaat nu het ideale moment is om dat te doen, dat denk ik niet. We moeten als paardenliefhebbers zelf gewoon meer gezond verstand gebruiken. En als een Adelinde, zoals eerder aangehaald, dan uitgesloten wordt wegens bloed aan de mond van het paard, dan moeten we die beslissing toejuichen. En niet de juryleden uitkafferen en hun besluit in twijfel trekken, want het paard had maar op zijn lip gebeten. Zo houden we het in stand, want als zelfs de beslissing van een topjurylid op de absolute topwedstrijd van de wereld in twijfel getrokken wordt, wat heb je dan te zeggen als vrijwillig jurylid op de lokale oefenwedstrijd?
Tango1979 schreef:Het is toch eigenlijk van de gekke dat ruiter (en entourage) zich zo gedragen. Ik zou me kapot schamen als ik op concours zou worden aangesproken op paard- onvriendelijk gedrag.... no way dat ik een grote bek zou opentrekken.
Ik denk dat als er duidelijke regels komen met consequenties! dit heel snel afgelopen is. Federatievertegenwoordiger erbij en hup 3 maanden startverbod en klaar! Maar wel rot voor de handhavers in het begin inderdaad.
magda_90 schreef:Zodra dit geïntegreerd wordt, weet je dat je controles gaat krijgen. Moet je niet miepen - ook als het voor niets is.
Mousmous schreef:Dat zal ook wel de reden zijn dat er pas na de proef gecontroleerd wordt.
Janine1990 schreef:magda_90 schreef:Zodra dit geïntegreerd wordt, weet je dat je controles gaat krijgen. Moet je niet miepen - ook als het voor niets is.
Maar hoe wil je iets integreren (ringmeester ken dit er wel effe bij doen), waar geen draagvlak voor is onder de vrijwilligers?
En hoe wil je een concours organiseren zonder vrijwilligers? Ik kan je zeggen, het is al lastig genoeg om vrijwilligers te vinden. Ik ben zelf dit jaar ook gestopt met organisatie van. Het ging me gewoon te veel tijd kosten, naast alles wat ik verder nog te doen heb. En als je dan de rotklusjes krijgt, of gezeik, dan weet ik wel leukere dingen om mijn tijd aan te besteden hoor.
Ik heb meteen gezegd dat ALS ik tijd heb, ik best een keer een dagdeel wil helpen. Maar mijn eigen rijden gaat voor, en daarna komt mijn huis (nieuwe keuken, nieuwe tuin etc.etc.), sociaal leven en huishouden, en als er dán nog tijd over is wil ik nog wel eens overwegen of ik iets voor de organisatie wil doen.
Nies_ schreef:Hier zijn er al geen ringmeesters meer. Niemand wil het doen, want je wordt enkel heel de dag afgeblaft. Bij de pony's is het nog erger dan bij de paarden. Gezellig met je kind op wedstrijd is dat dan.
Je zult de controle toch moeten laten doen door iemand die wel wat te zeggen heeft en iemand naar huis kan sturen als het moet.