We zijn begonnen met bitloos op onze 3 jarige af en toe ongv 1 x per mnd erop (mijn dochter) Hij was zo braaf dat doorrijden niet hoeft.. Nu is hij straks 4 en gaat er een bit in. Met straks her mooie weer voor de boeg lkkr km maken in het natuurgebied hier achter thuis (Aangezien ze voornamelijk buiten wil gaan rijden,wil ik dat ze een bit gebruikt. Vandaar)
Ikzelf rijd met bit, bitloos geprobeerd gaat opzich prima totdat mnr anders bedenkt... In de bak veelal bitloos Buiten met bit Hij reageerd op beide goed Jongste paard maakt er ook geen issue van
Ook rijden we beide boomloos.
kwita
Geplaatst: 29-12-18 10:04
ja onze kinderen en dat is bewust, een jong kind heeft minder controle over de handen zeker als ze pas en gelegenheidsruiters zijn dan is een bit echt niet leuk voor een pony! Het boomloze is puur door haar wisselende grasbuik maar als bij bijkomstigheid loopt zij beter met boomloos. Dus hier heel tevreden!
Nou inmiddels rij ik alweer een paar weken bitloos, ik ben steeds meer tevreden paard loopt zelfs uit zichzelf aan de teugel. In het begin snapte ze er niets van maar nu zakt ze uit zichzelf.
Morgen ga ik voor het eerst bitloos de straat op, ik hoop dat dat ook goed gaat. Persoonlijk vind ik het wel een beetje spannend maar denk dat dat meer in mijn hoofd zit.