Welke dressuursingel is echt het geld waard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:46

Nielojram schreef:
Koordsingel.

Klopt, die zijn erg fijn. Maar je ziet ze nooit meer.

MyChoice

Re: Welke dressuursingel is echt het geld waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:54

De equi-soft van stubben is super fijn. Je mag hem testen voordat je beslist of je hem koopt. Dat vind ik erg prettig. Keuze uit twee kleuren bruin.

Daarnaast heb ik een sella sterno. Deze is ook fijn.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:12

Ik vind de lemieux erg fijn

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:13

Ik ben benieuwd of je nieuwe singel gaat bevallen TS :D

Heb zelf een Prolite gehad, die viel me qua kwaliteit best tegen. Heb hem doorverkocht en nu is ie beroemd want ik heb hem aan een bekende vlogger verkocht :')

Heb voor beide paarden nu Affinity Dressage singels, die zijn echt heel erg fijn! Ik heb twee verschillende 'vormen', de een is meer gevormd dan de ander. Ze zijn super zacht, mooie kwaliteit en de vorm zorgt ervoor dat mijn zadel niet naar voren schuift wat natuurlijk niet geheel onbelangrijk is _O-

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:50

Ik heb onlangs van Harry’s horse de anatomische singel gekocht: https://www.agradi.nl/harrys-horse-dres ... gKkBvD_BwE

In het echt veel mooier dan op de foto! Goed leer, heel zacht en soepel. En hij ligt erg goed op mn paard. Weet nog niet hoe hij op de lange termijn bevalt.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:00

ik heb de winter cair singel erg prettig. makkelijk schoon te maken
Zelf kies ik liever niet voor een elastische singel. maar dat is persoonlijk

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:17

Ik heb ook de prolite, ben er super tevreden over heb hem bijna 2 jaar en nooit wat stuk geweest! ;) Mijn paard loopt er ook fijn onder

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:21

Ik had ook die van topfithorseshop .. hele fijne singel merkte echt verschil qua bewegen . Alleen na 4 jaar zijn de elastieken al uitgerekt en komen de gespen boven het leer uit op de huid.
Ik heb nu een anatomica singel , de zadelmaker was er voor mijn anatomica octant en raadde me deze aan .. denk dat paardlief hier net zo blij mee is ;)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:58

ik heb al meerdere singels geprobeerd maar er was telkens wat mis mee , wondjes bij paard, stug leer, verschuiven gebroke haren etc. Ik heb nu een prydi singel en ben verliefd zo soepel paardje loopt er erg fijn mee en geen enkel probleem gehad, was een investering maar meer dan waard.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:10

moniek21 schreef:
Ik had ook die van topfithorseshop .. hele fijne singel merkte echt verschil qua bewegen . Alleen na 4 jaar zijn de elastieken al uitgerekt en komen de gespen boven het leer uit op de huid.
Ik heb nu een anatomica singel , de zadelmaker was er voor mijn anatomica octant en raadde me deze aan .. denk dat paardlief hier net zo blij mee is ;)

Dat had ik na 2 maanden al met die singel. Heeft zelfs nog in een artikel gestaan met foto van mijn singel 'hoe moet het niet' haha!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:41

MyChoice schreef:
moniek21 schreef:

Dat had ik na 2 maanden al met die singel. Heeft zelfs nog in een artikel gestaan met foto van mijn singel 'hoe moet het niet' haha!

Ohh pff ik zal even foto’s terug moeten kijken wanneer het bij mij begon .. het viel mij blijkbaar niet meer op tot de zadelmaker het vorige week zei... gelijk maar een nieuwe .. heb wel nog een foto van onlangs waar ik het op zag :')
Afbeelding

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:31

Oei, een slof, dat ga je niet overleven op bokt :+
Wel een héél gaaf paard zeg :~

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:16

Wat is er mis met een slof? Ik gebruik het weleens voor buitenritten.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:37

Rex_Rolfo schreef:
Oei, een slof, dat ga je niet overleven op bokt :+
Wel een héél gaaf paard zeg :~

Hahaha kom maar op :D ik heb hem erom met een reden en dat is niet in de Krul trekken zoals te zien is :+
Dank je wel , ik heb hem nu 4 mnd .. we moeten nog erg aan mekaar wennen maar gaat helemaal goed komen <3

Lovebirds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:38

Ik heb de leren van br,erg blij mee lekker zacht en paardje loopt er goed op.