Eerste spullen paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsey

Re: Eerste spullen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 12:07

Ik heb veel van de basisdingen die hier opgesomd worden niet eens. Ik heb geen dekens (enkel een vliegenuitrijdeken), geen zweep, geen peeskappen, geen shampoo en al die zaken.

Wat ik wel intensief gebruik en nog niet genoemd werd:
Clicker, prikpaaltjes met koord, targetstick, voertasje, suikervrij paardensnoep, kegels

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 12:17

Misschien moeten we de TS even vragen wat ze met haar paard gaat doen.
Alleen boscrossen of ook dressuur rijden of springen.
Als meer profijt wil hebben van longeren dan alleen beweging geven heb je wel hulpteugels / of touwtjes nodig. Longeerzweep is ook handig trouwens.
Voor alleen grondwerken heb je natuurlijk weer andere dingen nodig.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 12:18

Wat dekens betreft, wellicht kun je eea over nemen van de vorige eigenaar?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 12:36

Toen ik mijn pony een jaar geleden kocht had ik een halster, touwtje wat paste, verder borstels en een longeerlijn. Verder was alles te groot en als ik nu in de kast kijk dan denk ik.. hmm.. heb ik dit éecht nodig? Nee! Peeskappen, verschillende dekjes, hoofdstellen, zadels en een tuig is er in de kast gepropt. Ik gebruik het allemaal wel, puur voor de 'heb' maar nodig is het meeste niet.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:38

Babootje schreef:
Misschien moeten we de TS even vragen wat ze met haar paard gaat doen.
Alleen boscrossen of ook dressuur rijden of springen.
Als meer profijt wil hebben van longeren dan alleen beweging geven heb je wel hulpteugels / of touwtjes nodig. Longeerzweep is ook handig trouwens.

Maakt niet uit WAT ze met haar paard gaat doen, maar HOE. Ikzelf vind het ook belangrijk dat een paard rechtgericht is voordat het gewicht moet dragen, ook al ben ik 'maar een boscrosser', maar ik leer dat niet aan via druk maar via R+. Je kan heus wel meer profijt halen uit de beweging die je je paard geeft zonder een zweep en hulpteugels of touwtjes te gebruiken.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:40

Een doos latex handschoenen voor wanneer je je paard moet behandelen of om heel simpel een verse drol mee op te pakken voor een mest onderzoek