Babootje schreef:Caily schreef:Als je iets koopt, heb je onderzoeksplocht. Ik betwijfel dus of je wat kan mbt geld terug krijgen. Ik denk dat je zelf vooral nog veel te leren hebt. Dat een zadel niet zomaar past, dat een paard/Tinker niet protesteert vanwege karakter, en dat een op maat gemaakt zadel wel weer wat overdreven is.
Ik vraag me af, heb je ook les? Een instructrice is vaak iemand met iets meer ervaring die je ook met dit soort dingen kan helpen. Zou je dus zeker adviseren dat te gaan doen.
Heee de "onderzoeksplicht' duikt weer op... Dat is echt onzin.
Ik twijfel ook of je je geld terug gaat krijgen, maar niet om die reden. Je zou natuurlijk een brief kunnen laten schrijven door een jurist. Dit valt inderdaad onder consumentenkoop. Echter als de zadelmaker niks gaat doen, moet je naar de rechter. En ja voor 500 euro ga je in de regel niet procederen. Als je RB verzekering hebt zou je dat nog kunnen doen maar zo niet kost procederen je alleen maar geld.
Ik zou het zadel gewoon te koop zetten. Ik denk dat je het voor 250 nog wel slijten kan. En verder heb je een les geleerd...
Een paar berichten naar boven heb ik geschreven dat ik €375,- heb terug kunnen krijgen van de zadelmaker. Ik heb alleen dalijk een tijdje geen zadel totdat ik een nieuwe heb.