Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Keet schreef:Je hebt "gewone" Wal-Mart winkels en de "supercenter" versie. Check even of je zo'n grote kan vinden
Voor de gezondere supermarkt zou ik bij een Publix binnen lopen![]()
Hoe reizen jullie rond? Auto?
CM heb ik er nog nooit goedkoper gevonden dan in NL in een goede aanbieding
Keet schreef:Als je met de auto gaat direct naar een supermarkt om water te halen. Kost er geen drolen in de warmte drinknje veel. Ook iets van zoute koekjes ofzo.
Let op met tanken dat je meestal binnen moet afrekenen. Ons is het nooit gelukt met de cc buiten.
Fooi is heel gebruikelijk. 15/18/20 % is heel normaal.
Fitzroy schreef:Bij de meeste benzinestations kun je ook met je gewone pinpas aan de benzinepomp betalen. Debitcard ingeven en je pincode en klaar.
O, en nog een tipje om geld op te nemen: bij de supermarkt met je gewone pinpas betalen en extra bijpinnen, cashback heet dit. Scheelt je weer transactiekosten.
superpony schreef:Ik zou een paard meenemen, hahahaha Maar ik hou van quarters. En ook western tack, wat wel wat kan schelen als je de adressen weet. Vooral een zadel staat dan wel op mn lijstje.
Een mooie autoPick up met gooseneck als je toch bezig bent.
Vroeger namen vriendinnen altijd merk spijkerbroeken mee en all stars die je hier nog niet zag, maar zoals je ziet ben ik niet zo veeleisend.
CubaLibre schreef:superpony schreef:Ik zou een paard meenemen, hahahaha Maar ik hou van quarters. En ook western tack, wat wel wat kan schelen als je de adressen weet. Vooral een zadel staat dan wel op mn lijstje.
Een mooie autoPick up met gooseneck als je toch bezig bent.
Vroeger namen vriendinnen altijd merk spijkerbroeken mee en all stars die je hier nog niet zag, maar zoals je ziet ben ik niet zo veeleisend.
Paard meenemen valt vies tegen hoor
Je zit met 1 maand quarantaine en allerlei tests die gedaan moeten worden en daarna mag je het kostenplaatje van rond de $10.000 voor het vervoer (reis naar vliegveld, vlucht en evt vervoer aan Nederlandse zijde) ook nog betalen... been there, done that
Westerntack scheelt wel erg veel met de prijzen hier
Pick-up met gooseneck, supergaaf maar de meeste pickup trucks zijn hier in NL te zwaar voor n B rijbewijs en daarvoor moet je dan dus n C hebben (om nog maar te zwijgen over het papierwerk eromheen, vriend can ons heeft er 1 jaar over gedaan om zn pick-up in België gekeurd etc te krijgen).
Van alle ideeën in dit topic krijg ik ook echt zin in mijn as vakantie
Pinnen aan de pomp heb ik nog nooit n probleem mee gehad maar scheelt mss dat wij er 2 jaar gewoond hebben en we n Amerikaans pas hebben (debit/creditcard).
Hier gaan as week al wat bestellingen geplaatst worden, die laat ik dan leveren bij mijn vriendin zodat dat al klaar ligt om mee terug naar NL te gaan