Ik ga naar Amerika en neem mee terug...?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rudet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:13

Herpecin L van Walmart, sinds ik deze lippenbalsem gebruik heb ik geen koortslip meer gehad. Ik neem iedere keer voor een heel jaar gebruik mee terug

Nala

Re: Ik ga naar Amerika en neem mee terug...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:27

Ik ben ook wel heel benieuwd naar die (web)winkels met goedkoop western spul! O:)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:43

Wij kochten destijds onze zadels en hoofdstellen altijd via Ebay. Kledij op Sheplers.com

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:47

Reese’s is zo ongeveer het enige waar ik in de Amerikaanse winkels met een grote boog omheen loop. Twintig jaar geleden kennis mee gemaakt, en nooit meer de behoefte gehad om de combinatie van pindakaas en chocolade te proeven.

Maar je mag me wakker maken voor Twinkies! Zo heerlijk ongezond, yummy! En zo cheap in vergelijking met hier (als je ze al kan vinden).

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:10

Ariat is een stuk voordeliger daar!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 21:57

Keet schreef:
Je hebt "gewone" Wal-Mart winkels en de "supercenter" versie. Check even of je zo'n grote kan vinden

Voor de gezondere supermarkt zou ik bij een Publix binnen lopen :)

Hoe reizen jullie rond? Auto?

CM heb ik er nog nooit goedkoper gevonden dan in NL in een goede aanbieding

Bedankt voor de tips, heb ze genoteerd :)

Inderdaad met de auto!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 22:02

Bedankt voor alle reacties! Echt super leuk dat iedereen meedenkt. Ik heb vanalles genoteerd. De pijnstillers laat ik aan mij voorbij gaan, maar de rest zeker niet.

Reese cups heb ik trouwens nog nooit van gehoord haha! Dat ga ik zo even google’en.

Victoria secret staat al heeeeel lang op mijn to do list, dus ik zal niet rusten voordat ik zo’n winkel gevonden heb.

Wel jammer dat de engelse producten duur zijn. Had ik kunnen weten, maar nooit bij stil gestaan.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:09

Er zijn van die rubberen poetsblokken die hier in NL heeel duur zijn. Heb er ooit eens een mogen testen en vond het toen echt heeeel jammer dat ik m niet kon overnemen *naam vergeten*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:10

Als je met de auto gaat direct naar een supermarkt om water te halen. Kost er geen drol :) en in de warmte drinknje veel. Ook iets van zoute koekjes ofzo.

Let op met tanken dat je meestal binnen moet afrekenen. Ons is het nooit gelukt met de cc buiten.

Fooi is heel gebruikelijk. 15/18/20 % is heel normaal.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:14

Bij de meeste benzinestations kun je ook met je gewone pinpas aan de benzinepomp betalen. Debitcard ingeven en je pincode en klaar.

O, en nog een tipje om geld op te nemen: bij de supermarkt met je gewone pinpas betalen en extra bijpinnen, cashback heet dit. Scheelt je weer transactiekosten.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:19

Yanaa schreef:
Cheese popcorn <3

Caramel & cheddar popcorn <3

Lillian__ schreef:
Er zijn van die rubberen poetsblokken die hier in NL heeel duur zijn. Heb er ooit eens een mogen testen en vond het toen echt heeeel jammer dat ik m niet kon overnemen *naam vergeten*

Bedoel je de striphair?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 22:21

Keet schreef:
Als je met de auto gaat direct naar een supermarkt om water te halen. Kost er geen drol :) en in de warmte drinknje veel. Ook iets van zoute koekjes ofzo.

Let op met tanken dat je meestal binnen moet afrekenen. Ons is het nooit gelukt met de cc buiten.

Fooi is heel gebruikelijk. 15/18/20 % is heel normaal.

Kijk dat is handig om te weten!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 22:22

Fitzroy schreef:
Bij de meeste benzinestations kun je ook met je gewone pinpas aan de benzinepomp betalen. Debitcard ingeven en je pincode en klaar.

O, en nog een tipje om geld op te nemen: bij de supermarkt met je gewone pinpas betalen en extra bijpinnen, cashback heet dit. Scheelt je weer transactiekosten.

+:)+ ik als zuinige aap ga dit zeker doen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:27

Ik heb geen paard meer dus geen paard gerelateerde tips, maar wel:

- make-up bij target of Walmart. Veel goedkoper dan bij onze drogisterijen. Sephora is natuurlijk ook een optie als je dieper in de buidel wil tasten
- pannenkoeken eten bij IHOP
- zoek specifiek op een Outlet shopping mall, daar kun je echt leuke korting scoren én er zit vaak een Victoria's secret. Daar heb ik deze zomer twee parfums gehaald, kosten normaal 50 dollar en nu tussen de 15 en 20!

Wij konden trouwens vrijwel altijd gewoon met creditcard afrekenen met tanken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:35

Vreemd. Zijn in 15 staten geweest maar bijna nergens kon het. Postcode moest 5 cijfers zijn en 90210 telde niet :+
Maar binnen afrekenen ging ook prima hoor :)

Ontbijt bij de ihop en je zit voor de rest van de dag vol :+

djengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:59

Cowboy Magic scheelt al snel 10 tot 15 euro op een fles. En wormen spuiten.
Stateline tack is daar een grote keten. Mooie cowboy laarzen, als je western rijdt.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:19

Betalen bij de pomp is mij ook alleen gelukt in New York en Pennsylvania, in andere staten miest ik naar binnen.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:49

Postcode halen wij van de bonnetjes v supermarkt of restaurant !

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 01:49

Ik zou een paard meenemen, hahahaha Maar ik hou van quarters. En ook western tack, wat wel wat kan schelen als je de adressen weet. Vooral een zadel staat dan wel op mn lijstje.

Een mooie auto :) Pick up met gooseneck als je toch bezig bent.

Vroeger namen vriendinnen altijd merk spijkerbroeken mee en all stars die je hier nog niet zag, maar zoals je ziet ben ik niet zo veeleisend.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 04:28

Bloemetje75 schreef:
Postcode halen wij van de bonnetjes v supermarkt of restaurant !

Dat werkte niet want die kwam niet overeen met de postcode die aan de cc hing

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 06:04

Daarom gewoon geen CC gebruiken aan de pomp maar je gewone pinpas. Heb je dat gedoe helemaal niet met postcode. Bij RaceTrac kan dit zeker.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:08

superpony schreef:
Ik zou een paard meenemen, hahahaha Maar ik hou van quarters. En ook western tack, wat wel wat kan schelen als je de adressen weet. Vooral een zadel staat dan wel op mn lijstje.

Vroeger namen vriendinnen altijd merk spijkerbroeken mee en all stars die je hier nog niet zag, maar zoals je ziet ben ik niet zo veeleisend.

Paard meenemen valt vies tegen hoor ;)

Je zit met 1 maand quarantaine en allerlei tests die gedaan moeten worden en daarna mag je het kostenplaatje van rond de $10.000 voor het vervoer (reis naar vliegveld, vlucht en evt vervoer aan Nederlandse zijde) ook nog betalen... been there, done that :D

Westerntack scheelt wel erg veel met de prijzen hier

Pick-up met gooseneck, supergaaf maar de meeste pickup trucks zijn hier in NL te zwaar voor n B rijbewijs en daarvoor moet je dan dus n C hebben (om nog maar te zwijgen over het papierwerk eromheen, vriend can ons heeft er 1 jaar over gedaan om zn pick-up in België gekeurd etc te krijgen :oo ).

Van alle ideeën in dit topic krijg ik ook echt zin in mijn as vakantie :D

Pinnen aan de pomp heb ik nog nooit n probleem mee gehad maar scheelt mss dat wij er 2 jaar gewoond hebben en we n Amerikaans pas hebben (debit/creditcard).

Hier gaan as week al wat bestellingen geplaatst worden, die laat ik dan leveren bij mijn vriendin zodat dat al klaar ligt om mee terug naar NL te gaan ;)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:59

Ik betaalden minder voor het importeren van mijn paard hoor. Maar hij woonde, voor Amerikaanse begrippen, niet ver van de quarantainestal en die zat weer niet gigantisch ver van het vliegveld. Ik heb hem zelf opgehaald van Schiphol.

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:22

Spijkerbroeken van American Eagle! Ik wil niets anders meer :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:54

CubaLibre schreef:
superpony schreef:

Paard meenemen valt vies tegen hoor ;)

Je zit met 1 maand quarantaine en allerlei tests die gedaan moeten worden en daarna mag je het kostenplaatje van rond de $10.000 voor het vervoer (reis naar vliegveld, vlucht en evt vervoer aan Nederlandse zijde) ook nog betalen... been there, done that :D

Westerntack scheelt wel erg veel met de prijzen hier

Pick-up met gooseneck, supergaaf maar de meeste pickup trucks zijn hier in NL te zwaar voor n B rijbewijs en daarvoor moet je dan dus n C hebben (om nog maar te zwijgen over het papierwerk eromheen, vriend can ons heeft er 1 jaar over gedaan om zn pick-up in België gekeurd etc te krijgen :oo ).

Van alle ideeën in dit topic krijg ik ook echt zin in mijn as vakantie :D

Pinnen aan de pomp heb ik nog nooit n probleem mee gehad maar scheelt mss dat wij er 2 jaar gewoond hebben en we n Amerikaans pas hebben (debit/creditcard).

Hier gaan as week al wat bestellingen geplaatst worden, die laat ik dan leveren bij mijn vriendin zodat dat al klaar ligt om mee terug naar NL te gaan ;)

Dat weet ik hoor. We rijden al 25jr western en in het begin kwam alles uit USA. Mn merrie komt ook uit Texas.

PU gehad, maar door verandering van grijs kenteken voor part werd dat een probleem.

Het was ook als grapje, want ik zoek geen paard en hoef niet in Amerika te zoeken, maar anders weten we de weg.

Heel veel is prima aan te komen als je de wegen een beetje kent. Snoep en lekkers zou ik niet doen, want ik zou mega gefrustreerd zijn als het op is en je niet even nieuwe kan halen.

Dus gewoon lekker shoppen en daar pas meenemen waar je zin in hebt. Een extra koffer bijv :)