Decathlon.. wat koop jij er?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Re: Decathlon.. wat koop jij er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:46

Ik ben erg benieuwd of jullie ervaring hebben met de hardloopschoenen. Welke zouden jullie aanraden? Of juist niet? :))

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:48

Ik heb zojuist een paardrijbroek daar gekocht, en ben zeeer tevreden! Zit een stuk lekkerder in mijn zadel ook.
Verder moet ik nog een beetje uitvogelen wat daar een beetje leuk is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:05

Ik zweer bij de paardrijhandschoenen van de Decathlon, echt fijn.

En verder hadden wij al onze wandelspullen voor een vakantie in de jungle daar vandaan. Hele fijne wandelschoenen, sokken en super luchtige shirts en broeken.
Ik vind het echt een fijne winkel met goede spullen voor weinig geld.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 08:55

Denise_Storm schreef:
Ik ben erg benieuwd of jullie ervaring hebben met de hardloopschoenen. Welke zouden jullie aanraden? Of juist niet? :))

Ze hebben verschillende types: korte afstand, lange afstand en trail. Welk type je nodig hebt is afhankelijk van de ondergrond waar je loopt, de afstand en je looptechniek. Ik ken namelijk iemand die een marathon liep op de korte afstand schoenen ;)

De duurdere schoenen zijn goed vergelijkbaar met asics qua kwaliteit, alleen zou de zool sneller slijten en is het voetbed anders. Laat je ook vooral adviseren in de winkel. Ik vind/vond ze zeker een aanrader! Ik loop nu alleen niet meer :')

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 09:01

Mijn ervaring met hardloop schoenen is dat als je serieus afstanden wilt gaan lopen, dat je een goede schoen laat aanmeten en niet iets lekker zittend koopt bij Decathlon.
Puur om blessures te voorkomen.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 09:12

tylando schreef:
Mijn ervaring met hardloop schoenen is dat als je serieus afstanden wilt gaan lopen, dat je een goede schoen laat aanmeten en niet iets lekker zittend koopt bij Decathlon.
Puur om blessures te voorkomen.

Dat ben ik niet met je eens. Ik ken een heel aantal mensen die er marathons op lopen. Ook bij halve marathons (en natuurlijk kortere afstanden) zie je vaak Kalenji schoenen. Het is natuurlijk wel belangrijk dat de schoenen goed bij je voeten en manier van lopen passen, maar daarom adviseer ik ook om iemand in de winkel mee te laten kijken. Dat de prijs zo laag is, betekent echt niet dat het geen kwaliteit is ;)

Ik heb eens asics laten aanmeten en dat ging niet heel anders dan toen ik bij decathlon hardloop schoenen kocht.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 09:15

Zeg niet dat t geen kwaliteit is, maar mijn ervaring is goede schoenen laten aanmeten en dan bedoel ik niet door een medewerker van Decathlon.
Maar dat moet ieder voor zich weten.
Dit is puur mijn mening. +:)+

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 09:27

Het is om te beginnen. Opbouwen van niks (ooit wel 5 km gelopen), maar geen plannen voor marathons en lange afstanden. Echt ok mijn conditie weer beter te krijgen. Loop vooral op verharde paden, dat is dus wel iets om rekening mee te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 09:33

Ik ben sinds kort ook om :))
Ik koop er paardrijleggings (€20 voor een suuuuperfijne legging), sportshirtjes (waar vind je die tegenwoordig nog voor €3,99?) en heb er laatst wat wandelbroeken besteld voor de lange wandelingen die we op vakantie willen maken. Die broeken zitten echt heerlijk en je bent voor €20 tot €30 klaar. Heerlijke winkel :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:23

Het punt met de hardloopschoenen van de decathlon is dat ze weinig gelvering hebben.
Ik ben heel blessure gevoelig en loop zo'n 30 km per week.
De schoenen van de decathlon waren voor mij een no go, ik heb veel liever een paar van asics.

Alle andere sportkleding van de decathlon is super!

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:55

Ik ga zo bij Best naar binnen, ben heel benieuwd! Ff wat spulletjes voor de paarden kijken. Wilde toch naar de ikea dus dan kan er wel een extra stop bij :)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:43

Ik heb er nu een legging gehaald en ben om, super fijn spul. Ook heb ik er een paar bruine rijlaarzen gehaald en ook die zijn echt top, zien er netjes uit en rijden super fijn.

En die goedkope rijbroeken zitten zoveel beter dan mijn dure en gaan tot nu toe langer mee :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:51

Ik wilde alles in nederland kopen maar blijkt dat hij hier nu in zweden ook zit :+ dus binnenkort kan ik lekker mee kletsen haha ik zoek fijne training leggings en shirts

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:11

Nienkje_H schreef:
Linkje naar de warme - extra warme shirts: https://www.decathlon.nl/p/ski-baselaye ... 08&c=GRIJS

Oh ik heb deze ook en ze zijn geweldig! Ik werk zelf in de koeling (1-2°c) en ik draag deze altijd! Ik heb ze nu 3 jaar en ze blijven goed!

Denise_Storm schreef:

Ik heb samen met mijn vriend loopschoenen gekocht daar, we hadden bewust die van 20 euro gekocht omdat ik zoiets had van, we kunnen wel dure kopen maar als we ze nooit gebruiken is het weggegooid geld. Ik ben geen regelmatige loper (gemiddeld 1x per week) maar ik ben er nog altijd blij mee!

Verder heb ik er veel campingspullen gekocht, tenten matjes slaapzakken gasvuur pannetjes. Ik heb er ook dekens gekocht stal/winter/fleece/vliegen dekens, beenbeschermers. Ook joggingbroeken en jassen. Allemaal goede prijs/kwaliteit. Het enige wat ik er iets minder vond waren de rijbroeken. 10 jaar geleden 2 gekocht die super zaten maar de laatste die ik kocht was echt verschrikkelijk :+

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:12

Ik heb daar ons kinderfietsstoeltje voor achterop weg :D

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:36

Oeps... ik ging alleen even snuffelen.. 3 halsters, 2 poetssetjes, 3 rijbroeken (2kids en 1 volwassenen) en een rij polo voor mijn zusje. Alles bij elkaar net iets meer dan 70 euro :D

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:01

Melissa1996 schreef:
Oeps... ik ging alleen even snuffelen.. 3 halsters, 2 poetssetjes, 3 rijbroeken (2kids en 1 volwassenen) en een rij polo voor mijn zusje. Alles bij elkaar net iets meer dan 70 euro :D

Het kan ook erger ik ben vrijdag gaan kijken voor die rijleggingen en na wat rondgesnuffel was ik 300 euro lichter :=

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:03

Ik moet er eigenlijk ook es naar toe en roep het al weken. Denk al wel 2 jaar. Ik zoek voor mijn tent wat daar ook weg komt een binnentent. Alleen ze zijn er vaker niet dan wel dus ik loop ze altijd mis xD

Deze tent heb ik: http://tente.quechua.com/upload/mod_pro ... visuel.jpg

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:50

Ik heb er oa een cap gekocht, zit heerlijk, veel beter dan mijn dure Cashel cap. En de slippers van de decathlon ook super, helaas hebben ze dat model niet meer.

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:09

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:18

Rijleggings!! Heerlijke dingen!!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 21:20

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:25

Ik ga er deze week voor het eerst heen. Mijn ruin heeft afgelopen maandag zijn hoofdstel kapot getrokken en zag daar een leuke hoofdstel voor weinig geld. Ook heb ik een nieuwe witte rijbroek nodig omdat ik aanstaande zondag een onderlinge wedstrijd rijd met mijn ruin. De rijbroek kost 20 euro. Ik ken mezelf ik kom met meer paarden dingen terug, denk aan staart en manen spray ,shampoo en nog een leuke shirtje voor mijn wedstrijdje op zondag.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:44

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:55

Ik heb de gok genomen en net een hele bestelling geplaatst. Hardloopschoenen, kort broekje, lange broek, shirtjes, sokken en een jasje. Shirtjes en jasje kan ik ook voor het paardrijden gebruiken. Vanaf 6 juni geen excuus meer om niet te hardlopen... :=