Zadels met brede boom én brede kamer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 09:25

ramasso schreef:
Ik kom ook binnenvallen. Ik heb hetzelfde probleem. inmiddels in een korte tijd 3 zadels versleten, waarvan 2 op maat gemaakt. Mijn merrie heeft ook boommaat 34/35 en extreem brede schouders en schoft. Ben jij inmiddels al verder gekomen 2005?

Nee :(. Ik kom steeds terug bij mijn oude zadel, alleen die is te krap en kan echt niet breder meer. Custom liep hij even goed onder maar die zijn voor de langere termijn allemaal te krap in kamer en te lang. Haflinger zadels zijn weer te recht in de boom . Zadelmakers hier willen ook niks bestellen want als het niet past verkopen ze het niet. Er zijn wel opties, maar gewoon niet op voorraad hier blijkbaar. Advies was dat ik maar tweedehands moest zoeken.
Fryso is veel te zwaar achter in de kussens helaas.

dianaw33

Re: Zadels met brede boom én brede kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:28

... En heeft iemand foto's van die speciale Passier aan de onderkant misschien?

ramasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:52

2005 schreef:
ramasso schreef:
Ik kom ook binnenvallen. Ik heb hetzelfde probleem. inmiddels in een korte tijd 3 zadels versleten, waarvan 2 op maat gemaakt. Mijn merrie heeft ook boommaat 34/35 en extreem brede schouders en schoft. Ben jij inmiddels al verder gekomen 2005?

Nee :(. Ik kom steeds terug bij mijn oude zadel, alleen die is te krap en kan echt niet breder meer. Custom liep hij even goed onder maar die zijn voor de langere termijn allemaal te krap in kamer en te lang. Haflinger zadels zijn weer te recht in de boom . Zadelmakers hier willen ook niks bestellen want als het niet past verkopen ze het niet. Er zijn wel opties, maar gewoon niet op voorraad hier blijkbaar. Advies was dat ik maar tweedehands moest zoeken.
Fryso is veel te zwaar achter in de kussens helaas.

Jeetje echt balen. |( Het is echt vervelend dat ze deze maat zadels niet op voorraad hebben. Het is financieel zeker geen grapje om er steeds een te moeten bestellen. Ik ga ook op zoek en hou je op de hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:00

Prestige of ninon schutte al geprobeerd?

ramasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:05

Charizard schreef:
Prestige of ninon schutte al geprobeerd?

Ja, beide geen optie. Te krap in de kamer
Laatst bijgewerkt door ramasso op 28-04-18 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:06

Massimo al geprobeerd?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:10

Heb je de zadelmaker die ik noemde gevraagd? Als het goed is heeft die een zadel liggen in wat jij zoekt. Dan zou je dus eerst kunnen kijken, voelen en passen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:25

Waar woon je? Je mag gerust eens mijn skyways passen en proberen. Heb een wijde en een extra wijde. Beiden op paarden met brede schoft en rondgeribt. Hebben veel ruimte over bij de schoft aan de zijkant in tegenstelling tot de meeste andere zadels, oa kent en masters. Daarnaast korte kussen, en de extra wijde heeft vrij platte kussens.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:27

Afbeelding

Afbeelding

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 10:41

zorro schreef:
Heb je de zadelmaker die ik noemde gevraagd? Als het goed is heeft die een zadel liggen in wat jij zoekt. Dan zou je dus eerst kunnen kijken, voelen en passen.

Ja, zij kwam niet in mijn regio :(. Zag net dat ze wel andere zadelmakers had doorgegeven als optie.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 10:42

MyChoice schreef:
Waar woon je? Je mag gerust eens mijn skyways passen en proberen. Heb een wijde en een extra wijde. Beiden op paarden met brede schoft en rondgeribt. Hebben veel ruimte over bij de schoft aan de zijkant in tegenstelling tot de meeste andere zadels, oa kent en masters. Daarnaast korte kussen, en de extra wijde heeft vrij platte kussens.

Omgeving Utrecht. Skyway was van Countrymill toch of niet?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:11

Voor mijn enorm ronde paard had ik een Kentaur Medea II met een zeer brede boom en kamer, was het enige zadel dat haar pastte. Wellicht is dat nog het proberen waard?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 11:13

Kentaur past niet, tenminste niet wat zadelmakers meenemen. Ze komen altijd met 'we hebben heel veel' en als ze er zijn wordt dat altijd teruggebracht tot we kunnen er misschien één proberen....
Fairfax ga ik nog een keer proberen, officieel te lang, maar eens kijken of daar nog iets aan veranderd kan worden qua kussens.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:15

Balen zeg! Hopelijk vind je snel wat passends :) .

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:56

Ik woon in Maarn, dus in de buurt. Is een merk van countrymill inderdaad!

bluediamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:51

Ik heb sinds kort een Ideal Suzannah met een tinkerboom.
Dus een u-vorm ipv een v-vorm.
Misschien is dat wat.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:23

Zaldi levert overigens tot en met boommaat 36 met kussenkanaal naar wens, en die kun je dan nog verder laten verbreden, ik rij zelf met een originele maat 36 op mijn tankje.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:39

Fairfax! In Engeland gemaakt, wolgevuld en verwisselbaar kopijzer; gaan van NM tot XXW en hebben een brede kamer.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:53

Vriendin van mij had ook een heel breed kussenkaal nodig en kwam uiteindelijk uit op een schleese zadel via Polane.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 00:23

MarianneW schreef:
Anatomica? Mijn octant heeft echt een heel breed kanaal. Op mijn brede fries ligt een maat 5, maar er bestaat ook een maat 6

Ik heb ook goede ervaringen met Anatomica op Shires. Ik ben bij een fokker geweest die al haar Shires met een Fit 4 reed.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 23:07

Het bestaat wel degelijk hoor! Maar ik denk dan wel dat je echt voor maatwerk moet gaan, waar dus de boom aan de hand van de rug van jouw paard wordt gemaakt en daaraan het zadel wordt opgebouwd. Ik heb je een PB gestuurd omdat ik er 1 te koop heb met zeer brede kamer. Omdat het misschien voor anderen ook interessante informatie kan zijn plaats ik het ook nog even hier. Dit is een Crown (Ideal) Suzannah "personalized" met wijde kamer:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ramasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:03

En 2005 ben jij al verder met je zoektocht? Ik ben heel benieuwd.zelf heb ik een Passier ABS geprobeerd, dat was helaas geen succes. Te smal bij de schouder/schoft. Binnenkort ga ik een WOW proberen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:05

Sella? Ik had ook een massimo maar vond die zelf nauwer. Meer een A vorm. Sella ervaar ik als meer een omgekeerde U vorm en sluit veel mooier aan bij mijn paard.

Ereste

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:12

Ik heb zelf een Balance-zadel. Een Engels merk. Niet zo goedkoop wel (ik heb het gelukkig 2e hands kunnen kopen).
Ze hebben een heel interessante filosofie, waarbij ze net veel aandacht aan voldoende schoudervrijheid schenken, waardoor de zadels echt héél breed zijn. Je kan meer te weten komen op hun website: http://www.balanceinternational.com/
Mijn paard heeft zelf een heel korte en erg brede rug en het past hem perfect. Ik heb ook eerst een aantal andere zadels versleten.
Voor sommige mensen geeft het wel discomfort in de lies-streek, net omdat het zo'n hele brede boom heeft, maar ik heb er nooit last van gehad.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:24

Hij staat ook in de OP: wow met wol. Stel je kan er eentje tweedehands op de kop tikken, dan zou je hem voor ~dezelfde prijs wel weer kunnen verkopen mocht het niet passen en dan enkel wollen kussens bijbestellen. Dan ben je denk ik het goedkoopste uit. Wel GOED laten adviseren wat jouw paard nodig hebt qua headplate e.d.

Ik heb zelf een wow met luchtkussens erop met extra breedkussenkanaal. Iets wat ik met een niet-wow in ieder geval niet zou kunnen bereiken, wel bereikt met wow. Dus voor ons nog steeds de beste oplossing. Past zeker een hand tussen, net als hierboven. Stuur vooral een pbtje als je meer wilt weten of wilt weten welke zadelpasser ik heb :)