Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Change3x schreef:Busse een onbekend merk? Ze zijn in DL heel groot maar ook in Nederland zeker niet klein.
Ik heb een aantal maanden geleden een nieuw Busse dressuurzadel aangeschaft, hele fijne kwaliteit hoor! Echt niet slechter dan ‘A-merken’.
Dit zijn de adviesprijzen van Busse zelf, voor nieuwe zadels. Ik heb de Bozen.
http://www.busse-reitsport.de/nl/produkte.php?WGR=BD
TS, ik vind je prijs heel redelijk! Je zou er nog €850 of €900 van kunnen maken, dat schrikt wat minder af dan €1000. Ook raad ik aan om foto’s te maken met een echte camera (niet je telefoon) en de foto’s te maken in een aantrekkelijke omgeving, het is heel raar maar dat trekt mensen wel aan.
eva1969 schreef:Ik heb mijn niet aan de straatstenen te slijten maar zgan dressuurzadel destijds naar België gebracht naar Het Ruyterhuys te Gistel. Zij hadden toen een behoorlijk verloop in zadels en verwachtten ook een prijs te krijgen die behoorlijk hoger lag dan ik er hier voor gehad zou hebben. Na een maand of 2 was mijn zadel verkocht en kreeg ik het bedrag overgemaakt - hun provisie. Ik zou het zo weer doen. Keurig afgehandeld. Ik moest er even voor rijden (ruim 2 uur enkele reis) maar het was het wel waard. Dit was 4 jaar geleden dus je zou even moeten googlen of ze dit überhaupt nog doen.
bruintje123 schreef:Die heb ik anders een paar jaar terug ook voor 500 gekocht in bijna nieuwstaat.
En die verkoper had het ook al 8 maanden te koop staan.
Laurievc schreef:eva1969 schreef:Ik heb mijn niet aan de straatstenen te slijten maar zgan dressuurzadel destijds naar België gebracht naar Het Ruyterhuys te Gistel. Zij hadden toen een behoorlijk verloop in zadels en verwachtten ook een prijs te krijgen die behoorlijk hoger lag dan ik er hier voor gehad zou hebben. Na een maand of 2 was mijn zadel verkocht en kreeg ik het bedrag overgemaakt - hun provisie. Ik zou het zo weer doen. Keurig afgehandeld. Ik moest er even voor rijden (ruim 2 uur enkele reis) maar het was het wel waard. Dit was 4 jaar geleden dus je zou even moeten googlen of ze dit überhaupt nog doen.
Dit doen ze nog. Hun winkel is nu zelfs toe om zich te kunnen richten op enkel zadels
Alane schreef:bruintje123 schreef:Die heb ik anders een paar jaar terug ook voor 500 gekocht in bijna nieuwstaat.
En die verkoper had het ook al 8 maanden te koop staan.
hebben wij ook, maar tegenwoordig ligt de prijs voor 2e hands weer een stuk hoger.
En ja je kunt betere merken kopen voor dat geld, maar als deze perfect passen op het paard en onder de ruiter.
@TS: op ebay kun je zoeken op het merk en type en dan terug kijken voor welke bedragen die zadels verkocht zijn. en anders op de Duitse ebay, of het haalbaar is het zadel ook daar aan te bieden
Keell94 schreef:heb je al een nieuw zadel?
vaak nemen zadelpassers ook zadels in en krijg je zo dus een korting op je nieuwe zadel
vind een zadel altijd een moeilijk iets, moet goed passen op je paard en elk paard is weer anders gebouwd.
2e hands een zadel aanschaffen vind ik daarom best een risico omdat je nooit weet of het wel goed past, tenzij je op locatie kunt passen natuurlijk