Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:57

Busse een onbekend merk? Ze zijn in DL heel groot maar ook in Nederland zeker niet klein.
Ik heb een aantal maanden geleden een nieuw Busse dressuurzadel aangeschaft, hele fijne kwaliteit hoor! Echt niet slechter dan ‘A-merken’.

Dit zijn de adviesprijzen van Busse zelf, voor nieuwe zadels. Ik heb de Bozen.
http://www.busse-reitsport.de/nl/produkte.php?WGR=BD

TS, ik vind je prijs heel redelijk! Je zou er nog €850 of €900 van kunnen maken, dat schrikt wat minder af dan €1000. Ook raad ik aan om foto’s te maken met een echte camera (niet je telefoon) en de foto’s te maken in een aantrekkelijke omgeving, het is heel raar maar dat trekt mensen wel aan.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 10:15

Change3x schreef:
Busse een onbekend merk? Ze zijn in DL heel groot maar ook in Nederland zeker niet klein.
Ik heb een aantal maanden geleden een nieuw Busse dressuurzadel aangeschaft, hele fijne kwaliteit hoor! Echt niet slechter dan ‘A-merken’.

Dit zijn de adviesprijzen van Busse zelf, voor nieuwe zadels. Ik heb de Bozen.
http://www.busse-reitsport.de/nl/produkte.php?WGR=BD

TS, ik vind je prijs heel redelijk! Je zou er nog €850 of €900 van kunnen maken, dat schrikt wat minder af dan €1000. Ook raad ik aan om foto’s te maken met een echte camera (niet je telefoon) en de foto’s te maken in een aantrekkelijke omgeving, het is heel raar maar dat trekt mensen wel aan.

Ik heb inderdaad dezelfde ervaring met Busse :) intussen staat de prijs al een paar dagen op 800. Krijg al iets meer reacties dan voorheen :D

Foto's met een echte camera gaan hem helaas niet worden, die heb ik namelijk niet :=

Balou_k

Re: Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:17

Mijn zadels heb ik beide binnen een week verkocht. Duidelijke foto's, ook van bovenaf, onder de flappen, van de riemen etc.
Met de prijs zat ik tussen de laagste en hoogste vraag van vergelijkbare zadels. :)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:29

Kan je het zadel niet op Duitse marktplaatsen aanbieden?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:31

Ik heb mijn niet aan de straatstenen te slijten maar zgan dressuurzadel destijds naar België gebracht naar Het Ruyterhuys te Gistel. Zij hadden toen een behoorlijk verloop in zadels en verwachtten ook een prijs te krijgen die behoorlijk hoger lag dan ik er hier voor gehad zou hebben. Na een maand of 2 was mijn zadel verkocht en kreeg ik het bedrag overgemaakt - hun provisie. Ik zou het zo weer doen. Keurig afgehandeld. Ik moest er even voor rijden (ruim 2 uur enkele reis) maar het was het wel waard. Dit was 4 jaar geleden dus je zou even moeten googlen of ze dit überhaupt nog doen.
Laatst bijgewerkt door eva1969 op 27-02-18 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:37

Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor 1000 euro geen 1 ,2e hands zadel koop.Ik koop dan idd liever een goedkoper nieuw zadel.
Wel heb ik ooit een 2ehands daaleman zadel gekocht voor 500 euro het was een jaar oud.Ze moest er snel vanaf.Ik heb dat door een goede zadel maker aan laten passen aan mijn paard koste ook nog ruim 200 euro.Maar goed voor 700 euro had ik een goed passend zadel.
Dat zijn nog leuke prijzen.

Ik kende het hele merk Busse niet terwijl ik toch altijd tussen de zadel neus,dat zal toch ook in je nadeel spelen denk ik.

Die in Gistel doen dat nog steeds ,ben er pas las gekomen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:45

Zoveel mensen zoveel wensen, ik zou eerder voor een echt goed tweedehands zadel gaan dan een goedkoper nieuw zadel :) voor iedereen is er wel iets op de markt, feit is dat er veel goede zadels worden aangeboden voor minder geld, succes met de verkoop!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:51

Ik heb maanden een mooie lederen Knight Rider Admiral te koop gehad, na een maand of 8 is hij bij iemand op proef gegaan en die dame heeft hem dan uiteindelijk ook gekocht. Nieuwprijs van dat zadel lag ook rond de €1500 en had hem te koop voor €750. Hij is uiteindelijk voor €500 weggegaan. Ik heb na een maand of zes de prijs zelf naar beneden gehaald. De markt is er inderdaad zo verzadigd van dat de duurdere zadels ofwel heel lang te koop zijn ofwel gewoon niet verkocht geraken. Ik denk ook dat je vraagprijs te hoog is...

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:54

eva1969 schreef:
Ik heb mijn niet aan de straatstenen te slijten maar zgan dressuurzadel destijds naar België gebracht naar Het Ruyterhuys te Gistel. Zij hadden toen een behoorlijk verloop in zadels en verwachtten ook een prijs te krijgen die behoorlijk hoger lag dan ik er hier voor gehad zou hebben. Na een maand of 2 was mijn zadel verkocht en kreeg ik het bedrag overgemaakt - hun provisie. Ik zou het zo weer doen. Keurig afgehandeld. Ik moest er even voor rijden (ruim 2 uur enkele reis) maar het was het wel waard. Dit was 4 jaar geleden dus je zou even moeten googlen of ze dit überhaupt nog doen.

Dit doen ze nog. Hun winkel is nu zelfs toe om zich te kunnen richten op enkel zadels :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:34

Laurievc schreef:
Dit doen ze nog. Hun winkel is nu zelfs toe om zich te kunnen richten op enkel zadels :)

Ah top, nou wat mij betreft een aanrader!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:46

Busse is inderdaad niet zo'n heel bekend merk, maar of de markt verzadigd is? Ik weet niet, had een Kentaur, verkocht voor 900,- (kaal) en nieuw gekocht voor 1.000,- incl beugelriemen en singel (en was absoluut geen nieuw zadel bij verkoop!), wel een bruine, wellicht dat dat uit maakt. Zwart is natuurlijk ook zooo 2017, haha.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:05

bruintje123 schreef:
Die heb ik anders een paar jaar terug ook voor 500 gekocht in bijna nieuwstaat.
En die verkoper had het ook al 8 maanden te koop staan.

hebben wij ook, maar tegenwoordig ligt de prijs voor 2e hands weer een stuk hoger.

En ja je kunt betere merken kopen voor dat geld, maar als deze perfect passen op het paard en onder de ruiter.

@TS: op ebay kun je zoeken op het merk en type en dan terug kijken voor welke bedragen die zadels verkocht zijn. en anders op de Duitse ebay, of het haalbaar is het zadel ook daar aan te bieden

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:02

Laurievc schreef:
eva1969 schreef:

Is dat zo?Een maand of 6 terug was hij nog open,stond er vol zadels.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:03

beatje schreef:
Laurievc schreef:

Is dat zo?Een maand of 6 terug was hij nog open,stond er vol zadels.

Ja :) 3 maart is hun laatste dag

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:12

Alane schreef:
bruintje123 schreef:
Die heb ik anders een paar jaar terug ook voor 500 gekocht in bijna nieuwstaat.
En die verkoper had het ook al 8 maanden te koop staan.

hebben wij ook, maar tegenwoordig ligt de prijs voor 2e hands weer een stuk hoger.

En ja je kunt betere merken kopen voor dat geld, maar als deze perfect passen op het paard en onder de ruiter.

@TS: op ebay kun je zoeken op het merk en type en dan terug kijken voor welke bedragen die zadels verkocht zijn. en anders op de Duitse ebay, of het haalbaar is het zadel ook daar aan te bieden

Is dat zo of hopen mensen dat?
Gezien ik regelmatig lees dat mensen hun zadel niet kwijt raken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:15

mijn inziens zijn de prijzen juist gezakt voor 2e hands.
Custom, fairfax e.d. zijn immens populair geworden, en die nemen geen inruil aan... waardoor mensen allemaal snel van hun andere merken af willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:26

Toen Busse het Anky-zadel ging produceren, was het niet aan te slepen...
Maar niemand wist dat het ekte merk Busse was..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:16

Busse is zelf geen zadelmaker maar net als hkm en hh gewoon een rebrand partij. Fryso ook, maar fryso past zelf aan.
De max prijs voor tweedehandsligt op 750-850. Dan moet het een nieuwstaat zadel zijn met bon en garantie. Anders is zelf nieuw kopen handiger. Mijn paard is nu 14.5 en zolang ze de z aankan blijft ze, maar een zadel van 2000 komt er niet meer. Ik heb overigens een fryso van 750. Mocht er ooit weer een groen paard komen dan overweg ik een nieuw zadel van max 1800. Zeker omdat mijn paard in de 12 rijjaren er wel 6 gehad heeft. Dus na 2-3 jaar mag je altijd weer een ander zadel kopen is mijn ervaring.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:03

Heb je hem nog? Het Ruyterhuus plaatste vandaag ook een Busse zadel op hun fb

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:13

Ik dacht altijd dat Busse ze nieuw voor 600-700 euro verkocht.
Het is een merk met een low-budget imago.

De markt voor tweedehands zadel is slecht. Is al een aantal jaren zo en trekt wellicht een beetje aan, vergeet een hoge opbrengst maar.
Ik snap dat ook wel: een tweedehands zadel moet toch maar weer nét passen bij zowel paard als ruiter. Je kunt niet ruilen of je geld terug krijgen als het na een week of wat toch niet goed is. Vaak is er nog een zadelmaker bij nodig en dan wordt het alsnog gewoon weer duur.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:26

Het is qua kwaliteit gewoon A merk. Heb er zelf eentje gehad, nog steeds spijt dat ik die verkocht heb.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 14:42

poes schreef:
Heb je hem nog? Het Ruyterhuus plaatste vandaag ook een Busse zadel op hun fb

Helaas heb ik hem nog. Een aantal boden hier er daar gekregen maar nog niet genoeg om hem weg te doen.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:06

Ik verkoop wekelijks zadels, het hangt heel erg van de prijs af of je snel verkoopt. Tot 500 euro gaat razendsnel, daarboven moet je er soms wel een paar maanden voor uittrekken afhankelijk van de gewildheid van het merk en model. En verder heel veel (dagelijks) spammen in de verkoopgroepen, 1 x een advertentietje plaatsen is niet genoeg.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:27

heb je al een nieuw zadel?
vaak nemen zadelpassers ook zadels in en krijg je zo dus een korting op je nieuwe zadel

vind een zadel altijd een moeilijk iets, moet goed passen op je paard en elk paard is weer anders gebouwd.
2e hands een zadel aanschaffen vind ik daarom best een risico omdat je nooit weet of het wel goed past, tenzij je op locatie kunt passen natuurlijk

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 15:37

Keell94 schreef:
heb je al een nieuw zadel?
vaak nemen zadelpassers ook zadels in en krijg je zo dus een korting op je nieuwe zadel

vind een zadel altijd een moeilijk iets, moet goed passen op je paard en elk paard is weer anders gebouwd.
2e hands een zadel aanschaffen vind ik daarom best een risico omdat je nooit weet of het wel goed past, tenzij je op locatie kunt passen natuurlijk

Heb momenteel een tijdelijk zadel. Een nieuwe wil ik echt nog even mee wachten :)