Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:29

singasong schreef:
__elise__ schreef:
Hoi TS,
Ik lees net jouw topic. Ik woon in Ingen en heb misschien nog wel wat dekens liggen die wat voor jou kunnen zijn. Ik heb in ieder geval twee Nika-dekens liggen die je mag passen in maat 195. Verder heb ik nog wat onderdekens liggen en winterdekens in andere merken, allemaal maat 195.
Welke maat heeft jouw haf?


Wat lief aangeboden!

Bovenlengte heb ik gemeten op 125 en onderlengte op 197 dus ik weet niet zo goed welke maat ik moet nemen.


Je mag van mij een 195 proberen om even te testen. Stuur me maar een pb-tje als je interesse hebt.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:55

Citaat:
Welke horseware deken is dat precies? Zou ik een foto van jouw Haf met deken mogen zien?


Afbeelding
Zo’n deken. Zal donderdag een foto maken van Mazzel met deken.

Maris
Berichten: 15927
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:58

Horseware dekens liggen vaak wat hoger op de hals waardoor ze ( denk ik ) beter passen bij paarden met een brede boeg ( omdat de deken-opening dan meer om de hals heen ligt als om de boeg zelf ).
Of ???

Koper

Berichten: 30474
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:01

Voor mijn IJslander met ambachtelijke bouw (type picknicktafel) heb ik van alles geprobeerd. Best passende kant-en-klare deken is Weatherbeeta Freestyle. Nika is bij de hals wat krap maar kan voor nood. Amigo Bravo kan ook, zo lang ik de bovenste sluiting open laat. En hij heeft een Bucas big neck met stay dry voering. De voering trekt iets op zijn ene heup maar is wel superhandig voor op een nat paard. Alleen paste zijn hals er niet in dus ik heb de voorkant moeten verknutselen.

Absoluut drama was HH. Veel te smal, kon niet eens dicht.

Andere merken heb ik niet geprobeerd. Zijn broer met vergelijkbare bouw heeft een Rhino wug, alleen vind ik die aardig krap zitten bij de hals.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 13:17

Allemaal erg bedankt voor de reacties!

Mando

Berichten: 15749
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:29

Ik heb ook de shire dekens.
Je kán ze ook bestellen bij equimatch