Vegan tuig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 16:55

Mara2000 schreef:
Mara2000 schreef:
Nu vraagt TS toch meerdere malen heel specifiek om hier geen discussietopic van te maken.
Is het echt zo moeilijk om dit te respecteren?

Blijkbaar is dat vreselijk moeilijk |( :P

_San87_ schreef:
Ik vind het eigenlijk wel een interessante discussie. Apart topic, anyone?

Dat zou ik leuk vinden. Het is niet dat ik niet wil deelnemen aan zulke discussies, maar nu moet ik gaan zoeken naar de antwoorden op mijn vraag tussen al de andere berichten, en da's niet zo leuk...

Tekna lees ik hier bvb, kende ik nog niet!

Mizora schreef:
Verder discussieren is mogelijk in het volgende topic:
[NM] Vegan tuig - discussietopic

Super, bedankt! Ik zal er zeker een kijkje gaan nemen ook :o

Ilsey

Re: Vegan tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 17:07

Ik kan in dat discussietopic nog niet posten omdat ik nog niet voldoende in andere topics gepost heb, dus mijn bijdrage daar zal voor de toekomst zijn :+

Alvast bedankt voor degenen die wel tips hebben gegeven ivm merken, er zijn er enkele bij die ik nog niet kende en ik aan het lijstje om te bekijken kan toevoegen!

Ik las hier over het Nylon Harry's Horse halsterhoofdstel, dat is een hele interessante! Spijtig genoeg zie ik dat het precies enkel met bit gaat, verdorie 8)7 misschien moet ik ze eens een mailtje sturen met de vraag of ze een nylon sidepull willen maken, hen even op ideeën brengen, hihi :)*

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:10

Kaka schreef:
Hier staan ook de nodige opties genoemd: https://theveganequine.weebly.com/

Dankjewel, goeie website! Staan ook een aantal hoofdstellen op die er 'normaal' uitzien! Ik had al een aantal zadelmerken die je kunststof kunt kopen, maar hoofdstellen is ook handig.

Wat ik zelf ook heel moeilijk vind is kleren! Caps, rijbroeken, handschoenen,.. zit vaak ook leer in verwerkt -O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:13

Er is vrij veel vegan spul te krijgen tegenwoordig, hoewel ik niet weet hoe het zit met bijvoorbeeld de lijm.

Het nurtural hoofdstel is er in biothane, aan zadels is er het een en ander te krijgen (wintec, tekna, barefoot, ghost). En als je interesse hebt in iets van een merk wat toch al wel opties bied wil een mailtje soms ook echt wel helpen ;)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 17:17

Laulitz schreef:
Kaka schreef:
Hier staan ook de nodige opties genoemd: https://theveganequine.weebly.com/

Dankjewel, goeie website! Staan ook een aantal hoofdstellen op die er 'normaal' uitzien! Ik had al een aantal zadelmerken die je kunststof kunt kopen, maar hoofdstellen is ook handig.

Wat ik zelf ook heel moeilijk vind is kleren! Caps, rijbroeken, handschoenen,.. zit vaak ook leer in verwerkt -O-

Die website is inderdaad handig! Cap heb ik vlug een goedkope gekocht zonder leder, maar voor een duurdere betere zal het inderdaad nog een zoektocht worden, de riempjes ed zijn vaak leder inderdaad.

Azmay schreef:
Er is vrij veel vegan spul te krijgen tegenwoordig, hoewel ik niet weet hoe het zit met bijvoorbeeld de lijm.

Het nurtural hoofdstel is er in biothane, aan zadels is er het een en ander te krijgen (wintec, tekna, barefoot, ghost). En als je interesse hebt in iets van een merk wat toch al wel opties bied wil een mailtje soms ook echt wel helpen ;)

Hoofdstellen is toch een moeilijkere. Misschien dat een mailtje inderdaad niet slecht zou zijn naar dergelijke merken. De nurtural is er ook in Nylon. Maar ik ben echt op zoek naar iets met een brede neusriem, iets dat zo zacht mogelijk inwerkt. liefst een sidepull. En dat blijkt nog wel erg moeilijk te vinden! Als ik het niet vind doe ik gewoon verder met het kaptoom dat ik heb hoor. Maar vind het wel een iets lomp ogend ding, dus het zou fijn zijn om een nylon hoofdstel te vinden met brede neusriem en breed achter de oren en liefst ook zacht onderlegd. Ik heb het helemaal voor ogen wat ik wil hihi, maar het bestaat precies niet |(

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:31

romyamb schreef:
Als je gewoon tweedehands leer koopt is er toch geen probleem? het dier is toch al geslacht en dan kan het maar beter gebruikt worden.

Hier zat ik ook aan te denken. Hierbij hoeft er geen productieproces meer aan vooraf te gaan. Je hebt dan alleen nog het waarschijnlijk gemotoriseerde vervoer van de vorige eigenaar naar jezelf, maar dat heb je ook als je een nieuw product aanschaft.

Ben zelf fan van het opnieuw gebruiken van materiaal wat er al is. Heb bijv een leren hoofdstelletje wat zeker al 20 jaar oud is omdat de vorige eigenaar het zo goed onderhouden heeft, en als ik dat ook doe, kan het ook nog jaren mee

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 17:37

Ik koop ook erg veel tweedehands. Van kledij tot meubels enzo. Maar ik koop persoonlijk liever een tweedehands kunststof iets, dan iets van leder. Ik heb dat lang gedaan, wel nog tweedehands leder gekocht, maar het feit dat dat dood dier is vind ik toch een beetje te naar. Met wol heb ik dat niet, dat koop ik zelf ook nog wel tweedehands hoor, wollen truien ofzo.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:43

ik ben zelf Ovo-vegetarisch dus ben wel iets soepeler, tweedehands leer vind ik alleen maar goed aangezien ik het zieliger vind als het niet gebruikt word.
Maar stel ik zou een helemaal opmaat gemaakt nieuw zadel nodig hebben zou ik het wel lastig vinden aangezien er dan 'speciaal voor mij' een koetje zn huid wordt gebruikt.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:56

Ilsey schreef:
Ik koop ook erg veel tweedehands. Van kledij tot meubels enzo. Maar ik koop persoonlijk liever een tweedehands kunststof iets, dan iets van leder. Ik heb dat lang gedaan, wel nog tweedehands leder gekocht, maar het feit dat dat dood dier is vind ik toch een beetje te naar. Met wol heb ik dat niet, dat koop ik zelf ook nog wel tweedehands hoor, wollen truien ofzo.

Ik snap het, en het hoeft natuurlijk niet persé van leer te zijn. Van wol worden/werden trouwens ook hoofdstellen gemaakt, maar dat is denk ik wat minder handig met het natte klimaat hier.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:11

Moderatoropmerking:
Graag het verzoek of de discussie mbt 'wat is vegan en wat niet' in het discussietopic te houden [NM] Vegan tuig - discussietopic zodat in dit topic gewoon over harnachement gepraat kan worden.