Zadel schuift naar voren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Re: Zadel schuift naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 00:09

Pad met inlagen moet je als de kussens zien van een normaal zadel. Een boomloos zadel heeft geen kussens dus vandaar de inlagen. Die moet je dus echt gebruiken.

Er zijn ook halve pads te verkrijgen en daar doen wel meerdere een gewoon dekje onder.
Alleen in deze maat zadel zou je moeten zoeken denk naar iemand die zelf zulke dekjes maakt en de inlagen los moeten bestellen en op maat moet knippen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 00:14

Bij die wintec zitten sowieso de singelstoten te ver naar achteren, hierdoor wil het zadel altijd naar voren met de singel eraan. Jammer dat ie zo dik is geworden, het zal niet meevallen dat er af te krijgen.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 07:32

Eens hij niet meer op de wei gaat komt hij vanzelf terug op gewicht. In de winter krijgen ze onbeperkt hooi maar daar wordt hij gelukkig niet te dik van. Hij was goed op gewicht met zijn graasmasker. Maar op de een of andere manier heeft hij geleerd om het uit te krijgen op de wei. Sindsdien verdikt hij enorm. En van de wei houden is geen optie. Ik ga mij is verdiepen in die inlagen hoe ik dat kan oplossen

Nu ik heb de wintec is in lengte gemeten en die is 42 cm lang. De barefoot cheyenne drytex in maat x0 is even lang. Gaat dit zadel dan ook niet te lang zijn? Of is dat met een barefoot anders door de andere drukverdeling?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:57

De drukverdeling is inderdaad anders waardoor hij iets langer mag zijn. Het laatste stukje draagt niet of nauwelijks.
Je eigen dekjes zou je over de pad met inlages kunnen keggen, zeker dunne dekjes.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 08:04

Ah oke of dacht al oh nee ze zijn even lang. Nu een verdeler vinden.van barefoot die aan.huis komt passen. Want zo via online bestellen vind ik een risico. Wil toch deze keer dat het zadel past als ik nog eens investeer in een zadel.of zouden jullie dat durven online bestellen.

En barefoot is een goed merk? Of zijn er nog andere merken die heel goed zijn? Want de enige die ik nog kan vinden is hkm maar vraag mij af of die wel goed zijn voor die prijs.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:12

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:16

llora schreef:
Ah oke of dacht al oh nee ze zijn even lang. Nu een verdeler vinden.van barefoot die aan.huis komt passen. Want zo via online bestellen vind ik een risico. Wil toch deze keer dat het zadel past als ik nog eens investeer in een zadel.of zouden jullie dat durven online bestellen.

En barefoot is een goed merk? Of zijn er nog andere merken die heel goed zijn? Want de enige die ik nog kan vinden is hkm maar vraag mij af of die wel goed zijn voor die prijs.

Barefoot is een van de betere betalbare, hkm of freeform ofzo zou ik persoonlijk niet aan beginnen.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:59

Naast barefoot zou je ook kunnen kijken naar ghost, die is ook niet verschrikkelijk duur en heeft ook kleinere maten. Die zijn doorgaans ook korter dan barefoots en hebben verplaatsbare singelophanging :)

Edit: als je toch iemand vraagt langs te komen om te passen, kun je dus iemand vragen die zowel ghost als barefoot heeft.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:05

Runa schreef:
Naast barefoot zou je ook kunnen kijken naar ghost, die is ook niet verschrikkelijk duur en heeft ook kleinere maten. Die zijn doorgaans ook korter dan barefoots en hebben verplaatsbare singelophanging :)

Edit: als je toch iemand vraagt langs te komen om te passen, kun je dus iemand vragen die zowel ghost als barefoot heeft.

Oja, ghost heeft ook een shetlander model (37cm)
Buitenzinnig heeft tegenwoordig volgens mij BF en ghost en anders de Boomloos zadelpasservice als ze weer op orde zijn.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 10:29

Sure_lee schreef:
Je vragen over boomloze zadels en passers kun je het beste hier stellen:
[HAR] [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Ik heb ook de Blauwe barefoot van je foto voor mijn shetlander. Bevalt goed.

Heb je daar toevallig een foto van. In zou de zwarte willen maar de dochter zou blauw willen. Maar ik weet niet of dit op wedstrijd mag

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:54

Ik heb niet echt een duidelijke foto helaas. Misschien dat ik die morgen even kan maken.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:05

Azmay schreef:
Runa schreef:

Oja, ghost heeft ook een shetlander model (37cm)
Buitenzinnig heeft tegenwoordig volgens mij BF en ghost en anders de Boomloos zadelpasservice als ze weer op orde zijn.

Ja, klopt. Ik heb een groot aantal Barefoot zadels om mee te brengen tijdens een pasconsult. Ook Ghost, Trekker, Karlslund en ME Schooler.
Ik heb echter geen Ghost shetlander model, of de Barefoot kids om mee te brengen..

llora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 08:53

In oktober komt er een verdeler van barefoot een zadel passen. Enkel heeft hij de pad met inlagen niet in kleine maten. Nu even een vraagje. Liggen de singelstoten ver naar voor of net zo als bij de wintec meer naar achteren. Want anders voorzie ik al een banaan singel. Of zou ik dan een gewone singel kunnen gebruiken. Want als we met de wintec zouden zijn blijven rijden hadden we daar omdat de singelstoten naar achteren liggen een banaansingel voor hebben moeten gebruiken. En dan zal ik online al een pad met inlagen bestellen. Maar veel keuze is er niet in die kleine maat. En hoeveel l inlagen zou hij nodig hebben. Nu zijn ruggengraat voel je niet echt die ligt goed verstopt tussen zijn vet. Of zou hij met de standaard inlagen dan voldoende hebben. Als ik dan toch een pad bestel en ik heb extra inlagen nodig dan kan ik die ineens meebestellen.
En waar kan je leuke kleine pads kopen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:46

Ik zou je vraag even in het boomloze zadel topic stellen :)