Ik heb een leuke (houten) kast op het oog, alleen er zitten geen wielen onder.. Nu heb ik gehoord dat het beter is om er wielen onder te hebben, is dat zo? En is dat makkelijk te doen? Kan iemand mij ook zeggen hoe ik weet of de kast gemaakt is van goed hout, dat geschikt is als zadelkast? Wordt voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe, dus tips zijn welkom Iets in mij zegt, koop er gewoon één die al klaar is, maar die zijn zo duur..
Voornamelijk dat er lucht of ander materiaal tussen hout en de grond zit ivm vocht en sneller rotten. Wielen zijn een goede optie, omdat je de kast dan ook van de plek af kan halen ivm schoonmaken er achter (overlast muizen/ratten bv).
Ik wilde ook wielen onder mijn bestaande kast zetten. Maar bedenk wel dat een kast zo weg gereden kan worden. Dit maakt het voor een dief wel makkelijker.
Texas02
Geplaatst: 13-06-18 20:04
MISTRAL94 schreef:
Ik wilde ook wielen onder mijn bestaande kast zetten. Maar bedenk wel dat een kast zo weg gereden kan worden. Dit maakt het voor een dief wel makkelijker.
Daar heb je wel gelijk in, daar had ik nog niet eens aan gedacht..
@Texas het formaat kast wat je moet kopen ligt aan het formaat zadelkast wat jij wilt! Wielen eronder zetten is heel simpel maar denk wel aan stelen(zoals bovenstaande gezegd). Je kan er misschien ook een pallet onder zetten dan gaat het minder snel rotten etc