wedstrijd set met rood

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:13

De derde, al vind ik die neusriem nog steeds veel te lomp voor jouw pony.

Kaitlyn

Re: wedstrijd set met rood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:14

Ik zeg ook het hoofdstel van de 3e foto, vind meer rood heel druk worden op het hoofd.

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 15:15

Koper schreef:

het blijft lastig.
ziet er toch elegant uit:
Afbeelding

is dit dezelfde maar dan andere kleur?:
Afbeelding

nee is teveel rood

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 15:15

Kaitlyn schreef:
Ik zeg ook het hoofdstel van de 3e foto, vind meer rood heel druk worden op het hoofd.

ja, het is lastig. ik hoor het graag als je tips hebt voor soort hoofdstel en waar... nogmaals, ik heb geen geldboompie

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:17

Kun je niet een simpel zwart hoofdstel kopen en een losse frontriem erbij met rode steentjes? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:18

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:22

Ik krijg spontaan de kriebels bij al dat rood op jouw bonte pony :brr:

Je wil dat de jury jouw proef herinnert omdat je hem netjes en fijn hebt gereden. Niet omdat je als een clown de bak door bent gehobbeld.
Het rood vloekt me te hard op jouw pony TS, sorry.

Je kan beter dat roodbruine hoofdstel nemen. Is heerlijk subtiel en past wel heel mooi bij de vachtkleur van je pony. De fijne neusriem benadrukt het fijne hoofd en neusje. Kijk rond voor een wit dekje met dezelfde roodbruine of roestbruine bies. Eenvoudige witte rijbroek en ook je jasje en laarzen/chaps in datzelfde roodbruin proberen scoren. Toont véél netter als combinatie.
Wil je toch rood, hou het dan bij een rode dasspelt en eventueel subtiele frontriem met rode steentjes.

Maar doe alsjeblieft geen rood onderlegd hoofdstel, rode frontriem, rood jasje, rode sporenbandjes... Als jury zijnde zou ik gewoon hoofdpijn krijgen van dat soort kleurenbommen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:25

Nena_Kling schreef:
Koper schreef:

het blijft lastig.
ziet er toch elegant uit:
[ [url=m/FrgIrc.jpg]Afbeelding[/url] ]

is dit dezelfde maar dan andere kleur?:
[ [url=m/uFxlcw.jpg]Afbeelding[/url] ]

nee is teveel rood

Dat is niet jouw pony. Snap nou gewoon dat wat het ene paard wel staat niet staat op het andere paard. Dit paard is een heel andere kleur en heeft een ander (langer en groter) hoofd dan jouw pony.

De neusriem is veel te breed en dik voor jouw pony.

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:27

Als je ouders dit goed vinden natuurlijk zou ik toch eens kijken naar een ander hoofdstelletje. Aangezien de pony niet van jou is en je er ook nog af gaat groeien hoeft het geen super duur merkhoofdstel te zijn.

Wat dacht je van deze?:
https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... el-bonfire
Dan kan je er gewoon een rood of zilver frontriempje bij doen, dat staat heel chique maar toch nog rustig.
Kijk bijvoorbeeld hier even: https://www.agradi.nl/paarden/frontriem ... r_state=on

Hou sites gelijk Epplejeck en Divoza goed in de gaten, ze doen regelmatig acties met -25% en dan kan je een hoofdstel met veel korting kopen.

Als je dressuur gaat rijden zou ik de rode beugels weglaten, anders wordt het te kleurig. Speciaal gekleurde beugels kosten vaak ook een heel stuk meer dan gewone.

dierliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:28

Vooral omdat je een bonte pony hebt, zou ik het niet al te druk maken. Als je voor een rood jasje gaat kies er dan voor om het simpel te houden, dus rood jasje + witte rijbroek + wit dekje (met eventueel een rood biesje). Peesbeschermers, bandages, oornetjes en dat soort troep zou ik niet aan beginnen. Beugels ook gewoon mooi zwart houden.

Qua hoofdstel zou ik gewoon je eigen gebruiken, mocht je toch een zwarte willen zou ik voor nr. 3 gaan, maar ik ben bang dat die op jouw pony veel te druk wordt.

Waar heb je hoofdstel nr. 3 eigenlijk gevonden?

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:40

Ts wat voor kleur is je zadel?
Wanneer dit dezelfde kleur is als je hoofdstel dan zou ik gaan voor een bordeaux rood jasje en de biesje langs je dekje en het voor de rest niet te druk maken.

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 16:30

KatooG schreef:
Als je ouders dit goed vinden natuurlijk zou ik toch eens kijken naar een ander hoofdstelletje. Aangezien de pony niet van jou is en je er ook nog af gaat groeien hoeft het geen super duur merkhoofdstel te zijn.

Wat dacht je van deze?:
https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... el-bonfire
Dan kan je er gewoon een rood of zilver frontriempje bij doen, dat staat heel chique maar toch nog rustig.
Kijk bijvoorbeeld hier even: https://www.agradi.nl/paarden/frontriem ... r_state=on

Hou sites gelijk Epplejeck en Divoza goed in de gaten, ze doen regelmatig acties met -25% en dan kan je een hoofdstel met veel korting kopen.

Als je dressuur gaat rijden zou ik de rode beugels weglaten, anders wordt het te kleurig. Speciaal gekleurde beugels kosten vaak ook een heel stuk meer dan gewone.

ik doe denk ik wat je zegt, dat hoofdstel+frontriem.
de beugels heb ik al! :+

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 16:31

Dizzy505 schreef:
Ts wat voor kleur is je zadel?
Wanneer dit dezelfde kleur is als je hoofdstel dan zou ik gaan voor een bordeaux rood jasje en de biesje langs je dekje en het voor de rest niet te druk maken.

zwart -O-

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 16:33

dierliefde schreef:

hvan internet, maar was voor het idee

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 16:35

dierliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:12

Nena_Kling schreef:
dierliefde schreef:

hvan internet, maar was voor het idee

Ik bedoel: van welke site? Het lijkt me wel wat voor mijn pony, maar ik kan m niet vinden :Y)

Edit: inmiddels gevonden, bijna 320 euro :')

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:25

Ik zou als ik jou was dan ook gaan voor een zwart hoofdstel en je laarzen en cap ook zwart houden. Een rood rijjasje mijn keuze zou uit gaan naar bordeaux omdat dit mooier bij je pony staat en dan ook een rood biesje aan je dekje. Ik denk dat dat een nette set zal vormen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:39

Je zadel is zwart? Kies dan een eenvoudig, dun zwart hoofdstel. Zwarte laarzen, zwarte cap, rood jasje en witte zadeldoek met eventueel zwart/rood biesje. Klaar.

Al dat lak, die knalkleuren en bling leiden alleen maar af. Ze zorgen dat je slordig en vooral niet serieus overkomt. Elk foutje zal veel meer opvallen. De jury zal je onthouden als "die rode lantaarn" en niet als "die ene nette proef". Eenvoud siert, ook in de ruitersport en de outfit/setjes.

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 19:10

Varekaj schreef:
Je zadel is zwart? Kies dan een eenvoudig, dun zwart hoofdstel. Zwarte laarzen, zwarte cap, rood jasje en witte zadeldoek met eventueel zwart/rood biesje. Klaar.

Al dat lak, die knalkleuren en bling leiden alleen maar af. Ze zorgen dat je slordig en vooral niet serieus overkomt. Elk foutje zal veel meer opvallen. De jury zal je onthouden als "die rode lantaarn" en niet als "die ene nette proef". Eenvoud siert, ook in de ruitersport en de outfit/setjes.

ik ga voor deze set.
maar watvoor frontriem? met diamantjes of gwn recht, ik heb geen idee, wat zal ik doen? -O-

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 19:12

dierliefde schreef:
Ik bedoel: van welke site? Het lijkt me wel wat voor mijn pony, maar ik kan m niet vinden :Y)

Edit: inmiddels gevonden, bijna 320 euro :')

wow! zo duur?! -O- :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:15

Varekaj schreef:

Dit vind ik een goed advies. Rood is ontzettend mooi! En natuurlijk kun je een beetje rood dragen in de proef. Maar het is wel een dressuurproef, en daar zijn (ongeschreven) regels waar je je aan houdt. Het staat erg netjes als je zadel en hoofdstel de zelfde kleur hebben. En ook als je laarzen en cap de zelfde kleur hebben (en bij voorbeeld ook de zelfde kleur hebben als je harnachement). Dat is waar de jury naar kijkt. Niet naar wat je lievelingskleur is.

En thuis doe je lekker rood. Rode neusriem
Afbeelding
:D

en wat je verder maar wil :)

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:17

Ik heb ook een wedstrijdset met rood en heb er tot nu toe alleen maar leuke reacties op gehad, maar merk wel dat iedereen er wel wat over te mompelen heeft als ik langs rijd.
In zijn totaliteit valt het natuurlijk ook wel op.
Zelf zou ik wel altijd al het leer in dezelfde kleur willen, anders wordt het echt heel onrustig.. maar oordeel zelf:

Afbeelding

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 21:23

SparklingApp schreef:
Ik heb ook een wedstrijdset met rood en heb er tot nu toe alleen maar leuke reacties op gehad, maar merk wel dat iedereen er wel wat over te mompelen heeft als ik langs rijd.
In zijn totaliteit valt het natuurlijk ook wel op.
Zelf zou ik wel altijd al het leer in dezelfde kleur willen, anders wordt het echt heel onrustig.. maar oordeel zelf:

[ [url=m/KgTDfI.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een GAAF PAARDJE! <3 en die set staat leuk!

zo wil ik er ook uitzien. maar dan zonder teveel rood aan het hoofdstel, vind t her al druk. en natuurlijk dunnere neusriem en natuurlijk gwn met eige ruiter-stuff en niet het donkerblauwe want vind dat niet leuk staan op bruin-bont... _/-\o_

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 21:38

ik open een topic voor een goed hoofdstel. :+