Pony past zadel maar ik pas er niet goed in...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:46

Elco schreef:
wel eens ijslanders op een dressuurwedstrijd gezien met een volwassen persoon.?? Ik niet daar zijn andere wedstrijden voor.

Als je te groot wordt voor een pony moet je je er gewoon een x bij neer leggen en op zoek gaan naar een groter beessie.
Of wil je zometeen mee gaan steppen.?

Wat heeft passen op je paard te maken met dressuurwedstrijden :') Wat een kort-door-de-bocht antwoord.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 00:48

Maureen95 schreef:
Veulen84 schreef:
Ik denk dat je beugelophanging ook op de verkeerde plek zit. Die lange benen zijn gewoon erg lastig :)

Hoe bedoel je dat? Kan de beugelophaning helaas niet verandere n :P

Nee beugelophangingen kun je niet verplaatsen. Dan heb je een ander zadel nodig.
Lees deze tekst maar eens, denk dat het je kan helpen: http://www.saddlefit101.com/Saddlefit-a ... ition.html

Maureen95

Re: Pony past zadel maar ik pas er niet goed in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 00:55

Dankjewel!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:53

Benthe schreef:
Elco schreef:
wel eens ijslanders op een dressuurwedstrijd gezien met een volwassen persoon.?? Ik niet daar zijn andere wedstrijden voor.

Als je te groot wordt voor een pony moet je je er gewoon een x bij neer leggen en op zoek gaan naar een groter beessie.
Of wil je zometeen mee gaan steppen.?

Wat heeft passen op je paard te maken met dressuurwedstrijden :') Wat een kort-door-de-bocht antwoord.

Miss moet je alles eerst doorlezen voordat je zo'n ondoordachte reactie plaatst..

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:33

Ikzelf heb een zelfde soort issue alleen ben ik niet lang maar mijn paard is in verhouding tot mijzelf ook wat kleiner. Hij is namelijk 135 en ik ben zelf rond de 166 maar wel met wat meer zitvlees. Ik zelf ben erg blij met mijn Tekna zadel ik heb de s8 een dressuur kunstof versie , want je hebt ze ook in het leer namelijk. Voor mensen die zeggen dat Tekna hard is.. dat is echt niet zo niet met deze modellen zoiezo ik heb echt enorm snel een zeere bips na een ritje en hier nog geen enkele keer gehad. Het zadel is mooi kort dus ik denk dat Zafira met een 18 inch prima weg zou komen en omdat de kniewrongen met kittenband zitten kan je zelf waarschijnlijk het ook wat meer aanpassen tot je prettig zit. Het zadel wat je nu hebt lijkt het idd dat je te ver achterin komt te zitten en dat je beugels te kort zijn, maar kan ook komen door de positie van de kniewrongen.

Hier een foto helaas niet de beste aangezien mijn body protector wat te groot is en de foto uit een beetje een vreemde hoek genomen is, maar hier heb ik de kniewrongen redelijk ver naar achteren en helemaal bovenin geplakt je hebt dus klittenband over de geheele lengte dus denk dat jij er waarschijnlijk prima mee weg gaat komen.
Afbeelding

Frouke91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:49

Ik zou Tekna, zoals hierboven al een aantal keer gezegd, ook zeker in gedachten houden.
Hier op een IJslander(van 1,38) een Tekna 16,5 inc, en ik heb zeker meer bil en bovenbeen vet :) Ik heb de dressuurvariant, de zadelmaker die hem toen heeft aangemeten kwam inderdaad ook nog met de optie Tekna Icelandic. Ook een fijn zadel, ik zat in de dressuur lekkerder, daarom heb ik daarvoor gekozen.
Ik ben er mega tevreden over, de zadelmaker komt keurig eens per jaar en het blijft liggen als een huis!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 18:57

Top! Ik ga hem in gedachten houden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 18:31

Even een kleine update. Ik heb vandaag weer gereden. Wel hebben we gesprongen dus ik had mijn beugels wel 2 gaatjes korter.
Afbeelding
Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:51

Ik blijf erbij, je bent te lang voor je pony :o echt niet dat je te zwaar bent, maar je benen komen echt een eind eronder vandaan en dan heb je je beugels nog kort :=

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 19:05

Jester_ schreef:
Ik blijf erbij, je bent te lang voor je pony :o echt niet dat je te zwaar bent, maar je benen komen echt een eind eronder vandaan en dan heb je je beugels nog kort :=

Mag je zeker vinden!
Maar ik ga haar toch blijven rijden :D

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:07

ik vind dit al beter, en vind je niet te lang voor zafira

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:08

Vroeger waren zoveel pony ruiters te lang en was er geen commentaar.
Lekker blijven rijden.
Hier lijkt je toch al beter in het zadel te zitten dan de eerdere foto's.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 19:12

bruintje123 schreef:
Vroeger waren zoveel pony ruiters te lang en was er geen commentaar.
Lekker blijven rijden.
Hier lijkt je toch al beter in het zadel te zitten dan de eerdere foto's.

Ja inderdaad. Dankjewel :)Er rijden ook veel te lange mensen op ijslanders en die krijgen ook geen commentaar. Ik denk als ik zwaarder was geweest ik ook niet op Zafira zou gaan rijden. Ik let nu al goed op wat ik eet omdat ik natuurlijk echt niet zwaarder wil worden. En Zafira is een echte merrie en kan heel goed aangeven als haar iets niet zint :')

Dat dacht ik dus ook precies. Maar deze foto is in stap gemaakt en ik denk dat dat het hem zeg maar is. Als ik ga draven en galopperen beweeg ik natuurlijk wat meer in het zadel. Vooral bij het draven merk ik bij mezelf dat ik wat meer naar achter gedwongen wordt en dat mijn voeten dan wat naar voren gaan. Heb er speciaal vandaag even op gelet :)

Edit: Ik heb een minifilmpje waarbij je nog een beetje kan zien hoe ik draaf. Dan zie je dat ik wat meer naar achter zit. :) Ik weet trouwens dat het borsttuig te los zit :) Ben ik al voor naar een andere aan het kijken :D

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:19

Hoeveel dressuurruiters zie je niet met hun voeten onder de buik van het paard uitkomen? Te lang, te lang... :N

Denk toch dat je voeten iets meer naar achteren moeten en de beugels wat langer. Dan zit je als het goed is ook minder ver achterin het zadel. Op de tweede foto vind ik het er erg netjes uit zien :j

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:24

Vroeger, je ziet het veel, zijn imo smoesjes. Dat wil toch niet zeggen dat het goed is? Ik vind ijslanders ook gewoon zielig, arme kleine pony's met grote volwassenen erop

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:27

Nee dat heet verschil maken in wat je ziet.
Dit is gewoon oke, ja en vroeger zeek men niet zo als tegenwoordig om alles. Was niet alles zielug.
Maar zou ze hierbij ook nog eens fors zijn zou ik weer zeggen, kan niet.

En ik zal het zelfde zeggen bij een ijslander.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:40

Je moet juist geen maat 18 nemen, ik heb een dikkere kont als de jouwe en ik pas in een maat 17.

Verder ben ik het eens met wat de anderen hier al zeggen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:44

En nou weet ik het zeker. Je beugelophanging zit te ver naar voren. Ik zou toch eens kijken naar een ander zadel. Hoeft niet percee groter.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:45

Ze zit inderdaad in een stoelzit en dan ga je veel te ver naar achteren zitten.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:54

Ik vind je niet te lang voor je pony hoor. Kan prima! Een fjord kan echt wel wat hebben en je bent niet te zwaar. Ik heb zelf een wintec zadel, die heb je ook in de wide versie voor bredere paarden. Ik heb deze op mijn pony liggen en vind het een fijn zadel. Ik heb nu een 17" zadel en hij valt best groot!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 20:03

Ik zal van de week nog even een filmpje maken als ik mijn beugels wat langer maak! Ik ga sowieso binnenkort een zadelmaker laten komen!

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:04

thorowgood cob zadels hebben een vlakke zit, en zijn in de VZ en dressuurversie te krijgen!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 20:19

dankje! Ik ga sowieso even vragen naar een thorowgood, ijslanderzadel en een tekna :D

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:45

Ik vind je op de laatste foto s ook al beter zitten maar ga mee met veulen84 . Let bij het zadelpassen goed op de beugelophanging en dat er een wrong op zit die je been wel wat steun geeft maar wel plaats bied voor een lang bovenbeen( dan kom je vaak op een korte bovenaan geplaatste wrong uit) de zadels waar je wat kan spelen met de wrong door middel van klittenband vind ik persoonlijk erg fijn dan kan je m precies op de goede pek plaatsen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 22:46

Ga ik zeker doen Hesterve! Volgens mij heeft tekna dat toch? Ik zal het eens aan de zadelmaker voor gaan leggen!