Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xyzutu2 schreef:De manenkam loopt rond, de halswervels (die niet onder de manenkam lopen) zijn op de verkeerde plek ingeknikt zoals Koper schreef.
KoudbloedKim schreef:Ik heb de foto dan ook niet geplaatst vanwege de perfecte houding van ruiter en paard.
Daar ging het in de OP niet over.
xyzutu2 schreef:De manenkam loopt rond, de halswervels (die niet onder de manenkam lopen) zijn op de verkeerde plek ingeknikt zoals Koper schreef.
Askja schreef:Verder xyutuz, ben ik het niet met je eens de nek in horizontaal evenwicht het hoogste punt behoort te zijn. Persoonlijk wil ik het hoogste punt van de nek bij horizontaal evenwicht wat verder terug zien, mèt halslengte (daar zit hem vaak de valkuil van de valse knik in) en hoe lager ingesteld het paard daarbij is, hoe verder naar achteren het hoogste punt van de halsronding (neus op boeghoogte telt voor mij ook nog als horizontaal evenwicht, gaat de neus richting voorknie of lager is het voor mij vwnw). Hoogste punt in de nek, dus achter de oren, hoort bij mij eerder bij oprichting, al hangt dat ook van de bouw van het paard af.
Daphnee2091 schreef:nu 3 x met de pad gereden en het zadel zakt niet meer over de schoft. mijn paard loopt onwijs voorwaarts en kan heel erg vrij bewegen (zoekt nog wel de balans) loopt ook voorwaartser omdat ik van stal ben verhuist en mijn paard alles nog een beetje spannend vind.
ze heeft niet meer gestaakt en ga alles nu rustig aan weer opbouwen.
iedereen bedankt voor de tips.
Babootje schreef:Daphnee2091 schreef:nu 3 x met de pad gereden en het zadel zakt niet meer over de schoft. mijn paard loopt onwijs voorwaarts en kan heel erg vrij bewegen (zoekt nog wel de balans) loopt ook voorwaartser omdat ik van stal ben verhuist en mijn paard alles nog een beetje spannend vind.
ze heeft niet meer gestaakt en ga alles nu rustig aan weer opbouwen.
iedereen bedankt voor de tips.
Fijn joh dat het goed gaat! Ben je alweer gewend op je nieuwe stal?