countrymill en tweedehands zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:05

Anoeska27 schreef:
scooby09 schreef:
Tja als je niet tevreden was had je dat misschien beter bij Herman gelijk neer kunnen leggen.
Maar net als zoveel dingen zal je altijd mensen hebben die iets of iemand heel fijn vinden en anderen weer precies niet.

Wie zegt er dat ik hem daar niet over gesproken heb? Waar hij overigens pas op reageerde toen ik een beoordeling invulde. Maar er worden ervaringen gevraagd, dan mag ik de mijne toch ook geven?

Prima toch ik zeg helemaal niet dat je dat niet mag, het was mij in je eerder stuk niet duidelijk dat je dat gelijk aangegeven had.

scooby09

Re: countrymill en tweedehands zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:06

Super dat je geslaagd bent , wie had je ook alweer als passer..?

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:12

finnens schreef:
Ik ben geslaagd ja! Eerste zadel was meteen goed en binnen m'n budget.

Alleen vond ik het wel een beetje apart gaan. Zadel erop gelegd en het lag goed. Toen mocht ik gaan rijden. Hij bleef toen ik aan het rijden was iets van een kwartier weg, nog even vanaf de bakrand gekeken en goedgekeurd. De zadelmaker die ik normaal had gaat helemaal voelen enz en nu kreeg ik weinig reactie wat er precies goed was, waar je het aan kon zien etc. Moest er om vragen. Ik had ook niet verwacht dat er met dekje gereden moest worden.

Maar buiten dat waren ze erg vriendelijk en konden na mijn vragen alles wel goed uitleggen.

Silly_Woman schreef:
Dat is apart!

Hebben ze niet het paard gecontroleerd op reflexen enzo?

Wij hebben bij alle 3 de paarden een hele check gehad en een aardig ruime pas sessie met de zadels.

Onze tinker was een uitdaging O:) vanwege zijn bouw, maar ook daar is het gelukt! We hebben een extra wijde boom (iets met een paarse variant :') )

Welk zadel heb je nu?

wwillemijn schreef:
Volgens mij zag ik jullie aankomen, met een witte vrachtwagen? Wat voor zadels zijn het geworden?

Dat klopt idd! Mijn zadel was nog goed! (Gelukkig :') )

En voor beide andere paardjes een wintec veelzijdigheid. Goed om lesjes mee te geven en zelf lekker mee buiten te rijden :D

Het was een heel gedoe, maar het is goed gekomen. (Meer om daar met 4 paarden te staan, 2 vrachtwagen uit en daarna wisselen met de andere 2.
(Onze 4e moest mee omdat hij niet alleen achter kon blijven, dus die heeft een 'saai' dagje gehad)

Wij hadden nu trouwens Bert en een andere jongedame Melissa die extra aan het oefenen was. (Ze deed normaal alleen western zadels)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:56

Ik zit ook te denken om een tweedehands of een nieuw zadel aan te schaffen bij Countrymill.
Wel dan een boomlooszadel, kan iemand me vertellen of ze deze ook hebben daar?
Het is namelijk niet even om de hoek om te gaan kijken haha

Ts: Fijn dat je geslaagd bent, het klonk allemaal wel erg vluchtig gedaan maar als het zadel goed ligt en zit dan is het goed natuurlijk

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:51

SuzanLarissa schreef:
Ik zit ook te denken om een tweedehands of een nieuw zadel aan te schaffen bij Countrymill.
Wel dan een boomlooszadel, kan iemand me vertellen of ze deze ook hebben daar?
Het is namelijk niet even om de hoek om te gaan kijken haha

Ts: Fijn dat je geslaagd bent, het klonk allemaal wel erg vluchtig gedaan maar als het zadel goed ligt en zit dan is het goed natuurlijk

Denk dat je het beste even kan bellen met ze. Je weet nooit wat ze 2e hands hebben liggen en op de site staat volgens mij aardig wat ze hebben aan nieuw.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:55

Wij zijn vanmiddag aan de beurt! Ben heel benieuwd :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:01

Ghostattack schreef:

Ik ben ook heel benieuwd voor jou := ik wil kijken :Y)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:09

Toen ik er was kreeg ik van Herman een hele controle op z'n rug en lijf, werden er kale bomen gepast en toen ging hij zadels uitzoeken, is er ook de hele tijd bij gebleven maar het eerste zadel was ook gelijk raak :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 11:13

Hij heeft wel echt de tijd genomen hoor! Vertrouw erop dat het wel goed zit. Dat het zadel eerste kwartier moet zakken had ik nog niet eens aan gedacht. Maar vond het lastig dat ik zo weinig feedback kreeg, alleen dat het goed was. Vond het fijn dat we beide konden rijden, mijn bijrijder en ik. En genoeg tijd voor onzelf ook om te testen. Reflexen testen deed hij inderdaad maar waarvoor is dat eigenlijk? Heb dat niet gevraagd.. zijn geen kale bomen gepast.

Heb een Euroriding, ziet er nog erg netjes uit :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:50

Saaams schreef:
Ghostattack schreef:

Ik ben ook heel benieuwd voor jou := ik wil kijken :Y)

Ik heb om 15.00 afspraak dus als je je verveelt :')

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:21

Hier ook alleen maar positieve ervaring :j
Ik had zelf via mp een macrider gekocht, die zij dmv btm volledig op maat hebben kunnen maken, inmiddels een paar keer terug geweest voor controle, en nog steeds zo onwijs blij mee. Zadel ligt als een huis :)
Destijds nog een aantal van hun tweedehands gepast, alleen aangezien ik absoluut een bruin zadel wilde was de keuze daarin wat beperkter. Zelf vind ik het wel fijn dat ze je eerst gewoon zelf wat los laten rijden, bij m'n vorige zadelmaakster zat ik er altijd hooguit 10 min op, en was m'n paard dus nooit echt goed losgereden tijdens de beoordeling.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:44

Ik heb 2 weken terug bij de countrymill een nieuw zadel gekocht.
Paard bleek boommaat small te hebben dus dat was wat lastiger tweedehands. Ik had hetzelfde budget als TS dus toen hij met een tweedehands tribal van €1600 aan kwam zetten dacht ik ook even van "uhh"... Mijn budget aangegeven en toen gaf hij aan dat er in die boommaat niet veel te krijgen was, maar hij ging nog zoeken. Hij had uiteindelijk nog een Kiefer gevonden die iets versmald kon worden, daarmee proefgereden met een versmaller, maar paard liep op de handrem, en ik vond hem vrij hard voor een zadel van 800 euro.

Uiteindelijk weggegaan met een nieuwe wintec, goede boom en extra opvulling er in en een paard wat weer happy loopt :)

Dat dure luxe zadel komt ooit wel als ik een goede baan heb ;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:46

Wij zijn geslaagd! Hele bijzondere ervaring, ik had gewoon een totaal andere pony onder mn kont. Ik ben in ieder geval tevreden. Ons nieuwe zadel is een Massimo Dressuur II in 16.5 inch, zwart met bruin :) Mijn oude Massimo heb ik ingeruild.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:58

Een totaal andere pony als in fijnere pony? Met een zadel van de CM? :)
Fijn dat je geslaagd bent!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:09

Ja super fijn, heb gewoon fijn kunnen rijden. En dat terwijl ze een uur op de trailer moest EN op andere locatie. Allemaal dingen die we nog nooit zo hebben gedaan :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:18

Fijn paard dus ook. ;)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:02

Hij ging echt goed!! Nu kilometers maken.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:47

Ik ben donderdag aan de beurt! Fijn dat iedereen goed kan slagen bij Country Mill!

Ik heb een afspraak met Arno. Ik ben op zoek naar een springzadel. Ik ben benieuwd :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:59

Arno hebben wij ook altijd! Top voor de springzadels!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:03

Als ik over 3 maanden met mijn nieuwe zadel op controle moet, ga ik ook gelijk voor een springzadel! Als ik dan nog budget heb tenminste _O-

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:58

Ik was wel een klein beetje teleurgesteld dat er zo weinig keuze was in de smalle boommaat, voor een budget <1000. Ik had ergens wel meer verwacht, maar als ik zo op MP/boktmarkt kijk, zijn er gewoon weinig zadels zo smal.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:50

Elise_K schreef:
Ik was wel een klein beetje teleurgesteld dat er zo weinig keuze was in de smalle boommaat, voor een budget <1000. Ik had ergens wel meer verwacht, maar als ik zo op MP/boktmarkt kijk, zijn er gewoon weinig zadels zo smal.

Ik heb ook een paard met een smalle boommaat inderdaad erg lastig om een 2e hands zadel te vinden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:28

Ik heb een paard die een smalle boommaat had (inmiddels is hij twee boommaten gegroeid, hiephoi) en ik had destijds ook maar keuze uit drie zadels die binnen mijn budget (€1000,-) bleven.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:55

Ik wil binnenkort ook een afspraak maken.
Heb even contact gehad over boomloze zadels maar die hebben ze bijna niet of nooit.
Dus ik ga voor een boomzadel.
Is 800 euro te doen als budget?
Hij heeft vrij makkelijke maat.

En dan nog een vraagje; heeft een van jullie toevallig een betalingsregeling bij de aankoop van je zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:04

Saaams schreef:
Ja gister mijn tweede tribal gekocht.
[ [url=m/GZ7QDt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij wie heb jij je afspraak? Bert, Arno of Herman?

Mooi zadel maar hij ligt zo te zien hier niet helemaal goed.
Loopt je paard er wel fijn onder?