melrovers schreef:Harry Dabbs heeft ook zadels voor korte ruggen, de dressuurzadels kunnen gemaakt worden op veel verschillende bomen.
ook goede ervaring mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zoe_97 schreef:misschienkan je kijken naar ene op maat gemaakt zadel zoals wow of sella.
Wat ik me hierbij dan afvraag. is de ruiter niet te groot voor de pony wanneer die niet in een zadel past dat de pony past?
Mara2000 schreef:Duhelo schreef:westernzadels en korte ruggen zijn idd geen goede combi meestal ...
Round skirt
[ [url=m/OIeT2x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Duhelo schreef:Maar deze is ook maar net aan goed. Hoe lang is dit zadel en hoeveel ruimte heeft je paard in cm?
_Gummybear schreef:Iedereen weer super bedankt voor alle reacties. Ik ga morgen even achter de computer om iedereen te antwoorden want via mijn telefoon is het niet zo handig.
Volgensmij vroeg iemand om de lengte van mn zadel en de lengte van mn pony's "zadelplaats" lengte van mn huidige zadel (die er dus niet meer op gaat) is 52 cm ongeveer. Deze is ongeveer 5 cm te lang .. Dus er is plek voor een zadel van 47 cm ongeveer
Wendy1989 schreef:_Gummybear schreef:Iedereen weer super bedankt voor alle reacties. Ik ga morgen even achter de computer om iedereen te antwoorden want via mijn telefoon is het niet zo handig.
Volgensmij vroeg iemand om de lengte van mn zadel en de lengte van mn pony's "zadelplaats" lengte van mn huidige zadel (die er dus niet meer op gaat) is 52 cm ongeveer. Deze is ongeveer 5 cm te lang .. Dus er is plek voor een zadel van 47 cm ongeveer
Vind persoonlijk 47cm niet echt kort moet vast wel iets passend voor te vinden zijn.
HorseTopShop schreef:Ik heb ervaring ja. Heb een E-pony met een hele korte rug. Heb er nu een 16,5 inch zadel op liggen wat echt nét kan. Ik pas erin, maar ben zelf ook maar 1,56 m. en super licht.
Ik heb een verzorgster gehad die ietsje groter was dan ik. Rond de 1,65 m en ook licht. Zij passte niet in het zadel en ik vond haar te groot voor mijn pony.
Ik heb voor haar een Euroriding vz zadel en een Barefoot Cherokee maat 1.
Heel eerlijk... Ik heb ook nog een haflinger van 1,48. Het oude type, echt een grove, heel breed gebouwde pony.
Mijn moeder rijd erop en is 1,68 m en dat gaat echt nét qua grootte. Groter vind ik niet kunnen.