Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ashleytjuhh schreef:Ik zou kijken wat je budget is.
Ik heb een childeric en super kniewrong er op
LETS schreef:Ik had ook een stubben maestoso, maar mijn knie kwam dan op de wrong. Ik had helemaal geen steun voor mijn bovenbeen, het zat juist in de weg.
Nu heb ik een Anatomica Cygnus short roll, die zit fantastisch! Ik pas gewoon in een 17,5 inch doordat de verhoudingen gewoon goed zijn voor mijn 1.80m en lange benen. Ik ben er heel blij mee. Paard loopt ook als een zonnetje met dit zadel
Janine1990 schreef:LETS schreef:Ik had ook een stubben maestoso, maar mijn knie kwam dan op de wrong. Ik had helemaal geen steun voor mijn bovenbeen, het zat juist in de weg.
Nu heb ik een Anatomica Cygnus short roll, die zit fantastisch! Ik pas gewoon in een 17,5 inch doordat de verhoudingen gewoon goed zijn voor mijn 1.80m en lange benen. Ik ben er heel blij mee. Paard loopt ook als een zonnetje met dit zadel
Knie op de wrong? Waar kwam je knie op de wrong dan? Die van mij zit gewoon helemaal onderaan het zadel...
Ik ga het zadel dat je noemt meenemen hoor in mijn zoektocht! Hoor veel goeds over Anatomica. En ze zijn hier en daar ook al tweedehands.
Esaqar schreef:Ik heb de laatste twee maanden met een Daaleman gereden en paste opzich prima. Ik kon alleen niet de overstap maken van een veelzijdigheidszadel (dus kortere beugels) naar een dressuurzadel naar 2 maanden niet gereden te hebben, een paard wat ook 2 maanden stil stond en dat met lange beugels, dus heb met kortere beugels gereden. Maar ben zelf ruim 1.80 en met lange beugels was het een perfect zadel!Wel weinig wrong, maar daar hou ik van.
droversrun schreef:Ik heb ook een Fryso zadel voor mijn friezen.
Ik ben zelf 1,83 m en heb twee verschillende types zadels, de Fryso Legancy en de Fryso Comfort. Bij de legancy liggen mijn benen fijner wanneer ik gewoon lekker ontspannen ga rijden of op buitenrit ga. Zet ik mezelf en mn paard meer aan het werk dan zweer ik het op de Comfort. Door de halve kniewrongen die op het zadel liggen kan ik mijn benen beter op zijn plek houden en beter stil houden. Ik heb namelijk bij de Legancy nogal de neiging om mijn benen op te trekken wanneer ik mijn been alleen naar achter moet leggen, de Comfort houdt dit tegen. Ik moet er wel bij zeggen dat Tweespan het zadel enigszins heeft aangepast op mijn lengte en de bladen +wrongen wat meer naar voren heeft gelegd (wat je altijd overdreven ziet bij de zadels van Edward Gal). Daardoor zit die echt perfect. Mijn moeder heeft namelijk het 'standaard' model van de Comfort en daar kan ik dan ook iets minder lekker mee overweg
Janine1990 schreef:Esaqar schreef:Ik heb de laatste twee maanden met een Daaleman gereden en paste opzich prima. Ik kon alleen niet de overstap maken van een veelzijdigheidszadel (dus kortere beugels) naar een dressuurzadel naar 2 maanden niet gereden te hebben, een paard wat ook 2 maanden stil stond en dat met lange beugels, dus heb met kortere beugels gereden. Maar ben zelf ruim 1.80 en met lange beugels was het een perfect zadel!Wel weinig wrong, maar daar hou ik van.
Dat lijkt me inderdaad heel erg lastig. Ik heb de afgelopen 10 jaar maar één keer met een springzadel gereden en vond dat verschrikkelijk rijden!Omdat ik zo kort zat. Dus andersom lijkt het me ook een erg lastige overgang!
Maar heb verder nog problemen met je beenligging vanwege je lengte? Ik ben ook wel fan van mij Stubben, ik vind het lekker zitten. Echter zodra het wat moeilijker wordt, dan beginnen mijn benen enorm te wapperen en daarmee kom je natuurlijk in een vicieuze cirkel terecht en wordt het eerder slechter dan beter.
Anders had ik ook geen afstand willen doen van mijn zadel natuurlijk. Instructrice gaf aan dat het een goed idee was om te kijken naar een zadel met wat meer wrong.