Hoofdstel van 1000+ euro (Passier)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:23

Vind het gewoon hilarisch dat sommige mensen dingen kopen, vaak omdat ze graag uit willen stralen 'erbij' te horen/goed in de slappe was te zitten... en dat kan inderdaad in de vorm van auto's zijn, kleding of zoals in dit geval; een hoofdstel. En de meesten moeten er gewoon krom voor liggen... Ja; dat vind ik grappig ja. De buurman heeft een Audi, dus ik moet een grotere Audi, want dat lijkt het net of ik meer centjes heb... Terwijl de halve wereld wel beter weet. En we doen er vast allemaal aan mee in meerdere of mindere mate, maar mijn god: de paardenwereld is er wel een waar je de laatste trends moet volgen in de vorm van wat dan ook... En dat is grappig! En nee serieus: ik maak me er echt niet druk om, ik vind het met name erg vermakelijk!

:D :*

Nies_

Re: Hoofdstel van 1000+ euro (Passier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:33

Ik vind dat vooral heel triest :+ Maar wil niet zeggen dat iedereen met dure spullen zo is natuurlijk. Ik ga over het algemeen ook niet voor goedkoop, maar mijn paarden zijn al maanden de tuin niet uit geweest dus voor uiterlijk vertoon is het zeker niet. Daarnaast ga ik toch vooral met mensen om die me voor gek verklaren als ze de prijs van iets weten dan dat ze tegen me op zouden kijken oid :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:33

Picasso schreef:
Vind het gewoon hilarisch dat sommige mensen dingen kopen, vaak omdat ze graag uit willen stralen 'erbij' te horen/goed in de slappe was te zitten... en dat kan inderdaad in de vorm van auto's zijn, kleding of zoals in dit geval; een hoofdstel. En de meesten moeten er gewoon krom voor liggen... Ja; dat vind ik grappig ja. De buurman heeft een Audi, dus ik moet een grotere Audi, want dat lijkt het net of ik meer centjes heb... Terwijl de halve wereld wel beter weet. En we doen er vast allemaal aan mee in meerdere of mindere mate, maar mijn god: de paardenwereld is er wel een waar je de laatste trends moet volgen in de vorm van wat dan ook... En dat is grappig! En nee serieus: ik maak me er echt niet druk om, ik vind het met name erg vermakelijk!

.... en vervolgens staat er niks meer op de spaarrekening :Y)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:34

Het is toch hetzelfde met beweren dat alleen dure caps goed zitten, ik lach daar ook altijd om, want dat is onzin. Ook onder de goedkopere caps zitten er wel die een goede pasvorm voor JOU hebben. Maar ja, het is dan geen GPA he (die je ook kunt wegsmijten als je hem per ongeluk van tafel laat vallen).

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:35

Als je iets koopt puur omdat het duur is, dan ben je imo niet lekker bezig vind ik.

Zelf hou ik van mooie spulletjes, maar zal er nooit mee te koop lopen. Of iemand ziet dat ik een duur hoofdstel heb, geen idee interesseert mij ook niet.

Een niet kenner ziet bij mij een rondgenaaid hoofdstel zoals bijna elk ander in dezelfde soort. Maar ik heb jaren Dobert gehad en was gewoon niet tevreden. Haalde mijn eisen niet. Ja wat doe je dan? Kijken naar andere merken. Kwam al snel bij Passier uit en heb verschillende modellen bekeken en gevoeld. De Boston sprong er voor mij uit en ja.. Ook ik moest even slikken om de prijs. Maar die is al gauw vergeten nu ik zoveel plezier heb met dit hoofdstel.

Heb ook nog een goedkopere van een ander merk, maar daar irriteer ik mij stiekem alweer aan. Goedkoop leer, goedkoop lak, past niet lekker, lelijker gestikt.

Ik geef toe dat er genoeg zijn die dure spullen kopen om te pochen, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat doet als ie wat duurders koopt.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 09-11-16 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:36

Helemaal waar Nies! Ik koop ook eigenlijk altijd degelijk spul, en er zullen gerust mensen zijn die gewoon voor kwaliteit gaan om het even welk merk erop staat... maar er zijn er een hoop die het doen voor de uiterlijke schijn... en ook dat is prima, het is maar waar je gelukkig van wordt. :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:37

Picasso ik heb het hoofdstel overigens niet gekocht voor de prijs of Ok erbij te horen, mijn paard is inmiddels 17, komt niet meer 'buiten de deur' en staat ook niet op een pensionstal, maar gewoon thuis, sterker nog hij hij staat minimaal tot volgend voorjaar stil. Ik heb om heel andere reden voor het hoofdstel gekozen. En nee ik rij met een heel simpel autootje van 12 jaar oud, maar ik hoef ook niet krom te liggen, het laatste wat ik wil is dat ik krom moet liggen om een hoofdstel :'), overigens rijd ik gewoon met een goed tweedehands zadel. Dus tja die vooroordelen zijn soms ook best vermakelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:38

Cardy al was het wel zo: dan nog is het okay... Ik zeg gewoon wat sommige mensen denken. En ik houd ook van mooie spulletjes hoor! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:39

Lizzyy schreef:
Picasso schreef:

.... en vervolgens staat er niks meer op de spaarrekening :Y)

:D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:39

Ik vind het een mooi hoofdstel,maar niet 1000 euro mooi.Vond mijn kieffer van 175 zeker net zo mooi.Vond het al vreselijk dat het gesneuveld is omdat ze met een brute beweging van haar hoofd achter een paaltje bleef hangen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:40

Ik heb een Stubben 3000 en een al wel 10 jaar oude HKM (van 25 euro). De Stubben 3000 was 40 euro bij EJ's tentenkamp en dan heb je dus gewoon het allerbeste van het allerbeste. Maar kost niet zo veel. Die HKM is ook nog steeds goed. Ik zie 1000 euro echt niet aan een hoofdstel af. Het verschil tussen eentje van 25 en 40 euro ja, maar ga je boven de 50 euro, dan is de kwaliteit gewoon top. Geen roestige gespen meer, goed materiaal. Het enige waar ik me aan erger bij de hoofdstellen die in het dure segement van boven de 100 euro vallen is dat er nog steeds van die goedkope linnen teugels aan zitten. Dat moet gewoon leer zijn in mijn ogen. Linnen betekent toch besparen voor de fabrikant. En ja, ook Passier doet dat, voor 200 euro heb je nog steeds een zeer slechte kwaliteit teugel.
Je moet eigenlijk gewoon een stang en trens hoofdstel kopen zoals mijn stubben 3000, dan heb je tenminste een normale kwaliteit teugel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:40

germie schreef:
Het is toch hetzelfde met beweren dat alleen dure caps goed zitten, ik lach daar ook altijd om, want dat is onzin. Ook onder de goedkopere caps zitten er wel die een goede pasvorm voor JOU hebben. Maar ja, het is dan geen GPA he (die je ook kunt wegsmijten als je hem per ongeluk van tafel laat vallen).

Oh fout Germie; het is de KEP die in is nu hoor! :D

Sorry dames, ik ga mijn stalletjes uitmesten, zal jullie niet meer plagen met mijn prutsmuts! Fijne dag iedereen! :*

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:42

Picasso schreef:
Cardy al was het wel zo: dan nog is het okay... Ik zeg gewoon wat sommige mensen denken. En ik houd ook van mooie spulletjes hoor! 8-)

Snap ik volkomen! Ik respecteer ieder zijn mening en ja wat er gezegd wordt zit zeker een kern van waarheid in. Probeer alleen aan te geven dat het niet zo zwart/wit is.

Mensen denken gauw dat, neem even als voorbeeld, als mensen een duur hoofdstel kopen dat goedkopere hoofdstellen die anderen hebben blijkbaar niet goed genoeg zijn. Terwijl dat, in mijn geval, helemaal niet zo is. Ik vind andere hoofdstellen ook mooi, onafhankelijk van de prijs, de meeste passen alleen niet bij de eisen die ik stel.

Zo had ik tijdje terug hele gave DeNiro laarzen gekocht, ze vallen wel echt op. Ging lessen op een nieuwe plek, leuke stal maar verder simpel in gericht. Voelde mij bijna bezwaard om met mijn, toevallig, dure spulletjes. Want er wordt al gauw gedacht dat je door die spullen uit de hoogte bent of wil pochen. Als er iets is wat ik niet wil is dat het wel. Zou bijna mijn oude chaps aan doen haha. Maar aan de andere kant: als mensen mij beoordelen aan de hand van mijn kleding of spullen? Daar kan ik eigenlijk ook vrij weinig tegen doen. Als ze dan even een praatje met mij maken merken ze al gauw dat ik juist helemaal niet zo ben.

Mooie spulletjes zijn niet afhankelijk van prijs, iedereen stelt alleen andere eisen en heeft een ander budget ervoor over.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 09-11-16 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:45

germie schreef:
Ik heb een Stubben 3000 en een al wel 10 jaar oude HKM (van 25 euro). De Stubben 3000 was 40 euro bij EJ's tentenkamp en dan heb je dus gewoon het allerbeste van het allerbeste. Maar kost niet zo veel. Die HKM is ook nog steeds goed. Ik zie 1000 euro echt niet aan een hoofdstel af. Het verschil tussen eentje van 25 en 40 euro ja, maar ga je boven de 50 euro, dan is de kwaliteit gewoon top. Geen roestige gespen meer, goed materiaal. Het enige waar ik me aan erger bij de hoofdstellen die in het dure segement van boven de 100 euro vallen is dat er nog steeds van die goedkope linnen teugels aan zitten. Dat moet gewoon leer zijn in mijn ogen. Linnen betekent toch besparen voor de fabrikant. En ja, ook Passier doet dat, voor 200 euro heb je nog steeds een zeer slechte kwaliteit teugel.
Je moet eigenlijk gewoon een stang en trens hoofdstel kopen zoals mijn stubben 3000, dan heb je tenminste een normale kwaliteit teugel.

Bij Passier kun je gewoon andere teugels kiezen. Ik heb een costum Passier en dat gaf niet eens een meerprijs. Moet je wel even 2 weken wachten, maar dat lijkt me niet zo'n ramp. En top kwaliteit voor 50 euro? Dat moet ik nog zien.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:49

Mijn HKM hoofdstel was 25 euro, en doet het nog, dus topkwaliteit. Als je nu de simpele hoofdstellen met wit onderlegd van de EJ koopt van 35 eruro, dan heb je HEEL goed leer. Maar ja, niets bijzonders qua uiterlijk, maar wel rvs gespen en mooi leer. Maar geen blingbling. Veel blingbling hoofdstellen zijn helaas te duur en gemaakt van slecht leer. Kies iets eenvoudigs en je hebt echt mooi spul voor weinig geld.
En mijn stubben 3000 was 40 euro en ook absolute topkwaliteit. Dus het kan wel degelijk voor onder de 50 euro. Kwestie van ogen open houden en geen bling willen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:57

Ik heb ook een HH hoofdstel van 10 jaar oud. Prima kwaliteit dus, maar het verschil met Passier is toch duidelijk te merken. Dus top kwaliteit? Nee. Uiteraard drukken steentjes ed de prijs omhoog, lijkt me vrij logisch eigenlijk. Een KEP van €300 zit bijvoorbeeld ook net zo goed als een van €1100, dat is puur het uiterlijk waar je voor betaalt. Stübben 3000 zit normaal rond de €150 dus daar mag je ook wel wat kwaliteit van verwachten.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:19

Ik heb inmiddels al zo'n 5 jaar een hoofdstel van Harry's horse, was toen iets van 50 euro. Dagelijks mee gereden, in de giet regen, door het bos, tijdens het crossen, mee gezwommen (ook in zout water) en na al die tijd ziet hij er nog uit als nieuw. Leer is soepel en zacht, dus goedkope hoofdstellen zijn echt niet altijd slechte kwaliteit. Want zo netjes ging ik er ook niet mee om en hij werd ook niet regelmatig onderhouden. Heb ook wat andere hoofdstellen die iets duurder waren, maar zeker niet de prijs van passier of dobert ofzo en die blijven ook gewoon mooi.
Een hoofdstel van 1000 euro vind ik te ver gaan, puur en alleen omdat je dan echt niet meer alleen voor de kwaliteit betaald maar ook voor de naam die er op staat. Ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit van zo'n hoofdstel heel veel beter is dan een hoofdstel van 300 of 500 euro.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:20

Op zich is het niet echt lelijk, maar mijn paard is zo'n brokkenpiloot dat ik het minder erg vind dat hij mijn hoofdstel van 50 euro stuk doet ipv dit :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:41

Mijn paard pakt altijd graag het bit aan. (Lees: heeft dan ook zijn neusriem en keelriem in zijn smiegel die je er dan weer tussen uit moet peuteren, terwijl hij je met een triomfantelijke blik aan staat te kijken :+ )
Ik heb een keer een lak neusriem gehad... door bovenstaand dat dus nooit meer, en ook geen extreem duur hoofdstel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:57

Ik heb twee hoofdstellen van Schockemöhle, een engels hoofdstel waarvan ik de naam vergeten ben (heel soepel leer met Mexicaanse neusriem) en één van Rossner (???) uit de koopjeshoek ook nog, van Divoza; vond het bruine leer zo leuk staan bij mijn koffievos. Natuurlijk zie en merk ik het verschil tussen de hoofdstellen van Schockemöhle en die van het huismerk van Divoza (in soepelheid/makkelijk vast te maken etc), maar ik durf te wedden dat ze evengoed prima meegaan. En ik geloof ook echt niet dat een hoofdstel van 1000+ euro langer meegaat dan eentje van 500. Het is gewoon het merk waarvoor je betaalt en de bling die er eventueel nog op zit. Nou ben ik helemaal niet van de bling (hier en daar een subtiel steentje), dus hoef ook niet zo nodig, vind het al snel juist goedkoop/kermis ogen. Doe mij maar een beetje de Engelse stijl; netjes maar behouden. Maar zoals gezegd: ieder z'n ding! En als je er blij van wordt, moet je het zeker niet laten!

Nog even een klein verhaaltje over uiterlijke schijn: ik ken een stel wat erg goed in de slappe was zit. Ze wonen in een klein dorp ergens in NL. Altijd de laatste trends wb mode, paarden en vooral ook auto's. Ze hadden op een gegeven moment een oude(re) auto (station) erbij gekocht ivm honden en kinderen etc. Er werd in het dorp gefluisterd (en ook hardop geroepen trouwens) dat het waarschijnlijk niet zo goed ging met de zaken als er ipv de nieuwste SUV een oudere auto bij genomen werd. Toen het stel hier lucht van kreeg werd meteen de oudere station de deur uitgedaan en is de nieuwste SUV aangeschaft. En ook nog met de opmerking: zo nu gaan we een rondje door het dorp doen... Ik vind dat echt hilarisch! Voor wie leef je dan? :+

En nee; het gaat mij/ons allesbehalve slecht en ik kan kopen wat ik mooi en leuk vind, maar heb niet de behoefte (meer) om dat aan alle kanten te laten zien om erbij te horen. Wat overigens iedereen (nogmaals) voor zichzelf moet weten...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:02

Dat is echt hilarisch Picasso, dan lig je toch helemaal in een deuk als je dat ziet haha. Rare mensen zijn er toch..

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:04

Hier ook alleen hoofdstellen gehad van een x tientjes.
Heb ook een keer een tweedehands hoofdstel gekocht, mooie kwaliteit.
Ik heb het er niet voor over ook al zou ik het geld er voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:05

Cardy schreef:
Dat is echt hilarisch Picasso, dan lig je toch helemaal in een deuk als je dat ziet haha. Rare mensen zijn er toch..

Ja echt! En ze waren er uiterst serieus over. :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-11-16 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:07

Ik zou het niet kunnen, maar iemand die het kan en het ervoor over heeft waarom niet?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:15

Ik heb er een van Otto Schumacher van € 800,-. Helemaal op maat en naar wens laten maken. Helaas is het paard waarvoor hij bestemd is overleden. Nu hangt hij mooi te wezen aan mijn muur. :')