Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:59

Mandy schreef:
Zadels die ik al gehad/georobeerd heb zijn: jc saphir, rossner amerika, anatomica, hulsebos, wintec, kn symphony, kieffer munchen
Op jullie aanraden heb ik direct een mail naar country mill gestuurd.

Ik ben uitgekomen voor een pony met barokke bouw op een Albion SLK. Een kort zadel met veel schoudervrijheid en een niet al te gedwongen zit. Breed tussenkanaal voor optimale vrijheid van de wervelkolom. Destijds aangemeten, inclusief zadeldrukmeting, bij Van Rijs.
De Albion SLK is inmiddels ook verkrijgbaar met een verwisselbaar kopijzer.
Er zit wel een stevig prijskaartje aan maar dat vind ik het wel waard.

Persoonlijk begin ik niet meer aan de zogenaamd "op maat" gemaakte zadels.
Als het niet goed is (aangemeten) heb je een enorme heisa om zo'n zadel terug te laten nemen (is me 2 x overkomen).

Ik heb ooit een springzadel aan laten meten door Divoza. Dat is ook prima gedaan toen. Maar voor een dressuur zadel hadden ze destijds geen passend zadel in het assortiment.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:07

Jester_ schreef:
pol1 schreef:
Ik zat ook te denken om Gérard te laten komen van DSC..Heb uiteindelijk toch gekozen voor helen van Dijk van happyhorse..Hoop dat dit goede keuze is!!

Oh daar heb ik ook wel vreselijke verhalen over :+ van de 20 mensen die ik ken die haar hebben laten komen zijn er 2 tevreden := ik heb ook slechte ervaringen met haar

Ik ben keurig geholpen Door Helen van Dijk vandaag!!..Niks meer niks minder!

Peelie

Re: Hier gaan we weer.. Zadeldrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:09

Ik ben benieuwd of je inmiddels al een afspraak had gemaakt bij de Countrymill. :)

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:11

Ook ik ben erg positief over helen van dijk. Super fijn, kundig. Paard loopt als nooit tevoren
Country Mill idem top!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:32

Ik geode ervaringen met Heleen Klumper, ik weet alleen niet of ze helemaal naar jou toekomt. Zij heeft oa Kent&Master en Torrowgood.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 09:29

ik heb inmiddels inderdaad een afspraak gehad bij country mill
een hele fijne uitleg gehad. en veel geprobeerd uiteindelijk uitgekomen bij een Zaldi welke ik nu 2 weken mag proberen. bevalt ie niet komen ze gewoon nog een keer terug

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:42

Fijn dat je een zadel 2 weken mag proberen. Doet hij eigenlijk bijna altijd wel. Want zoals Herman zegt: een nieuw zadel is net als schoenen. Als je met verkeerde schoenen loopt en daar ongemak van hebt. Is het een verademing om andere aan te trekken. Maar wil niet zeggen dat de nieuwe de juiste pasvorm hebben. Dat weet ja pas als je er een paar dagen op loopt.

Maar met hun kennis hebben ze vaak gelijk het juiste te pakken. Kan zijn dat er een paar kleine aanpassingen soms nodig zijn na een paar weken.

En pas op dat als je paard nu een passend zadel hebt deze wel regelmatig na laat kijken. Want ervaring leert mij dat als je zadel echt goed ligt je paard ook snel (heel snel) in bespiering kan veranderen.

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:50

Ik zou ook Country Mill aanraden!
Erg fijn personeel en geven goed advies.

Ik ben persoonlijk erg tevreden over hun! *\o/*

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 10:31

ja inderdaad daar ben ik ook wel bang voor. nadeel is dat (als ik het goed begrepen heb) er aan de kussens van een Zaldi niet veel aangepast kan worden.
maar in hoeverre er mogelijkheden zijn heb ik helaas niet helemaal meegekregen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:34

Voor een massimo even naar Herman van de Countrymill in nijkerm. Top service

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:44

Mandy schreef:
ja inderdaad daar ben ik ook wel bang voor. nadeel is dat (als ik het goed begrepen heb) er aan de kussens van een Zaldi niet veel aangepast kan worden.

Hun kennende hebben ze rekening gehouden met spier groei bij je paard.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:53

Jester_ schreef:
Klopt, maar zadels gewoon boommaten te groot aanmeten en zeggen dat het goed ligt := ik als leek kan zien dat ze niet goedliggen, hellen echterover.
Ze is heel vriendelijk maar niet kundig vind ik (maar dit is offtopic)

Boommaat te groot en zadel helt achterover? Boommaat te klein zul je dan w.s bedoelen?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:47

Nou ik krijg volgende wk de fairfax en K&M te leen van helen v.Dijk..Ben benieuwd!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:56

Mandy schreef:
Bigone ik heb van stalgenoten een aantal keren op een custum mogen zitten. Zadels zien er fantastisch uit maar ik kan er niet op zitten

Ik heb inderdaad ook al vele zadelmakers bij mijn pony gehad en/of aan het werk gezien. zoveel mensen zoveel verschillende verhalen.

zelf een klein beetje huiverig geworden hierdoor.
hopelijk nu een keer een goede ervaring.....

Ze hebben heel veel verschillende soorten. Er is er vast wel 1 waar jij op kan zitten en die goed op je pony ligt. De boom kunnen ze aanpassen waardoor je het zadel steeds passend kan maken. Ik heb een custom gekocht nadat ik me mijn paard ging opbouwen na een blessure.
Want dan veranderen ze natuurlijk heel snel. Ik ben super tevreden. Hun hebben ook een goede inruil regeling mocht je na een aantal jaar een ander type willen of nodig hebben.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 11:58

Japeloup schreef:
Mandy schreef:

Hun kennende hebben ze rekening gehouden met spier groei bij je paard.

Ik hoop het.
ik ga nu gewoon 2 weken rustig rijden en als ik denk dat het het toch niet helemaal is. laat ik ze gewoon nog n keer terugkomen

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:27

Ik weet eerlijk gezegd niet of je hier wel van een zadeldrama kan spreken hoor!? Paard is 6 en nog volop in de groei en spierontwikkeling. Het eerste jaar dat wij onze vorige merrie hadden, moest ik iedere 3 maanden de zadelmaker laten komen omdat ze gewoon enorm aan het veranderen was. Specifiek gekozen voor een Thorrrowgood zadel wat een verwisselbare boom had en goed aan te passen was. Pas toen ze stabiel bleef een ander zadel gekocht en dan nog laat ik ieder half jaar een controle doen. Vind jou verhaal dus niet heeeeel extreem eigenlijk.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:45

Ik raad je Custom aan, voor mijn korte ronde bolle pre was dit een van de weinige die goed liggen, niet schuiven ed. Ik had niet veel keuze omdat vele zadels gewoon niet passen. Ik weet niet welk model je van Custom had geprobeerd maar er zijn vele verschillende mogelijkheden en op jezelf en je paar aan te passen. Vandaar niet uitgaan op een zadel van je stalgenoot.

Ik heb een Custom adventage met een ponypanel erop liggen. Het ponypanel ivm zn korte rug en omdat hij anders over die zwevende rib heen kwam.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:50

Mandy schreef:

Hangt van het type af. Ik heb op mijn vorige paard de land er gehad. Dit zijn kussens met form en kunnen inderdaad niet aangepast worden. Deze kussens vormen mee met de rug van je paard. Ik heb op mijn nieuwe paard de kent liggen met de normale kussens en kunnen dus gewoon opgevuld worden. Ben over beiden heel erg te spreken. En zaldi is dan ook een favo merk voor mij.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 15:12

Ik heb inderdaad de Lander nu
wel een mooi zadel trouwens.
wat vond jij van de zitting van het zadel?
ik moet er erg aan wennen
hij is vrij hard

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:18

Hard? Ik vond de lander ten opzichte van andere zadels juist heerlijk zacht. De kent die ik nu heb trouqens ook. Maar ik denk dat dat voor iedereen anders is. Ik reed daarvoor op zadels die ik hard vond. Misschienn is dat ook wel een verschil. Het is trouwens inderdaad een prachtig zadel.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:50

Ik heb een Lander gehad, dit zadel is, behalve de boomwijdte, niet aan te passen.
Hoe mooi de kussens ook leken aan te sluiten aan de achterkant, hebben ze bij mijn paard schade aangebracht aan het weefsel daar. Haar rug ligt iets verzonken, waardoor de achterste rand teveel druk kreeg. Dit was niet aanpasbaar, dag 1-jaar oud zadel voor de helft vd prijs!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 10:29

er lijkt in het zitvlak een verharding te zitten alleen op de plek van mijn linker zitbeenknobbel
helaas pindakaas. ga zo dan maar weer terugbellen voor een nieuwe afspraak

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:14

Nou ik heb de fairfax, k&m en hastilow binnen..Nu testen wat voor ons zou kunnen werken..Ben benieuwd!!!
Iemand ervaring met de hastilow??

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:23

Hey Man, ik heb een leren Thorowgood als VZH zadel die overal verstelbaar is (boom, wrongen, etc.). Dat is echt wel ideaal. Af en toe laat ik ff die zadelmaker komen die zo nu en dan de boom en vulling vervangt als het nodig is. Ik heb de laatste jaren ook van die ronde rakkers.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:12

Nou inmiddels op de fairfax gezeten! Lijkt goed..De schoudervrijheid is echt enorm!!