En ineens doet hij het niet meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tarek

Re: En ineens doet hij het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:46

,ik zeg het ook omdat je hem ook aan het lopen wil houden :D
Ook niet super maar misschien kan je dan beter een handdoek of iets alleen aan de achterkant eronder doen ?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:24

Meestal als het achter wipt, is de boom te wijd en moet je dus aan de voorkant iets opvullen. Dat kan natuurlijk met gewone vulling (zadel bij laten vullen door een zadelmaker), maar als je weet dat je met trainen de spieren achter het schoftgebied kunt laten toenemen, kun je over een paar maanden het zadel weer laten aanpassen. Bij mijn ruin heb ik dit eigenlijk regelmatig. Ik heb voor hem een onderlegger van Mattes met inlages. De inlages zijn 1 mm dik en ik kan meerdere inlages in een vakje stoppen. Zo ben ik bij mijn ruin begonnen met 2 inlages aan de voorkant en 0 achter, daarna 1 voor en 0 achter, daarna eronderuit. Ik heb hem de laatste paar weken niet intensief genoeg kunnen rijden, dus heb dit weekend weer de 1 voor en 0 achter gebruikt.

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 20:44

Vandaag de front-riser binnen gekregen. Was even goed kijken hoe dat ding op de rug van het paard moet komen te liggen. Advies nu was onder het dekje, dit vanwege zijn puntige hoge geirriteerde schoft. Was puzzelen, bontjes alles eronder uit. Mijn eigen leenzadel erop.. evoala. singel erom en een rondje door de stal gestapt.. niks wipte en alles leek prima te liggen. Hand eronder, geen geknel.

Tijdens het rijden hielt hij zijn lippen eindelijk op elkaar. Geen gewiebel van het zadel tijdens de draf en galop. Tis nu effe flink eraan, want je merkt toch dat hij de afgelope periode zelf een ander gedrag / oplossing bedacht heeft. Maar na wat discussies, ging hij er helemaal voor. Heerlijk, ben nog nooit zo blij geweest dat een paard weer zo ijverig door de bak loopt. * LOVE *